7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Yaratje

MacBook (Pro) – Batterij Vraag

Beste OMT-ers,

Eerder heb ik mijn voorkeur wellicht laten weten door te kiezen voor de nieuwe iMac + nieuwe MacBook.
    Bij nader inzien vind ik dit eigenlijk omslachtig. De iMac gebruik ik voor thuisgebruik, en de MacBook voor schoolgebruik. Echter is het een dure keuze. De iMac zou ik voor 90%+ gebruiken en de nieuwe MacBook, zal ik dan zo nu en dan gebruiken.

Nu kwam ik op het idee om een krachtige en robuuste MacBook Pro aan te schaffen.
    Zo heb ik thuis een krachtige MacBook Pro, die ik tevens mee naar school zou kunnen nemen.
    Daarnaast het voordeel dat ik alles op één systeem heb (houd niet van meerdere systemen uit ervaring).

Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen, ga ik de MacBook Pro ook zeer zeker (grootste gedeelte) voor thuis gebruiken. Echter zit er in een MacBook Pro een batterij (goh:o :P ). Door het vele gebruik ben ik bang dat de batterij zo naar de malle moeren is. Is het mogelijk om de MacBook Pro aan het netsnoer te hangen, zonder dat dit ten koste gaat van de batterij (als de batterij er nog in zit?). Zit er namelijk niet op te wachten dat ik om het half jaar een nieuwe batterij moet kopen. Ik heb het nodige afgezocht, maar niets kunnen vinden hierover (ligt dat aan mij?:P )

Met vriendelijke groet,

Kevin

Bijdrager
    Afroman

Je moet af en toe op de accu werken en af en toe op het lichtnet en eens in de maand kalibreren, dan gaat er niks mis,

Bijdrager
    Yaratje
    ”mr.x

Je moet af en toe op de accu werken en af en toe op het lichtnet en eens in de maand kalibreren, dan gaat er niks mis,

Af en toe op de accu werken zal ik zeker doen, echter zit ik vaak achter men bureau en om nou iedere keer het netsnoer aan te sluiten en los te koppen is nogal omslachtig. Daarnaast als ik het op deze manier (vol opladen, eruit halen, gebruiken totdat hij leeg is en weer opladen) veel cycles eisen. Ik heb gelezen dat dit de batterij ook niet echt bevorderd:?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

UPDATE

Las net een bericht van unSOUND

Maar dat gebeurt ook als je hem continu aan de lader laat staan. Want dan wordt enkel het laatste beetje steeds gebruikt, en blijft de rest van de accu relatief veel stilstaan, en loopt de conditie dus wel degelijk terug. Gewoon om de dag, of om de 2 dagen een keertje de adapter eraf halen, en er weer aan hangen zodra hij bijna leeg is, dan blijven de chemicaliën in beweging…

Iemand enige ervaring hiermee?

UPDATE 2

Heb ondertussen al wat gevonden op het forum:)
    Sorry voor de onrust, maar tips zijn altijd nog welkom

Bijdrager
    jabesse

Mijn Macbook (nu een jaar oud) hangt vrijwel continu aan de adapter en ik gebruik de computer dagelijks. Ongeveer 1x per maand moet-ie het zonder adapter doen. Meestal gaat daarna de adapter er weer aan zodra de batterij ver (<10%) leeg is. Volgens coconutbattery is de capaciteit van m’n batterij nog 100%.

Een ding nog: als je de computer aan de adapter hangt, haal dan niet de batterij eruit, want dan gaat hij langzamer werken.

Moderator
    unSOUND
    ”ja_besse”

Een ding nog: als je de computer aan de adapter hangt, haal dan niet de batterij eruit, want dan gaat hij langzamer werken.

Dat geldt niet voor alle notebooks overigens…

Bijdrager
    Yaratje

Als ik het goed begrijp (na wat gelezen te hebben) moet je het volgende doen om de accu in goede conditie te houden:

– Netsnoer aan MacBook Pro hangen
    – Minstens 1 keer per week even op batterij werken
    – Minstens 1 keer per maand kalibreren

Maar ik mag dan eigenlijk gewoon de laptop wel hele dag aan laten staan of als ik weg ga in sluimerstand zetten, op het netsnoer?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.