10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    alliems

macbook pro batterij

hallo,

ik heb een macbook pro 15 inch A1211 dus uit eind 2006. hij oud maar hij werkt naar behoren behalve op 1 punt, de batterij.

vorig jaar heb ik een nieuwe batterij gekocht omdat de andere op was. een dag later was het zelfde probleem hij viel na 3 minuten zonder stroom uit. nu heb ik hier een jaar mee rond gelopen. erg vervelend dit heb ik uit de systeeminformatie:

volledige laadcapaciteit(mAh): 349
    aantal cycli: 112
    conditie: onderhoud vereist

nu kan ik naar de apple store gaan en voor een paar honderd euro een reparatie uit laten voeren, maar dat is deze mac niet meer waard.

ik wil hem graag repareren, wat kan er kapot zijn?

1. een kapotte batterij ?
    2. een kapotte left i/o board
    3. een kapotte battery cable?

alvast hartelijk bedankt?

ps. een nieuwe batterij heb ik al besteld.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Waarom heb je er nog een jaar mee rondgelopen terwijl hij maar 3 minuten op de batterij kon werken? :slant: Misschien heb je wel een defecte batterij gekregen en had je een andere kunnen krijgen.

Ik zou nu gewoon wachten op de nieuwe batterij, en als het dan nog steeds niet werkt pas iets gaan repareren. (Als je het probleem hebt gevonden.)

Bijdrager
    alliems

klopt als een bus. domme fout. maar daar is nu niks meer aan te doen.
    hij stond eigenlijk ook bijna altijd stil. nu wil ik er af toe mee op de bank zitten maar dat kan niet.

Bijdrager
    eiko

een extra lader voor bij de bank is ook een optie

Bijdrager
    alliems

klopt, maar stel ik wil hem ook in de trein gebruiken?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Natuurlijk zijn er genoeg opties, maar ik zou ook graag willen dat het echte probleem wordt opgelost in plaats van allemaal extra’s te moeten aanschaffen. (Waardoor het ook minder mobiel wordt.)

Bijdrager
    Hansi2124

“Onderhoud vereist” wil in dit geval zeggen dat je je batterij moet kalibreren. Kijk even in de Help van Finder hoe je dat precies moet doen.:wink:

Bijdrager
    rocksoff

Was die nieuwe batterij wel goed?

Bijdrager
    alliems

de batterij heb ik al gekalibreerd. heeft niet veel geholpen.

de batterij was misschien inderdaad wel niet goed. ik heb een nieuwe besteld dus ik ben benieuwd

Bijdrager
    alliems

ik heb de nieuwe batterij binnen. na 1 keer opladen is de maximale mah al gedaald met 107 mah.

vreemd wie kan mij vertellen of dit normaal is? en wat dan het probleem is ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.