9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Bodevinaat

MacBook Pro batterij spontaan overleden

Ik heb een MacBook Pro van 2009. Ik heb de batterij ongeveer 9 maanden geleden vervangen. Gisteren maakte ik de laptop schoon en verwijderde de batterij. Na terugplaatsen blijkt dat OSX aangeeft dat de batterij ‘onmiddellijk vervangen moet worden’. Hij laadt niet meer op, houdt geen spanning vast en resetten van het SMC helpt niet. Blijft zo dood als een pier…. iemand een idee?

Bijdrager
    Hansi2124

Weer even eruit en opnieuw erin doen?
    Uiteraard als je MBP uit staat….

Bijdrager
    Chorro

Mmm… Hij laadt ook niet meer op, dat maakt het kalibreren wel moeilijk anders zou dat nog een hele goede optie zijn. PRAM voor de zekerheid ook gereset?

Bijdrager
    pludgers

als je de batterij 9 maanden geleden hebt vervangen dan neem ik toch wel aan dat je garantie hebt? Misschien even langs je lokale ASP?

Bijdrager
    Bodevinaat

Uiteraard alles al geprobeerd….. PRAM gereset, batterij ettelijke keren eruit en erin gedaan. Oorspronkelijke batterij er weer in gedaan, werd meteen herkend en laadde ook op (wel sterk verminderde capaciteit, maar goed). Het lijkt erop dat de batterij een soort kortsluiting gehad heeft of zo…

Bijdrager
    Chorro

Gebruik je de MBP als een desktop dan? Mijn MBP is ook van 2009 (eind 2009) en heeft met de originele batterij nog 87% health en een erg goede batterijtijd. Ik snap niet zo goed hoe mensen het voor elkaar krijgen om zo’n accu dan kapot te krijgen.

Bijdrager
    Bodevinaat

Nou ja kapot krijgen? Ding wordt redelijk gebruikt. Ben erg zuinig op mijn spullen. Maar op gegeven moment was de capaciteit gewoon slecht.

Bijdrager
    Chorro

Ik gebruik m’n MBP zeker een uur of 6 – 7 per dag, maar laad hem enkel op als hij aangeeft dat hij het niet langer meer uithoudt. Dit inmiddels al dik een jaar lang en nog steeds een perfecte batterij.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Dit al geprobeerd?:
    -machine uitzetten
    -batterij en magsafe loskoppelen
    -powerknop 5 sec ingedrukt houden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.