22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    matsoftmac

MacBook Pro Battery health 88% is dit goed?

Hallo allemaal!

Mijn 17″ MacBook Pro van Maart dit jaar heeft nog 88% Battery health, Cycles 141. Deze informatie heb ik van de widget iStat Pro.

De MacBook van mijn vader, die veel ouder is, heeft nog 100% battery health.

Nu is mijn vraag of de accu van mijn MacBook Pro wel goed is, aangezien ik al aan 88% zit, en mijn vader nog 100% heeft.

Alvast bedankt!!

Groeten,
    MatSoft(.nl : -)

Bijdrager
    sven-

De MacBook van je vader is natuurlijk niet op dezelfde manier gebruikt als jouw MacBook Pro. Dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.

De “regel” van Apple is dat je nog 80% van de capaciteit moet hebben na 300 cycles. Die van jou voldoet daar (nog) aan, dus is er strikt genomen niets mis mee.

Ik zou het overigens wel in de gaten houden. Als het “te erg” wordt (je merkt dat je niet lang op een volle accu kunt werken), gewoon contact opnemen met Apple of een APR!

Bijdrager
    Steff

Alles in de wereld heeft een levensduur. Prettige avond nog.

Inactief
    Anoniem

Hierover zijn al verschillende topics geopend, maare ik zou me er niet zo heel druk om maken. Zoals hierboven heeft alles een levensduur en elke accu is weer anders. Gewoon goed in de gaten houden en als het irriteerd even contact opnemen.

Bijdrager
    Oost

Ik heb een 15 inch, ook uit Maart, en heb 148 cycles en 89% Health..

Is dus volkomen normaal:)

Bijdrager
    matsoftmac

Bedankt voor jullie snelle reacties (behalve die rare reactie van Steff :? )!

Ik ga het in de gaten houden!

Bijdrager
    Josebo.

Steff veralgemeent je probleem gewoon! Niks raar aan:wink:

Bijdrager
    matsoftmac

Zoveel heb ik niet aan die reactie toch? :)

Maar ik wens ook iedereen nog een prettige avond :D

Bijdrager
    Esquare
    ”matsoftmac”

De MacBook van mijn vader, die veel ouder is, heeft nog 100% battery health.

Dat is onmogelijk. Elke batterij gaat achteruit.

Bijdrager
    Afroman

Kan je mij misschien vreemd opkijken, maar ik heb ook gewoon 100 % health. Als ik kijk in systeemprofiel heb ik nog 5195 mAh over.

Bijdrager
    Josebo.

Ha, mr.x. Ik loop nog op je voor: 5256 mAh:D

Inactief
    Anoniem

Check de status eens als hij niet aan het stroom hangt en al minimaal 20 procent leeg is!

Bijdrager
    –help
    ”Jeroen

Check de status eens als hij niet aan het stroom hangt en al minimaal 20 procent leeg is!

dat is een goede, dan krijg je een veel natuurlijk getrouwere weergave van de accu:)

Inactief
    Anoniem

Zodra mijn accu weer vol is krijg ik meteen weer 100% te zien. Soms maar 99 en na een herstart weer 100. Dus het kan erg variëren.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is hij dan voor 100 procent opgeladen, maar Health kan toch echt geen honderd procent zijn hoor. Als hij dat werkelijk aangeeft, moet je de batterij eens kalibreren.

Bijdrager
    Esquare
    ”mr.x

Kan je mij misschien vreemd opkijken, maar ik heb ook gewoon 100 % health. Als ik kijk in systeemprofiel heb ik nog 5195 mAh over.

Die 100% zegt geen fuck. Wat was de oorspronkelijke capaciteit van die batterij? Als het een MBP betreft ben je al ruim 200 mAh kwijt.:)

Bijdrager
    Hengheng
    Bijdrager
    Sunneh
    ”Steff”

Alles in de wereld heeft een levensduur. Prettige avond nog.

Dat klinkt eng.. maar je hebt gelijk.. zelfs op je eigen elven zit een levensduur:P

Bijdrager
    Afroman
    ”Esquare”
    ”mr.x

Die 100% zegt geen fuck. Wat was de oorspronkelijke capaciteit van die batterij? Als het een MBP betreft ben je al ruim 200 mAh kwijt.:)

Ah, dan zit ik denk ik rond de 99%. Ik heb de MacBook btw, MacBook Pro is nogal overkill.

Ik kalibreer overigens mijn Mac elke maand. En dat al 11 maanden.(nou ja 2 november is hij 11 maandjes jong)

Bijdrager
    matsoftmac

Waarom is de Macbook Pro nou weer overkill:P:P ?

Bijdrager
    Afroman

Omdat ik
    -niet game
    -geen apps heb die veen vragen qua videocapaciteiten
    -ik geen groter scherm nodig heb.
    -Ik ook geen PCI slot nodig heb.
    -Het geld er niet voor (over) heb.

Bijdrager
    Fishstick

Informatie batterij:

Ladingsinformatie:
    Resterende lading (mAh): 2885
    Volledig opgeladen: Nee
    Bezig met opladen: Nee
    Volledige laadcapaciteit (mAh): 5081
    Statusinformatie:
    Aantal cycli: 221
    Conditie: Goed
    Batterij geïnstalleerd: Ja
    Ampèrage (mA): -1920
    Voltage (mV): 1134

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.