18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Zela

Macbook Pro actie, maar zou het niet zonde zijn?

Beste lezer,

Ik heb een vraag betreft de actie bij de A-mac: Ze verkopen nu de MacBook Pro’s voor een hoop minder geld.

Nu heb ik mijn aandacht gezet op de: MacBook Pro 15,4″ 2,4 GHz Intel Core 2 Duo voor €1499,-

Mijn vraag is of het niet heel dom zou zijn om nu een Macbook pro aan te schaffen met zoveel ”rumors” in de lucht (14 oktober). Of zou het zonde zijn om deze aanbieding voorbij te laten gaan.

Misschien voor extra info:

– Zou mijn eerste mac worden
    – Graag portable zijn
    – Alhoewel ik het vooral voor basic dingen zou gebruiken ben ik ook into gaming (MMORPG’s).

Waar ik persoonlijk aan denk ik dat het zonde zou zijn als ineens een macbook uit kwam in oktober die ook goed zou zijn voor gaming (en dan echt niet zware spellen, mmorpg op low settings ben ik al meer dan blij) en onder de 1000,- grens ligt. Maar mocht dat niet het geval zijn heb ik een leuke aanbieiding van de Macbook pro laten gaan.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groeten,

Zela

Bijdrager
    msjonathan

Ik heb mij deze zomer ook zo een macbook pro aangeschaft.
    Ook mijn eerste mac en nog geen seconde spijt gehad.

Bijdrager
    iJeroen

Er zullen ongetwijfeld nieuwe MacBook’s komen, de vraag is alleen: wanneer en hoe duur? Ze zullen ongetwijfeld goedkoper, sneller en mooier zijn, Apple kennende. Het nadeel is dat dit nog maanden kan duren. Aan de andere kant, een huidige MacBook Pro zou een geweldige keuze zijn. Hij is geschikt voor games, voor werk en voor ieder ander wat je maar nodig hebt. Zeker als 1e mac zou het een geweldig ding zijn, mede omdat (als je het nog nodig zou hebben) Windows er als een tierelier op draait.

De keuze is aan jou.

Bijdrager
    Neptunus

Die aanbieding is er vast niet voor niets….

Moderator
    unSOUND

Omdat het misschien wel oude voorraad is. De vorige revisie had immers ook al een 2,4 GHz versie. Bedenk wel dat de huidige MacBook Pro’s met de Nvidia kaart nogal wat probleempjes met games hebben, met name oververhitting van de GPU. Kijk dus ook even of het een versie met een Nvidia of een ATI kaart is.

Bijdrager
    waupiman

Indien er niet een voordeel is om een nieuwe te halen zou ik hem gewoon halen, tenzij je persee de nieuwste wilt.

Bijdrager
    Zela

Bedankt voor het geven van jullie mening/advies.

Misschien voor de duidelijkheid: het gaat om de middelste —> http://www.a-mac.nl/amac/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,599/category_id,35/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/

Uhm, het is blijkbaar 1 van de vorige lijn? aangezien ze niet overeen komen met die in de Apple store. Heeft dit nadelen?

Vriendelijke groet,

Zela

Bijdrager
    Pieterr
    ”Zela”

Uhm, het is blijkbaar 1 van de vorige lijn? aangezien ze niet overeen komen met die in de Apple store. Heeft dit nadelen?

Ja, dit is inderdaad een MacBook Pro van de vorige generatie: (Juni 2007 – Febr 2008) http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/stats/macbook-pro-core-2-duo-2.4-15-santa-rosa-specs.html

Voordeel: goedkoper dan de huidige.
    Nadeel: je hebt niet de laatste versie…

Bijdrager
    R-Flow

Vind het prijsverschil eigenlijk te klein voor een computer met specificaties van 15 maanden oud.

Bijdrager
    Pieterr
    ”R-Flow”

Vind het prijsverschil eigenlijk te klein voor een computer met specificaties van 15 maanden oud.

Volgens macnews.de is dit de marktconforme prijs voor een tweedehands MBP. En als je hem dan ook nog nieuw in de doos krijgt…

Bijdrager
    Zela
    ”R-Flow”

Mee eens, ik annuleer de reis naar Utrecht morgen en wacht af welke specs de Macbooks krijgen in oktober. Mocht het niet passen bij mijn computer gedrag leg ik wel extra bij voor een Macbook Pro van de huidige lijn.

Bedankt iedereen, vraag me af of ze dit ook wel allemaal in de A-mac hadden vermeld :wink:

Bijdrager
    R-Flow
    ”Pieterr”

Volgens macnews.de is dit de marktconforme prijs voor een tweedehands MBP. En als je hem dan ook nog nieuw in de doos krijgt…

Wat Macnews.de erover zegt kan me niet heel erg boeien om eerlijk te zijn… Ik denk liever zelf over dit soort dingen na i.p.v. dat ik een website blindelings volg.:wink::P

Bijdrager
    Pieterr
    ”R-Flow”

Wat Macnews.de erover zegt kan me niet heel erg boeien om eerlijk te zijn…

Nee joh, wat jij erover zegt, dat boeit!;-) :D :bigsmile: zzz

Bijdrager
    R-Flow
    ”Pieterr”

Nee joh, wat jij erover zegt, dat boeit!;-) :D :bigsmile: zzz

Uiteindelijk ook niet.;) Gewoon zelf de voor- en nadelen op een rijtje zetten en zelf afwegen of je dat die ‘korting’ waard vindt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”R-Flow”

Gewoon zelf de voor- en nadelen op een rijtje zetten en zelf afwegen of je dat die ‘korting’ waard vindt.

Inderdaad. We praten immers wel over 300 euro verschil hier. En dan kun je je afvragen (als je niet zo veel te besteden hebt) of het je dat waard is. Ik heb zelf een nog oudere MacBook Pro maar voel nog niet bepaald acute aandrang om over te stappen op de huidige versie omdat ik nu iets mis. (Misschien de LED backlight… :? )

Bijdrager
    R-Flow
    ”Pieterr”

Ik heb zelf een nog oudere MacBook Pro maar voel nog niet bepaald acute aandrang om over te stappen op de huidige versie omdat ik nu iets mis. (Misschien de LED backlight… :? )

Grote verschil is dat jij die aankoop al hebt gedaan, hier hebben we iemand die ‘m nog doen. Nogal logisch dat je niet bij iedere nieuwe rev naar de winkel rent om ‘m te halen.

Bijdrager
    djpwich
    ”R-Flow”

Grote verschil is dat jij die aankoop al hebt gedaan, hier hebben we iemand die ‘m nog doen. Nogal logisch dat je niet bij iedere nieuwe rev naar de winkel rent om ‘m te halen.

Dus dat is niet normaal… ? :oops:

:wink:

Bijdrager
    tommy666

Kun je geloven dat ik excact dat gevoel daarnet even écht kreeg?:P

Hoe dan ook. De MacBook Pro in de aanbieding mag dan misschien wel lichtjes verouderde hardware zijn,maar dat is elke computer al op de dag dat hij uitkomt. Als de MacBook Pro die hier in de aanbieding staat nieuw in de doos zit én voldoet aan jouw behoeften zou ik het wel weten. het lijkt me spijtig genoeg tserk dat de nieuwe MBP’s ineens 300 euro gaan zakken in prijs,dan moet de minimum-MacBook al bijna naar 700 euro gaan om nog geloofwaardig over te komen,en we weten allemaal dat Apple zoiets niet gaat doen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.