8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ArjenWW

macbook pro , alleen beeld in safemode

Hallo

Ik starte vandaag mijn MacBook pro uit 2006 opnieuw op, en ineens gaaf hij waar het inlog scherm hoort te zijn, een beeld dat door elkaar liep
    Hij deed verder ook helemaal niks. Ik kan alleen normaal in loggen in de safemodes, heeft iemand een idee wat het kan zijn, ik ga nog geen nieuwe kopen !

Moderator
    Night

Ik neem aan dat je de PRAM reset (opstarten met ⌘-⌥-P-R ingedrukt) en de SMC controller reset (zie hier) al hebt uitgevoerd/geprobeert?

Maak in Safe mode eens een nieuwe gebruiker aan en stel dit account als standaard in, dus inloggen zonder password op te hoeven geven. Bestaat het probleem dan nog steeds?

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom denk je aan een nieuwe kopen? Hij doet het toch? Dan lijkt het geen hardware probleem te zijn.

Begin maar eens met een herinstall van het OS (welk staat er op?); hij zat standaard alle gegevens/instellingen behouden.

Bijdrager
    ArjenWW

Nou, als ik dus de cd er in stop van 10.6.3 geeft hij eerst het beeld waar je het cdtje kiest, daarna een beeld dat weer door elkaar loopt. Maar in veilige modus doet het beeld gewoon super !

Bijdrager
    FloorvN

krijg je dan zoiets te zien ? : http://i1.ytimg.com/vi/jpbTjkB9D6s/hqdefault.jpg

dan is je video chippie aan het overlijden..
    Is te repareren, zoals bijv. een reball of reflow uit te voeren !

Draai ook eens de Apple hardware test die bij je machine kwam..

Bijdrager
    Haike
    GoeieDag op 05 januari 2014

Waarom denk je aan een nieuwe kopen? Hij doet het toch? Dan lijkt het geen hardware probleem te zijn.

Begin maar eens met een herinstall van het OS (welk staat er op?); hij zat standaard alle gegevens/instellingen behouden.

Ik kan alleen normaal in loggen in de safemodes, heeft iemand een idee wat het kan zijn, ik ga nog geen nieuwe kopen !

Ik maak daar niet uit op dat hij denkt om een nieuwe te gaan kopen…

Bijdrager
    GoeieDag

Hij zegt dat ie geen nieuwe gaat kopen, dus is ie met zijn gedachten wel bij dit alternatief geweest. Lijkt me toch wel voor te stellen Haike, of niet soms? Want niet elk draadje hier met een probleem meld men dat men nog geen nieuwe xxx*) gaat kopen…

*) = apparaat naar keuze in te vullen.

Bijdrager
    Haike

Voor te stellen is het wel, maar geen must.:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.