5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Elo

MacBook pro crash en scherm onleesbaar

Dag,
    Sinds gisteren rare verschijnselen op mijn MacBook pro zilver 2007: begon met flikkerend tijdens streaming video kijken. Toen werden d kleuren opnieuw ingevuld met felle gekke kleuren, vervolgens flikkerende blokjes en lijnen. Uiteindelijk crash, alleen muis werkt nog. Na opstart ging t ff gOed. Nu weer gebeurd. Als ik opstart hoor ik de gong, ik hoor dat de dvd die erin zat gaat lopen , ik kan de dvd eruit halen met eject. Maar ik zie niks. Het scherm is opgedeeld in 3 vlakken, de buitenste zijn groen met zwarte strePen, de mddelste zwart met grijs. De muis zie ik, maar kan ik alleen in 1 vd 3 vakken bewegen, dus niet van ene vak naar andere brengen.. Maf?! Iemand een idee? Is ie dood? Looks bad
    Grtz rosa

Kan helaas geen plaatje posten, zit te prutsen op mIjn iphone

Bijdrager
    Hansi2124

Lees dit topic eens door:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/moederbord-van-macbook-na-3-jaar-defect

Misschien kan je daar wat mee.

Bijdrager
    mausklaus2002

Ik heb ook een macbook pro uit 2007 met de NVIDIA GeForce 8600M GT grafische kaart. Dat deze grafische kaart problemen geeft, onderkent Apple. Mijn NVIDIA GeForce 8600M GT in mijn Macbook Pro ging kuren vertonen 1 jaar terug. Hij is toen uiteindelijk kosteloos gerepareerd door Apple, zonder dat ik nog een officiële garantie had.

Google maar even rond met “NVIDIA GeForce 8600M GT + macbook pro 2007”. Je zult zien dat veel mensen dit probleem hadden.

Ik had mijn macbook pro eerst naar Icentre gebracht in Amsterdam. Die kwamen met een reparatie factuur van 1000 euro en gaven mij het advies een nieuwe te kopen. Ben toen voor een second opinion naar Maccare gegaan in Amsterdam en die deden na een hardware test gelijk een koerier komen om hem op te sturen naar Apple. Weekje later had ik hem weer gerepareerd terug voor 0 euro:)

Ik heb daarna ook mijn “onderzoekskosten”-factuur van Icentre van 79 euro succesvol terug gekregen.

Succes ermee!

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je de Mac op een extern scherm aansluiten?

Als je daarop dezelfde problemen met het beeld hebt, weet je 100% zeker dat het de videokaart is. Het lijkt mij overigens wel, zo de symptomen te horen.

Bijdrager
    Elo

Dank voor de tips. Ik ga t proberen, maar geef mezelf weinig kans.. Dit is een laptop uit 2007, van mijn oude werk, bedrijf is inmiddels failliet en heb geen applecare of registratie of wat voor bewijs ook dat ie legaal is gekocht.. Bovendien is ie toen ie 2 weken oud was een keer gevallen waardoor er een hoek gedeukt is. Nooit problemen door gehad maar Apple gaat t vast over die boeg gooien. Ik vraag me bovendien af of ik die bodemlaagt heb en ik zou niet weten hoe ik dat moet checken nu ik er niet meer in kan. Dacht dat t een radion huppelepup was of zit ie nou in mijn iMac..? ?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.