9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    zwll

Macbook pro backup op nieuwe iMac zetten?

Ik krijg de back up van mijn macbook pro retina 13″ (2014) niet op mijn nieuwe 21,5″ 4k iMac.

De backup staat op een externe harde schijf (Mac OS Uitgebreid Journaled)
    De map op de harde schijf heet: Backups.backupdb > Macbook pro van (dit kan ik niet veranderen in iMac van)

Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat TheBigZ deze pagina bedoelt: Materiaal verplaatsen naar een nieuwe Mac.

Bijdrager
    GoeieDag
    zwll op 24 december 2016

De map op de harde schijf heet: Backups.backupdb > Macbook pro van (dit kan ik niet veranderen in iMac van)

En dit is natuurlijk niet de manier om jezelf te helpen, maar wel de manier om je backup om zeep te helpen, denk je ook niet?

Bijdrager
    SunKeeper

En wat moet hier het eindresultaat worden? Dat kan ik nergens vinden.

Bijdrager
    MrBelloNLD

mirgratie assistent

Bijdrager
    MrBelloNLD

typo migratie assistent

Moderator
    Night

Juist. Je sluit de externe HDD gewoon aan op je nieuwe iMac en gebruikt de migratieassistent om de data op de juiste plaats te zetten.
    Wil je het helemaal volgens de “regeltjes” doen, dan start je op met cmd-(option)-R op. Je komt dan in recovery mode (al dan niet via internet). Van daaruit kun je MacOS opnieuw installeren op je iMac en zal tijdens de installatie gevraagd worden of je je TimeMachine Backup wil terugplaatsen. Als je daarvoor kiest zullen alle data, apps, voorkeuren, mail etc. etc. weer op de juiste plaats staan en je home-folder ook weer dezelfde naam hebben als op je ‘oude’ Mac.

Bijdrager
    KarelWillem
    MrBelloNLD op 26 december 2016

typo migratie assistent

Typo: Migratie-assistent.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.