9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TC Matic

Macbook Pro als TV decoder

Hi,

Weet iemand of je een macbook pro 2015 kan gebruiken om TV te ontvangen?

Thanx

Bijdrager
    Shmoo

Vast wel.. Ik heb al eens geprobeerd om mijn renfiets te gebruiken als klimrek. Doet pijn aan je ballen kan je vertellen.

Bijdrager
    McPim

Elgato was daar voeger goed in, maar volgens mij doen ze niet meer zoveel met TV ontvangers voor de Mac. Vast wel iets 2e hands te vinden. Wat je nodig hebt is ook afhankelijk van de bron, kabel, SAT of DVB-T (digitenne) bijvoorbeeld.

Bijdrager
    McPim

Maar als je bijvoorbeeld Ziggo hebt kijk je toch gewoon live tv via horizon.tv (of met hun app voor iOS)? Weet niet hoe het bij andere kabelboeren werkt maar dat is wel waar het naartoe gaat.

Bijdrager
    Zwollywood

Kpn heeft ook iTV online, weet dat er een ipad en iPhone app is, Mac weet ik niet.

Bijdrager
    R_M

Hiermee moet het lukken:
    https://www.geniatech.eu/eyetv/

Bijdrager
    McPim

Hiermee moet het lukken:
    https://www.geniatech.eu/eyetv/

Die bedoelde ik! Dacht dat ze niet meer bestonden, maar blijkbaar door een andere fabrikant overgenomen van Elgato.

Bijdrager
    McPim

Maarrr zie ik nu: alleen om free-to-view (ongecodeerde) kanalen te ontvangen. Ze hadden ooit een kastje waar je een smartcard van je kabelboer in kon doen en alle kanalen in je abonnement kon zien. Dat kan met deze EyeTV dus niet meer..

Bijdrager
    mac4us

Het is denk ik iets complexer dan in het bovenstaande staat aangegeven. Bijvoorbeeld: de EyeTV Hybrid kan naast de free to air DVB-T kanalen (NPO 1,2,3 en een regionale TV-zender, alsmede publieke radio), ook DVB-C kabelzenders ontvangen van bijvoorbeeld Ziggo. Dat zijn er circa 45, waarvan 3 in HD (NPO 1,2,3). Verder kun je dan ook nog digitale en analoge radio ontvangen. Analoge radio heeft als voordeel dat er dan ook buitenlandse zenders in het pakket zitten. Zelf heb ik twee Hybrids op de iMac aangesloten. Dan heb je twee tuners en kun je ook picture in picture of naast picture kijken. Als er nog een kastje met CI+ kaart zou zijn, zou dat een extra pluspunt zijn (meer HD zenders). Natuurlijk is er ook HorizonTV, maar EyeTV3 (het bijbehorende software pakket) geeft je veel meer mogelijkheden (opname, programmeren, terugkijken, opslaan voor iPhone/iPad e.d.). Het hangt dus erg van je provider af of een EyeTV Hybrid een handige stick voor je is. Ondanks HorizonTV zou ik EyeTV niet willen missen. Het is beiden TV, maar de gebruiksmogelijkheden zijn niet vergelijkbaar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.