12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    thueske

Macbook Pro defect

Hallo,

Gisteren avond bleef mijn MBP van maart 2008 plots hangen tijdens het bekijken van een youtube filmpje. Over het scherm kwamen ook verticale strepen.
    Als ik de computer herstart krijg ik onderstaand scherm te zien (dit ziet er niet altijd hetzelfde uit). Soms is het toch mogelijk om de computer normaal op te starten, maar na een tijdje loopt hij terug vast…
    Weet iemand wat er hier mis zou kunnen zijn?

Mvg,

Senne

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is een Kernel Panic. Zoals je merkt, is de oorzaak niet eenvoudig te achterhalen, maar met tips uit andere topics hierover kom je misschien al een heel eind.

Bijdrager
    thueske

Bedankt voor het antwoord. Als ik verder zoek lijkt het te gaan om een gekend probleem met de nvidia 8600m videokaart.
    Conclusie: laptop is klaar voor de schroothoop. Zonde van zo een dure laptop en ik verwacht toch meer van een Apple product. Volgende laptop zal weer een goedkope windows worden.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is dus niet een fout van Apple, maar zoals je zelf ook al aankaartte van NVIDEA.
    Dat spul kan ook voorkomen in een Windows laptop.
    Ik heb het zelf ook aan de hand gehad met deze versie van laptop. Ik was net buiten de periode dat deze voor vervanging in aanmerking kwam, maar Apple heeft het toch onder deze regeling gerepareerd. Vond ik wel netjes van ze.

Bijdrager
    thueske

Het zou netjes zijn moesten ze al deze laptops onmiddellijk hebben teruggeroepen van zodra ze op de hoogte waren van dit probleem.
    Uiteindelijk koop ik een Apple product en is Apple de eindverantwoordelijke voor de kwaliteit van dit product. Bijgevolg ligt de fout in mijn ogen toch echt wel bij Apple.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan hier natuurlijk kort of lang over zeuren (ik begrijp dat je teleurgesteld bent), maar je laptop is al bijna 5 jaar oud. Dat het nu pas het mankement vertoont, kan je Apple niet kwalijk nemen, want zij hebben 4 jaar 100 procent garantie op dit onderdeel gegeven in samenspraak met de fabrikant van het onderdeel.
    Zie dat maar eens bij een ander product gedaan te krijgen na 4 jaar…..

Bijdrager
    gsmaster

Ik heb eergisteren net hetzelfde probleem gehad, niet helemaal hetzelfde…
    Want Bij mij viel hij gewoon uit bij het kijken van video van net…. Ik had het al een maand eerder gehad, maar toen heb ik hem nog kunnen heropstarten na enkele keren proberen…

Het is inderdaad niet zo netjes van Apple dat ze gewoon niet alle modellen terug roepen met deze kaart aan boord!
    Ofwel een langere garantie geven op dit onderdeel.
    Er liep een verlengde garantieregeling tot 6 december vorig jaar.
    Ik vrees dat iedereen met dergelijke video kaart het vroeg of laat zitten heeft…

Eigenlijk volstond de MacBook pro nog perfect voor wat ik hem gebruikte. Had ik dit niet voorgehad, dan had ik hem waarschijnlijk nog wel een paar jaar verder gebruikt.

Nu het dilemma voor mij: koop ik een nieuwe retina 15inch of gebruik ik in de plaats men iPad 1? Pff moeilijke keuze…

Bijdrager
    thueske

Zijn er eigenlijk mogelijkheden om dit te laten herstellen? Ik denk dat via Apple veel te duur uitkomt, maar ik kwam bvb. het volgende tegen:
    Reparatie

Betrouwbaar en kan dit werken?

Bijdrager
    Haike

Ik ken die lui niet, dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar in deze situatie zou ik een afspraak maken met de genieusbar in de apple store. Dat is gratis, en dan heb je met apple direct te maken, die weten heus wel dat ze daar een speciaal reparatie programma voor dit probleem hebben gehad. Misschien dat ze zo coulant zijn en hem alsnog repareren. Ik zou elke schakel die tussen jou en apple komt te zitten zo veel mogelijk vermijden, dat bevorderd de communicatie niet, is mijn ervaring.

Doen ze het niet, en je bent dan toch in Amsterdam dan zit er nog een uitstekende reparateur van mac’s en aanverwante, lang voor de Store bestond en die luistert naar de naam MacRepair. Betrouwbaar, kundig, goede service, alleen kost het wat. Maar voor dat bedrag heb je nog steeds geen nieuwe mac.

Bijdrager
    Soulshaker

Enige coulance regeling kost meer dan het toestel nog waard is.
    Persoonlijk zou ik geen geld meer uitgeven aan een 4 jaar oud toestel.

Dan koop je beter een nieuw (of recentere tweedehands) , dan heb je weer een up to date computer

Bijdrager
    Afroman
    Hansi2124 op 13 januari 2013

Dat is dus niet een fout van Apple, maar zoals je zelf ook al aankaartte van NVIDEA.
    Dat spul kan ook voorkomen in een Windows laptop.
    Ik heb het zelf ook aan de hand gehad met deze versie van laptop. Ik was net buiten de periode dat deze voor vervanging in aanmerking kwam, maar Apple heeft het toch onder deze regeling gerepareerd. Vond ik wel netjes van ze.

Wat een argument. Apple is verkoper van het gehele product dus Apple is daar ook verantwoordelijk voor.

Als Bose-installatie van mijn auto kapot is stap ik ook niet naar Bose maar naar het merk van de auto.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zeg toch niet dat je naar NVIDEA moet gaan?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.