8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    F0kke

MacBook Pro adapter gebruiken voor MacBook?

Graag zou ik willen weten of ik zonder nare gevolgen mijn MacBook Pro adapter kan gebruiken voor mijn MacBook.

MacBook adapter: 60W 16.5V – 3.65A
    MacBook Pro adapter: 85W 18.5V – 4.6A & 16.5V 3.65A

Ik neem aan dat de MacBook Pro adapter automatisch omschakeld naar 16.5V 3.65A als ik hem in mijn MacBook plug? Misschien is dit een domme vraag, zeker gezien de tekst op beide adapters, maar ik sluit enig risico liever uit.

Bijdrager
    Nikita

Andersom werkt het ook, alleen kan de MBP lader meer stroom leveren dan die van de MacBook. Dus het lijkt me dat het de andere kan op ook moet werken… En gezien de tekst op de adapter, lijkt het erop dat de MBP lader dus moet omschakelen als ‘ie op een MacBook wordt aangesloten.

Bijdrager
    F0kke

Het lijkt allemaal prima te werken, er komt nog geen rook tussen de toetsen vandaan iig ;).

Bijdrager
    Mr Van

met mijn powerbook en ibook, geeft het in iederr geval geen probleem

Bijdrager
    disruption

Zat ook eens met dat probleem (lader vergeten op studentenstudio)

Ik belde naar Apple Store (it-pro).. Zeiden mij dat het helemaal geen goed idee was. De reden daarvoor kon hij echter niet meteen specifiëren. :innocent: (ik hoorde hem goegelen op de achtergrond.)

Vraag me dat nu ook wel eens af. professionele meningen iemand?

mvg

Bijdrager
    puntKoen

Dit werkt gewoon, geen enkel probleem. Heb al tientallen MacBooks op deze manier aangesloten (we hebben 85W adapters liggen).

Bijdrager
    Sylvester

andersom werkt gewoon niet.
    Er gebeurt niks, zelfs geen lading.
    ‘k Heb het zelf al eens geprobeerd.

Bijdrager
    F0kke

Nog even wat meer gegoogled: Ik vond dit stukje eigenlijk ook wel overtuigend.

I did pick up a MacBook on Friday, though I barely had time to unpack it and start setting it up before all hell broke loose.:)

Today I was able to do a little more set up and follow up on a few things I’d had questions about – one of which being the extra power adapter I picked up at the Apple Store1.

The MacBook uses a 60 Watt power adapter and the power adapter they sold me was actually the 85 Watt MacBook Pro power adapter. Despite reading that it was unlikely to cause any harm, I was a little hesitant to actually use the thing.

Today I placed a call to an EE friend of mine and he helped me find the confirmation that it is OK to use the 85W MacBook Pro power adapter with the MacBook.

Both power adapters have the input and output levels printed on them in small print. The 60W MacBook power adapter shows output levels of 16.5V – 3.65A. The 85W MacBook Pro adapter shows output levels of both 18.5V – 4.6A and 16.5V – 3.65A. There is no switch that I can see, so it must auto-sense the proper voltage.

This is particularly nice because it means I won’t have to buy another adapter when I get a MacBook Pro sometime in the future.

Hopefully this will post get picked up by the search engines and the information will be helpful to others with the same question.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.