10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    celie

MacBook Pro accu

Hallo. Mijn MacBook Pro 2017 stopt ermee met nog 57% accu power. Hij vraagt dan om de oplader. Kan ik daar iets aan doen? Behalve dan om hem aan  het stopcontact te hangen?

Bijdrager
    Kwadraatje

Wat laat Systeemoverzicht over die accu zien? (Menubalk->Appeltje->Systeemoverizhct->Hardware->Voeding)

Bijdrager
    celie

Kwadraatje: Dan krijg ik een hele lijst: Waaronder ‘Onderhoud vereist’. Maar de laptop is amper drie jaar oud.

Resterende lading (mAh): 2455
    Volledig opgeladen: Nee
    Bezig met opladen: Ja
    Volledige laadcapaciteit (mAh): 2783
    Statusinformatie:
    Aantal cycli: 565
    Conditie: Onderhoud vereist
    Batterij geïnstalleerd: Ja
    Ampèrage (mA): 1132
    Voltage (mV): 12877

Bijdrager
    Kwadraatje

Tja, daar kun je wel eens pech mee hebben.

Gezien de leeftijd van die MacBook zou ik hierover contact opnemen met de verkoper en/of Apple. Zo snel mag een accu geen kuren gaan geven.

Bijdrager
    fred44nl

de accu van mijn Macbook Pro 13″ –  2017 had ook zoiets en is enkele maanden geleden gratis vervangen onder het nederlandse comsumenten recht.

voor bepaalde modellen bestaat zelfs een Apple reparatie programma.

Bijdrager
    celie

Dank voor de reacties. Ik zal contact opnemen met amac

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>fred44nl op 8 mei 2020 om 11:28</p>
    de accu van mijn Macbook Pro 13″ –  2017 had ook zoiets en is enkele maanden geleden gratis vervangen onder het nederlandse comsumenten recht.

voor bepaalde modellen bestaat zelfs een Apple reparatie programma.

Inderdaad: voor de 13″ MacBook Pro zonder touchbar:

https://support.apple.com/nl-nl/13inch-macbookpro-battery-replacement

Bijdrager
    Donald D.

Goedenmiddag,

Heb hetzelfde met mijn airbook air 7,2  2017. Model A1466. Dien batterij te vervangen. Ik begrijp dat onder het Nederlands consumenten recht gratis vervanging mogelijk is. Ik had graag wat meer info over dit recht opdat ik beslagen ten ijs kom bij de verkoper (media Markt).

vr.gr.

Donald D.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Donald D. op 8 mei 2020 om 14:43</p>
    Goedenmiddag,

Heb hetzelfde met mijn airbook air 7,2  2017. Model A1466. Dien batterij te vervangen. Ik begrijp dat onder het Nederlands consumenten recht gratis vervanging mogelijk is. Ik had graag wat meer info over dit recht opdat ik beslagen ten ijs kom bij de verkoper (media Markt).

Zie hier: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-buiten-garantietermijn

Bijdrager
    Donald D.

Dank Kwadraatje, ga er mee aan de slag.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.