5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    TakkU

MacBook Pro Batterij probleem

Sinds vandaag heb ik iets heel raars met mijn batterij. Tot een week geleden was mn batterij health ongeveer 65/60%. Echter, vandaag terwijl ik op school zit is mn batterij ineens binnen 20 minuten leeg. Ik start Coconutbattery weer op, en ik zie dat dit ineens nog maar 8% is… Vervolgens laad ik mijn laptop nagenoeg volledig op, en weer binnen 20 minuten leeg.

Na nog een oplaad poging, en 2 uur aan de lader laten staan was er in eerste instantie geen verandering. De batterij lading ging snel naar beneden, maar na ongeveer een minuut of 10 schoot hij weer omhoog naar 90% lading. Coconut Battery geeft nu ook weer 68% health aan.

Kan dit een software fout zijn? Het gaat overigens om een Mid 2009 MacBook Pro 15″ 2,66GHz 500GB 7200RPM HDD.

Bijdrager
    Hansi2124

Daar komt de welbekende vraag weer: wanneer heb je voor het laatst gekalibreerd?

Bijdrager
    TakkU

Dat is alweer een tijdje geleden.. Maar, dat is op dit moment ook een probleem. Ik wilde dit gisteravond doen, maar met de accu op 43% lading valt ie opeens uit, en de LED indicator gaf aan dat ie volledig leeg is.. Nou heb ik hm een paar uur laten staan, en start hm net weer op. Hij gaat aan, zegt dat de accu 42% lading heeft, en gaat na ongeveer 20 seconden weer uit.. En weer geeft de indicator aan dat ie leeg is. Wat kan ik het beste doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Kalibreren zoals het hoort;-)
    En je voorbereiden op de aanschaf van een nieuwe accu….

Bijdrager
    Chorro

Ik ben wel benieuwd hoe het je lukt om die accu zo af te takelen, ik heb exact dezelfde MBP maar dan met de standaard HDD (320GB 5400rpm) en heb nu een health van 87%. Accu gaat ook gewoon nog zeker wel een uur of 5 mee (WiFi aan, schermverlichting halverwege)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.