13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MrTeal

MacBook Pro blaast onnodig.

Als mijn MacBook Pro op de 9400M kaart staat en ik alleen adium, mail en safari open heb staan begint hij gigantisch te blazen, alsof hij overhit raakt ofzo, hij is verder niet warm en volgens iStat draait ook alleen de right fan op 2001 rpm en de left fan staat op 0.
    Ik had in andere topics gekeken en daar stond dat ik naar mijn activiteitenweergave moest kijken maar ook daar zag ik niets bijzonders(geen processen die veel van de processor vroegen)

Weet iemand misschien hoe dit komt?

Ik draai Snow Leopard met de laatste updates, mocht dit van pas komen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Macosxachist

De fans van een MBP horen altijd beide te draaien. Als er een op 0 staat, is er duidelijk iets mis.

Bijdrager
    MrTeal

zo gauw hij ophield met hard blazen, draaiden ze allebei weer rond de 2000 rpm.. maar al1 als hij zo hard blaast draait er maar 1tje volgens istat.

Bijdrager
    Maverick9898

Kan zijn dat eentje het gaat begeven. Ik zou wel even teruggaan naar de winkel dan;).

Bijdrager
    Vinhelper

Over wat voor MacBook Pro hebben we het hier eigenlijk?

Dus hoe oud, hoeveel inch etc. etc….

Bijdrager
    Soulshaker

De 13″ Macbook pro heeft maar 1 fan
    Dus als de TS een 13″ heeft , is alles normaal !

Bijdrager
    MrTeal

Het gaat hier om een 15.4″ Unibody mbp 2,4 GHz 2gb ram.
    Hij is ongeveer 1,5 jaar oud.

Bijdrager
    jurgensnijder

Wellicht nog een openstaande printtaak? Terug te vinden via de activiteitenweergave.

Bijdrager
    MrTeal

Nope, ook geen printtaak.

Bijdrager
    MrTeal

update:

Hij doet dit ook op mijn 9600M GT kaart, volgens istat draait mijn rechter fan op 2001rpm en mijn linker fan op 0 rpm..

Bijdrager
    strigoi
    MrTeal op 28 oktober 2010

update:

Hij doet dit ook op mijn 9600M GT kaart, volgens istat draait mijn rechter fan op 2001rpm en mijn linker fan op 0 rpm.. Klinkt alsof je linker fan defect is.. Als je AppleCare hebt laat dan je MBP repareren. Als de computer particulier is aangeschaft kan je nog terug gaan naar de winkel of contact opnemen met Apple en kijken of verlengde garantie vanwege consumentenrecht mogelijk is. Mocht dat niet lukken dan staat op iFixit hoe je bij de fan kan komen en hem eventueel zelf kan vervangen. Succes!

Bijdrager
    MrTeal

dan moet ik er maar een keer mee naar de winkel.. thnx

Bijdrager
    MrTeal

nog n update:

Onder bootcamp blaast hij nooit onnodig.. Zou het een instelling in OS X kunnen zijn die hem doet blazen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.