8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainalyser

macbook pro detecteert geen scherm meer

Hoi, ik heb hier een heel groot probleem. Mijn moeders mbp detecteert geen schermen meer, oftewel het vaste scherm werkt niet en als ik er een extern scherm op aansluit dan doet die ook niets. Ik kan echter nog wel navigeren op de mbp omdat ik met de ipad het scherm kan bekijken via vnc. Ik heb via deze methode dus ook bij systeemvoorkeuren > schermen geprobeerd om het externe scherm te detecteren maar dat doet die niet. Via deze voorkeuren is ook te zien dat die geen enkel scherm meer detecteert omdat er totaal andere resoluties bij staan e.d. Wat kan er aan de hand zijn? Het lijkt me geen kapot scherm want anders zou het externe scherm gewoon moeten werken, toch?

Het betreft een oudere macbook pro uit eind 2007, nog geen alu body dus. Als ik het scherm dicht klap dan gaat de mbp ook niet in sluimerstand.

Als ik het scherm overneem met mijn mbp dan zie ik het scherm wel maar is de pointer wit waar die normaal natuurlijk zwart is, tevens kan ik hier niets mee aanklikken.

Heb als een pram herstart gemaakt e.d maar niets lijkt te helpen.

Las net een oud topic en daar kwam een defect logic board ter sprake, zou dat hier ook het geval kunnen zijn? Kosten zouden tussen de 600 en de 800 liggen, klopt dat?

Bijdrager
    johnkeates

Is het een A1226? Dan heb je het bekende Nvidia probleem. De mobile 8xxx serie wordt te warm en laat los, zodat het contact met het moederbord verloren wordt.

Bijdrager
    Brainalyser

Nee het is een A1189, kan het daarmee ook voorkomen?

Bijdrager
    MacKevin11

Wat is precies ‘te warm’ (in temperaturen)

Bijdrager
    DekayONE

Zoek in iFixit op de magic blanket trick. Heb hetzelfde probleem gehad. MBP doet het nu weer. Maar dit betrof natuurlijk wel het bekende Nvidia probleem. Dus geen beeld, geen beeld op een externe monitor, maar verder wel volledig functioneel.

Bijdrager
    DekayONE

Dit geeft natuurlijk geen garantie dat haar MBP weer 5 jaar vooruit kan, maar geeft misschien wel genoeg tijd om te kunnen sparen voor een nieuwe of 2e handse MBP.

Heb in de tussentijd wel een nieuwe MBP aangeschaft, aangezien ik zelfs buiten de verlengde garantie viel die Apple gaf voor dit probleem. Mijn oude wordt nu weer intensief gebruikt door mijn dochter.

Bijdrager
    Brainalyser

Ben nu de magic blanket trick aan het uitvoeren, ik hoop dat het lukt. We waren net al langs de mediamarkt voor een mba maar de uitvoering die ze in de aanbieding hadden was al uitverkocht. Pff helemaal voor jan met de korte achternaam heen gereden dus… Als deze actie lukt dan kunnen we inderdaad nog ff op zoek naar een leuke tweedehands mbp oid.

Bijdrager
    MacUserT

Volgens mij is het wel de grafische kaart van je mbo. VNC gebruikt volgens mij de grafische chip van je mbp niet, maar van je iPad. Heb je bij systeemvoorkeuren naar je schermprofielen gekeken? Misschien ben je hier iets kwijtgeraakt. Het lijkt me stug, maar anders denk ik toch echt dat je grafische kaart kapot is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.