13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jer.War

MacBook Pro Batterijproblemen?

Hey,

Ik heb een splinternieuwe MacBook Pro, en ik heb er extra werkgeheugen en een ssd ingestopt. Maar de batterij houdt het maar 1.5 / 2 uurtjes uit en daarna is ie alweer leeg :/
    Hij laadt wel gewoon tot 100 procent op, maar zelfs bij de verwachting van hoe lang je de batterij nog kan gebruiken geeft ie 6 minuten bij 7% aan.
    Lijkt me niet normaal aangezien apple adverteert met 7 uur batterij ?

Iemand enig idee wat er mis is, of ligt het gewoon aan mij en is dit normaal?

Jerry

Bijdrager
    johnkeates

Dat hangt er van af wat je doet. Stel dat je heel hard flash websites gebruikt, of video’s monteert, of 3d modellen rendert, dan gaat ie niet zo lang mee.

Bijdrager
    Maverick9898

Probeer eens het programma CoconutBattery. Dat is sowieso handig om te hebben, om zo af en toe de batterijstatus van je Mac in de gaten te houden. Wat zegt dat programma precies? Zit je capaciteit nog wel binnen de 90 procent?

Bijdrager
    Jer.War

Het programma geeft dit aan:

Dus de batteryhealth, is 97%, dat lijkt me aardig goed te zitten?
    Wel raar trouwens dat ik al 3% van de levensduur kwijt ben na 6x opladen trouwens:roll:
    Maar het ligt dus gewoon aan wat ik ermee doe, fijn om te weten dat het dus niet aan mijn laptop ligt ^-^

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Mijn laptop is nu 2 jaar oud, en geeft in Coconut battery 92% aan:P

Bijdrager
    Jer.War

Haha nice:)
    Trouwens, mijn batterij geeft nu 3:35 uur met 84% aan, helderheid staat maar op 40%, toetsenbordverlichting staat uit en ik heb alleen safari en utorrent aanstaan, ik heb wifi aanstaan en geen bleutooth apparaten aangesloten:roll:

Bijdrager
    SunKeeper

Die geschatte tijd kun je niet aannemen als betrouwbaar, aangezien het constant wisselt aan de hand van het batterijgebruik van het huidige moment.

Kijk beter gewoon op de klok als je de netstroom eraf haalt en zodra je batterij bijna leeg is kijk je hoeveel tijd er verstreken is, vergeleken met je activiteiten die je hebt uitgevoerd op batterijstroom.

Daarnaast zou je eenmalig de batterij helemaal tot 0% moeten laten zakken en even wachten tot de Mac vanzelf in sluimer schakelt. Als je het nog niet eerder gedaan hebt zou het best eens kunnen dat je bijv. nog een kwartier op 0% blijft staan terwijl je gewoon kan doorwerken.
    Als dit gebeurt ”leert” de chip in de batterij hoeveel voeding er werkelijk in de batterij kan en laat dan het percentage nauwkeuriger zien.

Dit laatste hoef je maar één keer uit te voeren! Anders hooguit jaarlijks.

Bijdrager
    Jer.War

Dat heb ik nog niet gedaan idd, ga ik dat even proberen.
    Hopelijk blijft ie dan wat langer in leven:)
    Thanks voor de tip btw

Bijdrager
    Jer.War

Yep hij draait nu al een half uur op 0% met volledige helderheid al mijn dockapps open en toetsenbord verlichting ook volledig aan… gewoon slecht gecalibreert dus:)

Bijdrager
    Maverick9898

Dat was inderdaad mijn volgende suggestie: kalibreren:). Als je dat doet, moet het goed komen, denk ik!!

Bijdrager
    Jer.War

ik heb hem nu dus de hele nacht in de lader laten staan nadat ie gister volledig leeg was (totdat ie zelfs compleet uitviel) en nu laad de batterij niet meer verder op dan 99%:o
    Maar voorderest is de verwachting van mijn batterij wel met 1 uur gestegen, dus dat is wel heel goed ^-^

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je heeft eraf haalt en bij 90% de lader er weer aan doet laadt die wel weer tot 100% waarschijnlijk. Kan soms gebeuren, is niet erg.

Bijdrager
    Jer.War

ow yep, nu gaat ie door naar 100%
    Thanks dan is het opgelost:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.