12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    stoondje

Macbook pro blue screen of death.

Hoi,

Mijn moeders macbook pro heeft al 2 weken kuren. dit keer een mooi filmpje van gemaakt om even aan te tonen waar het precies om gaat. wie weet wat ik er aan kan doen? wat voor garantie kan ik verwachten van apple? Ze kan haar macbook geen week missen. Het gaat hier om een macbook laatste C2D en ik denk nog geen maand oud.

Filmpje zegt meer als 100 woorden http://www.youtube.com/watch?v=3ttEEB9FJmw

Hoe krijg ik dit opgelost?

Ik heb 2 weken geleden al een hardware test gedaan en alles was 100% in orde

Bijdrager
    Hansi2124

Nog geen maand oud? Gewoon direct terugbrengen en onder garantie laten repareren.
    Zorg voor een bootable backup (met bijv. SuperDuper!) en vraag of je zolang een MBP mag lenen, omdat je moeder vanwege haar werk niet zonder kan.

Mocht je Apple Care hebben, is het zeker mogelijk dat je een leen-MBP krijgt.

Je kan voor de zekerheid nog even kijken of één van de RAM-modules niet kapot is; dan hoef je dat alleen maar te ruilen.

Bijdrager
    Jm1996

Heb er geen ervaring mee, maar misschien is beste optie wel om de belangrijke documenten eraf te halen en je macbook te herstellen

Bijdrager
    stoondje

oke ja dat word maandag langs de apple store, ik hoop dat ze er eentje kunnen aanbieden die van mij licht namelijk ook al bij hun voor reparatie. en ik vertik het om op een windows computer te werken. en kan ik ook niet vanwege mijn studie

Bijdrager
    stoondje

@jm1996

daar hebben we time machine voor. maar ik ga er niet zelf aan knoeien ze moeten maar een degelijk product leveren ik betaal hier niet voor niks voor.

Bijdrager
    rogerpaolo

videokaart. Hardware probleem. Keihard onder garantie imo.

Bijdrager
    stoondje

meen je dit? want als ik world of warcraft speel op haar laptop (meer fps ^^ als op die van mij) doet hij het gewoon. of trouwens 2 dagen geleden had ik artifacts (of hoe je dat ook noemt).
    nou ik hoop dat ze het kunnen fixen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Geen week? Dat gaat mooi tegenvallen. Reken maar op minimum twee weken.

Moderator
    Poezenbeest

Dit heeft dus niks met een BSOD te maken, maar daar niet van… Ik denk dat je op weinig coulance hoeft te rekenen als je nu al de houding aanneemt dat je rechten denkt te hebben, zeker waar het gaat om je bestanden.

Dit is overigens geen verkeerde werking van de grafische kaart, maar er gaat iets anders mis, het beeld wordt immers voor en na de blauwe flits keurig weergegeven. Ik zou eerder denken aan een softwarefout. Ik zou in dit geval eerder een nieuwe installatie (zonder third party-meuk) aanraden dan meteen moord en brand te gaan schreeuwen. Het product functioneert namelijk met een klein gebrek, het is niet dat het niet functioneert.

Bijdrager
    Oppie

Zerk, ik ben ook allergisch voor mensen die gelijk ‘moord en brand’ schreeuwen, maar ik geloof dat TS geen verkeerd woord zegt hier. Klein misverstandje?!

Verder ben ik het met je analyse eens.
    Ik zou beginnen met een herinstallatie van het OS; bij 10.6 een fluitje van een cent.

Lid
    Pepperonie

Zo’n blauw scherm krijg ik altijd als mijn mac verbinding maakt met een beeldscherm. Tijdens dat blauwe scherm wordt de resolutie goed gezet, kleurenschema etc.
    Dit kan dus software matig ontstaan zoals hier boven al gezegd. Het kan zijn dat een programmaatje de instellingen van je beeldscherm op dat moment verandert.
    Dus OSX herinstalleren zoals hier boven beschreven.

Mocht dit niet werken, dan zou het een hardwarematig probleem kunnen zijn. Er zou een probleem kunnen zijn tussen de verbinding van het logicboard en het beeldscherm, waardoor kort de verbinding verbroken wordt en daardoor dit ontstaat. Ook zou het kunnen zijn dat de macbook onterecht denkt dat hij moet gaan sluimeren of er zou een probleem kunnen zijn in de externe videopoort.

Maar als eerst zou ik checken of het aan de software ligt, aangezien dit makkelijk zelf op te lossen is.

Bijdrager
    Hansi2124

Eerlijk gezegd ben ik ook tot die conclusie gekomen. Wegbrengen kan altijd nog.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.