9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    DennisX

MacBook Pro bevriest [Opgelost]

Mijn MBP C2D 2.16 3GB “bevriest” de laatste paar weken steeds:x
    Hij geeft ook af en toe een kernel panic (you need to restart….)

Mijn HD maakte nogal wat geluid, die heb ik vervangen, maar nog steeds..
    Geheugen ik heb 2x 1GB en 1x 2GB heb ik er allemaal uitgehad, steeds omgewisseld en ook maar in 1 geheugenbank gezet zodat ik weet of er niet een bank stuk is. Nog steeds hetzelfde.

Als ik opstart van de instalatie schijf heeft hij het ook, denk ik ik doe een clean instal heeft hij het ook.
    Hardware test geeft ook niets aan.

Soms doet hij het een paar dagen, dan weer achter elkaar.

Wie weet er nog wat? Hij is nu 22 maanden oud en ik heb geen apple care.

Ga iig dit weekend maar naar iCentre.[/b]

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hop en hup.

Bijdrager
    DennisX

Ik hoop dan maar dat het een bug is, dat ik niet voor een dure reparatie kom te staan.

Ik vind het alleen vreemd dat het ook gebeurt als ik opstart van de instalatie cd, of van DiskWarrior.
    Daardoor dacht ik dat het toch iets hardwarematigs (is dat een woord?) moest zijn.

Ik ga dan toch maar proberen om opnieuw te instaleren ik had voor de 10.5.5 update niet echt problemen.

Bijdrager
    goofyboy1

hallo,

en als je de aanknop ingedrukt houd tot dat je die harde piep hoort.
    Dan is je pram leeg.
    misschien dat dit helpt.

m v g joost

Bijdrager
    See Sharp
    ”goofyboy1″

hallo,

en als je de aanknop ingedrukt houd tot dat je die harde piep hoort.
    Dan is je pram leeg.
    misschien dat dit helpt.

m v g joost

Niet helemaal.
    PRAM reset:http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik heb mijn MBP (2,2Ghz-2gig RAM) er op het einde van de garantietermijn voor binnengebracht in Sittard om er zeker van te zijn dat het geen hardware was. Ze hebben hem daar helemaal nagekeken en ze hebben niks gevonden. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad en ik heb vandaag een uptime van 16 dagen.

Ik heb wél alle programma’s van mijn computer gegooid die ook maar een beetje problemen konden geven. Apptrap (heb je eigenlijk niet nodig), airfoil (deed wel eens vreemd) en alle andere gratis progjes en zooi heb ik keurig weggesmeten.

Probeer dat eens. Het kan maar helpen.

Bijdrager
    DennisX

Vandaag weer een drama dag, continu bevriezen en daarna bijven hangen met opstarten.
    Geprobeerd een “archive & install” te doen blijft bevriest hij aan het begin.
    Een clean install is wel gelukt, ik ga alleen NIET updaten naar 10.5.5 want volgens mij zijn daar alle problemen begonnen.
    Ik denk dat ik maar een combo update naar 10.5.4 doe en kijk hoe het verder gaat.

:x ..alles (alleen het noodzakenlijke) weer instaleren.

Ik laat weten hoe het verder gaat.

Bijdrager
    DennisX

:D Tot nu toe gaat alles nog goed.
    Na clean instal van 10.5.4 en diverse programma installaties, heb ik nog steeds geen kernal panic of een freeze gehad.
    Gaat al 7uur goed, lijkt dus toch een softwarematig iets geweest. Na verloop van tijd zet je er toch vanalles op om te proberen en dat kan weleens fout gaan.
    Als dit goed blijft draaien maak ik met superduper een klone en probeer ik de 10.5.5 update, kan ik altijd terug.

Thnx MoNdO GeNeRaToR, ik was echt van plan om hem naar de “eerste hulp” te brengen.

Bijdrager
    DennisX

Laatste update,

weer freezes gehad toch maar weggebracht en de geheugenslot(s) waren niet goed.:cry:
    Dus nieuw logic board erin:cry:

Volgende keer toch maar apple care dus:wink:

Loopt nu wel weer als een zonnetje

:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.