7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Eilis

Macbook Pro begin 2011 ''13 Valt uit en blijft om de 3 seconden 3 keer piepen

Hi,

Ik heb op mijn onderwerp gezocht en er kwamen wel wat dingen uit maar het was telkens net niet hetzelfde, dus ik ga het toch hier nog even vragen.

Gister viel mijn laptop zomaar uit, althans, het scherm werd zwart en hij begon 3 keer te piepen (eigenlijk eerder een lage alarmtoon), even stil, weer 3 keer piepen, etc. Ik heb hem vervolgens uitgezet door de aan/uit knop ingedrukt te houden. Toen ik hem hierna wilde opstarten deed hij precies hetzelfde dus heb ik hem weer uitgezet.
    Toen heb ik hem een halfuur laten rusten en daarna startte hij weer op. Hij deed het weer prima dus ik dacht: niks aan de hand.
    Nu was ik net bezig, ik had niet veel dingen openstaan, alleen wat tapbladen en een word document, en hij sloot ineens af en begon weer te piepen zoals hierboven staat beschreven. Toen ik hem uitzette en weer aan wilde zetten voelde ik dat hij opstartte maar het beeld bleef een tijdje zwart. Uiteindelijk startte hij, met wat moeite, op en nu zit ik hier. Ik ben vrij a technisch dus hoop dat jullie enig idee hebben waar het mee te maken heeft. Ik heb nog nooit waterschade gehad (voor zover ik weet) en heb net een halfjaar geleden mijn laptop helemaal leeggehaald en OS X El Captain erop gezet. Als ik kijk maar mijn mac opslag staat er dat ik nog zeker de helft aan ruimte heb.
    Overige info:
    Processor: 2,3 GHz Intel Core i5
    Geheugen: 4 GB 1333 MHz DDR3
    Videokaart: Intel HD-video 3000 384 MB
    Opslag: 188,82 GB vrij van 318,84 GB

Let me know! Alvast bedankt:)

Bijdrager
    petermr

op een eerdere posting staat een uitleg van de biepjes voor een imac.
    ik neem aan dat dit voor de gehele (i)mac lijn geldt.
    dit zou betekenen dat er een (hardware) fout in een van de memory banks zit.
    (kun je meteen upgraden naar 2x8Gb)

Piep bij opstarten iMac

Bijdrager
    Vroegah
    Bijdrager
    SunKeeper

Drie weken terug iemand anders met dezelfde Mac en hetzelfde probleem:

MBP valt steeds uit met een raar geluidje

Bijdrager
    Shmoo

Komt niet vaak voor dat RAM geheugen stuk gaat. Soms (vroeger) wilde het wel eens helpen om ze gewoon even eruit te halen met je stofzuiger ( op zachte zuigstand ) de sleuf van het RAM geheugen uit te zuigen en ze dan weer opnieuw erin te steken.

Bijdrager
    Eilis

Hi Guys,

Even geleden alweer maar ik wilde toch even een update geven!
    Ik ben naar de Amac op de Lijnbaan in Rotterdam geweest. Toen zei hij dat het waarschijnlijk RAM was (zoals jullie zeiden). De medewerker zei dat hij een andere zou proberen om te kijken of dat wel zou werken, maar eerst zou hij hem eruit halen en weer erin doen om te kijken of dat zou helpen. Hij kwam weer naar voren en hij startte niet op en begon meteen te piepen (stress level: high). Dus hij zou een nieuwe erin doen en me bellen wanneer het klaar zou zijn. Hij belde en zei dat met de nieuwe precies hetzelfde gebeurde en heeft toen mijn oude er weer in gedaan, waarna hij weer opstartte. Hij adviseerde me hem alsnog op te sturen naar de technische dienst (kosten: 85 euro voor opsturen alleen al). Nou dat gingen we niet doen, dus heb hem opgehaald en weer meegenomen. Nu werk ik er al een paar dagen mee en, *afkloppen*, met succes. Ik probeer niet teveel verschillende dingen open te hebben (geen idee wat voor effect dat heeft, maar je weet maar nooit natuurlijk). Dus hij doet het weer, en ik heb geen idee waar het aan lag (misschien indd een vuiltje ofzo?) en hoop dat hij het gewoon blijft doen.

Wat betreft de service in de winkel, die was erg goed. Aardige mensen en toen ik hem om 17:30 achterliet om hem de volgende dag te komen halen, belde hij me al om 18:15 met de update, dat vond ik erg klantgericht.

Bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    Shmoo

Netjes ja, bij iCentre hadden ze vast en zeker onderzoekkosten en wat niet allemaal laten betalen. Goede service voor een Apple Reseller.

Dit zijn van die dingen die zijn bijna niet te verklaren, het kan makkelijk zijn dat je nu tot 2025 met die machine kunt werken zonder enig probleempje. Natuurlijk wel altijd zorgen dat mocht er iets gebeuren dat je een backup hebt. Een vorm van een backup is natuurlijk altijd een must.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.