10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Tee Loo

MacBook Pro dicht doen zonder SLEEP modus

Hallo,

Is er een optie om je macbook (pro) dicht te doen zonder dat ie in de slaap modus gaat?
    Handig als je bijvoorlbeeld iTunes op hebt staan en je wil de ‘klep’ dicht doen.

grtn
    Teeloo

Bijdrager
    Juch

zover ik weet kun je hem alleen met de klepdicht uit zn slaap ontwaken als:

– die op stroom staat
    – aangesloten is aan een externbeeldscherm, zoals een TV
    – met de afstandsbediening en Front Row.

Bijdrager
    CalmCruiser

kan niet, dan wordt ie te heet en ontploft die.

Bijdrager
    Juch

Bijdrager
    Cars

Volgens mij kan het met een programma, maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Maar ik denk dat het Apple er juist geen software voor heeft, vanwege de hitte die wordt opgebouwd.

Bijdrager
    DK master

Eh, het kan gewoon hoor,

als je hem aan een extern beeldscherm hebt, én een extern Keyboard en Muis

Bijdrager
    Juch
    ”DK

als je hem aan een extern beeldscherm hebt, én een extern Keyboard en Muis

Van de Pro weet ik het niet, maar de normale MacBook moet ook op stroom staan, anders gaat hij gelijk na zijn ontwaken verder slapen…. maar dat moet je dan maar ff proberen…

Bijdrager
    darh

Bovengenoemde is/zijn de officiele manier van Apple. Echter kan het ook zonder al die dingen met deze 2 programmatjes bijvoorbeeld:

Sleepless
    Insomia

Bijdrager
    OGT

is dit niet mogelijk bij een macbook?? Vreemd! Zelfs een gewone notebook met windows erop kan dit..

edit: ter verduidelijking, ik werk voorlopig met windows, maar wil liefst zo snel mogelijk overstappen, zodra ik een macbook kan betalen..

Bijdrager
    Juch

op het vorige model van de MacBook, de iBook, had het te maken met de manier waarop de iBook zn warmte kwijtraakte, namelijk via het toetsenbord. Met een dichte klep, gooi je dus de ventilatie mogelijkheden dicht.
    De MacBook verliest zn warmte echter op een andere manier. Daarmee kun je het dus wel doen, zoals boven aangegeven. Ik weet alleen niet of die programmaatjes werken. Die gebruik ik niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.