9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Welloe

MacBook Pro blijft vastlopen

Hey OMT’ers,

Sinds een tijdje loopt mijn 13″ MBP (Mid 2010) steeds vast. Ik heb zo’n beetje alles geprobeerd. Opstarten in safe-mode, schijf-ehbo door te booten vanaf de OS X cd, niks werkt. Nu probeerde ik maar vanaf Time Machine terug te zetten om te kijken of dat zou helpen, maar het is alleen maar erger geworden. Hij liep vast op ongeveer 32% van het restoren, heb hem de hele nacht aan laten staan maar er zat echt geen beweging in. Muis deed ook niks meer. Ik kon nu dus helemaal niks meer, dus besloot ik dan maar om Mac OS X opnieuw te installeren. Ook dit lukt niet meer omdat hij steeds vast loopt (drie keer achter elkaar al).

Iemand die mij kan helpen?!

Moderator
    Strifer

Ik zou beginnen met een check van je harde schijf en geheugen. Opstarten van de DVD lukt, neem ik aan!?

Bijdrager
    Welloe

Ja, opstarten vanaf de DVD lukt prima, HDD check ook al gedaan, die was in orde. Ik zal vanmiddag even een geheugen-check draaien. Bedankt!

Bijdrager
    Welloe

Misschien een domme vraag, maar hoe check ik het geheugen? Kom er zo snel even niet uit namelijk.

Moderator
    Strifer

je zou de apple hardware test kunnen doen
    >> http://support.apple.com/kb/HT1509?viewlocale=nl_NL

je zou ook bijvoorbeeld een geheugenbankje eruit kunnen halen (en even met minder geheugen werken) en kijken of de problemen dan minder zijn.

je hebt overigens geen rare randapparatuur eraan hangen? in geval van problemen kun je beter zonder extra muis en andere apparaten werken.

Bijdrager
    Welloe

Bij de Apple hardware test komt er niks uit. Verder heb ik alle randapparatuur al losgekoppeld, maar het helpt niets. Raak ik niet mijn garantie kwijt als ik hem openschroef?

Bijdrager
    Hansi2124

In dat geval denk ik dat je er zelf nu genoeg aan hebt gedaan om het te verhelpen.
    Dan maar voor de zekerheid terug naar je verkoper en vertellen wat je tot nog toe hebt ondernomen.

Bijdrager
    Welloe

Mac os x heb ik net helemaal opnieuw weten te installeren, maar het probleem keert terug.
    Hij liep net vast en begon daarna hevig te blazen.
    Dit jis ook wat er gebeurde voordat ik mac os x opnieuw geinstalleerd had.
    Heeft er iemand een idee? Ik begin nu best wel gek te worden van m’n macbook.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk iets met de hardware dus.
    Zoals ik al hierboven zei: terug naar je verkoper.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.