15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    deSpaanseRente

MacBook Pro C2D sluimerstand lege batterij

Ik ben ergens nieuwsgierig naar..

Als de batterij van mijn MacBook pro helemaal leeg is, gaat hij automatisch in Sluimerstand, wat normaal is.
    Maar als ik dan terug op een toets druk, gaat hij gewoon terug uit sluimerstand en blijft hij nog eventjes aan, die tijd variëert van soms een paar minuten, tot een andere keer een kwartier, tot 20 minuten zelfs.. maar dan valt hij gewoon uit. Zonder sluimerstand, gewoon af.

Is dat een normaal voorval?

Bijdrager
    aerosoul

volgens mij is dat niet helemaal normaal. Die van mij gaat alleen in automatische sluimerstand als ik echt nog maar heel erg weinig batterij over heb, en dan krijg ik hem ook echt niet meer aan zonder hem eerst aan het stroom te hangen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Da’s inderdaad normaal. Hij zet zichzelf niet voor niets in de sluimerstand.
    Als je er flink op aan het werken bent, dan is je batterij sneller op. Als hij op dat
    moment in de sluimerstand schiet door de lege batterij, kan het makkelijk zijn dat je
    nog zo’n 10-20 minuten je bureaublad kunt zien als je op een toets drukt.

Dat neemt niet weg dat het niet handig is… hij zet zich in sluimerstand omdat de
    batterij bijna leeg is. Als je dan verder werkt trek je de batterij leeg waardoor hij
    zich niet meer in sluimerstand kan zetten, maar gewoon uit schiet;)

Dus, sluimerstand = opladen:) En niet “toch nog even 10 minuutjes verder werken”:P

Bijdrager
    Turbanus

Ik sta soms echt versteld van die uitprobeersels van onze zuiderburen……:P

Bijdrager
    deSpaanseRente

Wat is daar nu in godsnaam zo vreemd aan..

Bijdrager
    Turbanus

Een “normale” gebruikers hangt zijn machine braaf aan de lader als hij zover komt dat de zaak in slaap valt. Maar jullie gaan dan nog eens uitproberen of de lijn niet kan worden opgerekt…..

Bijdrager
    hifi

Misschien raar dat onze zuiderburen dit nog niet zijn tegengekomen, het waren zij toch die gierig zijn dus ook stroom besparen…

Dus eigelijk nutteloze opmerking turbanus. Als je op verplaatsing zit zonder lader ga je niet kijken tot er opstaat he nog 20 minuten werken, ik moet dringend naar huis. Je blijft dat ding gebruiken tot hij leeg is. En ik vind ook dat ie netjes in sluimerstand moet blijven als hij zo goed als leeg is, voorkom je dataverlies.

Bijdrager
    Turbanus

Daar is er in ieder geval eentje die;

– of verkeerd gestemd heeft gisteren
    – of een chronisch gebrek aan humor heeft

:wink:

Bijdrager
    deSpaanseRente

Dat vind ik maar een zielige opmerking hoor Turbanus..

Ik snap echt niet wat je probleem nu eigenlijk is. Is het niet normaal dat ik dat dan ook uitprobeer als het daadwerkelijk ook zo gaat…? Bij mijn vorige laptops kon ik hem gewoon niet meer aanzetten als ie in sluimer ging.

Is het nu écht nodig dat zo hard af te breken? Je lijkt er nog plezier in te hebben ook. Ik vind dat eigenlijk een behoorlijk ongepaste en onvolwassen reactie.

Bijdrager
    Turbanus

Uh…. afbreken? Ik mag me toch wel afvragen wat iemand beweegt om niet gewoon een melding te volgen. Er werd ook een goede opmerking gemaakt over dat rekken van het werken op de batterij die bijna leeg was. Maar vergis je niet als je het voor elkaar zou krijgen om je batterij echt helemaal leeg te krijgen. Dan heb je echt een probleem.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik vroeg me gewoon vooral af of er andere MacBook pro-gebruikers zijn die datzelfde fenomeen ervaren.. Omdat ik het bij m’n vorige apple Notebooks niet had .. (iBook, MacBook). Ik ben gewoon ongerust. Als dat normaal niet mogelijk is, lijkt het me dat er iets mis is met m’n macbook pro, en dat zou ik dan wel willen weten.

Bijdrager
    Turbanus

Je bedoelt dus eigenlijk dat je het gevoel hebt dat de sluimermelding te vroeg komt?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Wel.. ik weet het niet of het te vroeg komt of niet, maar het komt me gewoon niet normaal over dat ik hem nog eens terug uit de sluimer kan halen, na dat hij in sluimer is gegaan na alle waarschuwingen / meldingen dat hij in sluimer zou gaan omdat de batterij bijna leeg is.

Dat zou gewoon niet mogen, zou ik denken.

Bijdrager
    Oppie

Het hoort inderdaad niet; bij mij gaat ie zelfs in sluimerstand tijdens het typen, dus ook daarna beroer ik nog toetsen, zonder dat er verder nog leven in komt.

Dus jouw vraag lijkt me zeker opportuun.

Bijdrager
    Sylvester

allé, ik reageer hier wat laat op, maar ik heb identiek hetzelfde probleem.
    Ja, ik ben ook een belgje, en ik heb dat ook geprobeerd.
    Waarom? Omdat ik vermoedde dat mijn accu naar de haaien was.
    Dat heeft iets te maken met de accu manager of zoiets, en de regeling in de accu.
    Die zijn helemaal van slag. Zelfs een recalibratie van de accu helpt niet meer.
    Soms zie je zelfs de capaciteit van de accu (bv. te meten met coconutbattery) negatief worden, als je na die sluimerstand nog verder werkt.
    Dat slaat dus nergens op.
    Hoe is het gesteld met de capaciteit van je accu? Ik zag die tijdens het werken op accu heen en weer springen van 90 naar 60 en terug naar 80% , dus zotte dingen.

Ondertussen heb ik onder garantie een nieuwe accu gekregen en die werkt prima. De MBP valt in sluimer en je krijgt hem niet meer aan, de accu is dus nagenoeg leeg.
    De capaciteit blijft nu ook mooi rond de 97% hangen, eender welke lading ze heeft.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.