16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    JVermeulen

Macbook Pro contact maken met printer

Hello

Ik heb sinds enkele weken een Macbook pro met Lion. Tot nu toe werkt (bijna) alles zeer goed en ben ik heel tevreden over mijn Macbook.

Het enige probleem is dat ik nog steeds niet draadloos kan printen .. De printer (een HP 2100 series) is aangesloten op een vaste computer met Windows Vista. De printer is ook gedeeld want mijn broer (Windows 7) kan zonder problemen de printer toevoegen en gebruiken. Ook mijn moeder (Windows XP) heeft hier geen problemen mee. Behalve ik..

Wanneer ik klik bij Printers (bij Systeemvoorkeuren) zie ik nergens de printer verschijnen .. ook wanneer ik de printer handmatig probeer toe te voegen kan mijn Macbook hem nergens vinden ..

Weet iemand wat er aan de hand is? Of hoe ik het toch mogelijk maak om draadloos te printen .. Ik ben het een beetje beu om alles constant door te mailen over met gedeelde mappen te werken.. Wat moet ik doen op zowel mijn Macbook als de computer (Windows Vista) zodat ik de printer kan vinden en gebruiken ..

Alvast bedankt!

Groetjes

J

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Probeer deze eens:

HP LaserJet 2100 software for Macintosh Installer:
    ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software9/COL21838/lj-57300-1/HP_LaserJet_and_Edgeline_print-only.dmg

Helpt dat niet, kan je altijd deze nog proberen.

Bijdrager
    JVermeulen

Hey

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb die software gedownload en geĂ¯nstalleerd. Maar na de installatie gebeurt er niets ..
    Wat zijn de volgende stappen die ik moet doen? (Want wanneer ik opnieuw klik bij printer toevoegen verschijnt er nog steeds niets)

Bijdrager
    Hansi2124

Geen idee. Ik heb de link van deze pagina afgehaald….

Bijdrager
    JVermeulen

Het lukte me om de printer toe te voegen (via + ‘Printer toevoegen’ en dan via ‘Windows’ de printer te selecteren op de computer waar de printer aangesloten is).

Maar wanneer ik in Word klik op printen, wordt eerst een identiteitscontrole gevraagd: Naam en wachtwoord van de printer ..

(Ik heb nog nooit een wachtwoord of naam van de printer nodig gehad .. :-S ..)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Naam en wachtwoord zijn waarschijnlijk nodig omdat Windows (die op de computer waar de printer aanhangt) daarom vraagt. Wat gebeurt er als je de velden leeglaat en gewoon op “OK” (of welke knop er dan ook staat) klikt?

Helpt dat niet, dan is het misschien een idee om te kijken of je de printer niet op je lokale netwerk aan kunt sluiten in plaats van op een computer — dan kun je printen vanaf elke computer zonder dat die PC met Windows Vista aan hoeft te staan. Als de printer zelf een netwerkpoort heeft kan dit daarmee, en anders kun je kijken of bijvoorbeeld je ADSL-kastje een USB-aansluiting heeft waar een printer op kan.

Bijdrager
    Hansi2124

Identiteitscontrole: normaal gesproken moet je dan gewoon je beheerderswachtwoord ingeven.

Bijdrager
    iep

Windows in een netwerk en het kunnen benaderen van bestanden en printers betekent het gebruik van gebruikersnamen met wachtwoorden (echte, geen lege want dat gaat de mist in). Je zult moeten zorgen dat je eenzelfde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie op de machine met printer hebt (de Windows machine in dit geval) als dat je op de overige machines gebruikt (je Mac).

Bijdrager
    JVermeulen

Hey

Het is me eigenlijk (na een goeie maand zoeken) gelukt om via mijn Mac een bladzijde uit de printer te laten komen die verbonden is met een Windows-computer. (Er kwam een geel driehoekje met uitroepteken naast mijn printer op de dock, en toen moest ik de naam en wachtwoord van de Windows-computer invoegen, waardoor ik kon printen).

Toch zijn de problemen nog niet voorbij .. Toen ik een tweede keer wou printen (uit enthousiasme dat eindelijk alles leek te werken) kwam er geen geel driehoekje naast de printer, maar een soort RODE CIRKEL met uitroepteken), er stond dat ik geen contact meer kan maken met de printer .. weer hetzelfde liedje dus ..

Zucht ..

Wanneer houden die stomme print-problemen nu eigenlijk op ..

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, erg vervelend voor je. Ik kan mij voorstellen dat het veel frustraties geeft….

Bijdrager
    iep

Een rode cirkel is bij mij nog altijd een compleet ander iets dan een gele driehoek. Toen ik nog een baby was had ik daar wat meer moeite mee… De rode cirkel met uitroepteken geeft een fout aan, het gele driehoekje geeft een waarschuwing aan. De een is dringender dan de ander. Kijk eens wat ie te melden heeft, voor hetzelfde geld zit er gewoon een papiertje vast in de printer.

Bijdrager
    Soap

Had je maar geen Mac moeten kopen.

Bijdrager
    Hansi2124

Bedankt voor deze supertip!

Bijdrager
    michellevandes

Ik liep tegen hetzelfde aan vandaag en vond de oplossing voor mij op een andere website.
    Plaats het toch nog even hier, voor wie er wat aan kan hebben:

“Anyone still battling with this “Authentication Required” when connecting to a shared printer connected to a Windows 7 PC try what I did, sorted out the issue.

Open keychain access and delete all passwords/items linked to the problem printer.
    Try send a print through again.
    It should now give you a dialog box to enter a username and password.
    Enter guest/guest.
    Check remember in keychain.

Ok.

This worked for me after trying everything else.

Good luck!”

Bijdrager
    Griffin

Hartelijk bedankt @michellevandes .
    Ik heb van alles geprobeerd en niks werkte, ik heb zelfs meerderen dingen geĂ¯nstalleerd.
    Uiteindelijk heb ik geprobeerd wat @michellevandes zei en het lukte.
    Ps. je moet guest wel echt in het engels typen, want in het Nederlands ‘gast’ werkt niet.
    (y)

Bijdrager
    streeff

6 jaar later nog steeds blij met je tip Michelle!

<p class=”cite”>michellevandes op 23 december 2013 om 09:08</p>

(…)Open keychain access and delete all passwords/items linked to the problem printer.
    Try send a print through again.
    It should now give you a dialog box to enter a username and password.
    Enter guest/guest.
    Check remember in keychain.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.