9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    theo1

[Opgelost] MacBook Pro accountsd 225% cpu na update naar catalina 10.15.7

Zojuist mijn MB pro (2017, i5, 8G 500 GB) gepudated naar Catalina 10.15.7. Vervolgens blazen de fans mij bijna mijn kamer uit, is het cpu gebruik van het process accountsd naar 225% gegaan en is mijn MB Pro nagenoeg onbruikbaar. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik zie inmiddels meerdere van dergelijke meldingen op internet, maar nergens een oplossing. Alvast dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 weken geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Rareluis

Ik heb hetzelfde probleem, er valt niet te werken met mijn Macbook. Het internet biedt geen oplossing. Ik denk dat de recente update naar 10.15.7 de boosdoener is. Wachten op een reactie van Apple…

Bijdrager
    theo1

ik probeer het nu door even uit te loggen uit iCloud (via >settings, >apple id) en daarna weer in te loggen. Mijn MacBook is nu wel rustig, maar photolibraryid gebruikt nu 99% cpu

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Het heeft waarschijnlijk iets met Mail te maken, dit misschien?

In Mail.app’s application’s preferences, I deselected “Accounts > Advanced > Automatically Detect and Maintain Account Settings” on two Google accounts, and CPU usage returned to normal.

Uit dit draadje waar nog een paar tips staan in die richting.

Photolibraryhuppeldepup komt vaker voor na een update, dat is ‘Foto’s’ die de boel aan het reorganiseren is. Dat hoort na een tijdje vanzelf te stoppen.

Bijdrager
    theo1

Dank voor jullie reacties. Ik ben uitgelogd in iCloud en weer opnieuw ingelogd. Het lijkt weer te werken allemaal. Nu alles opnieuw inladen vanuit iCloud. Nog nooit zoiets meegemaakt bij Apple na een update, ik schrok me een hoedje…

Bijdrager
    Rareluis

Het probleem heb ik ook kunnen oplossen door af te melden met mijn Apple ID en weer aan te melden.

Bijdrager
    rogerpaolo

ik heb me ook afgemeld en weer aangemeld met mn apple ID maar het probleem deed zich opnieuw voor. CPU sky high en hele systeem vast… ┬áik heb mn google account er even afgegooid om te kijken of dat werkt

Bijdrager
    sus

Ik heb verleden week ook een update gedaan en nadien ook het probleem op mijnMacBook Pro accountsd 305% cpu !!
    Wat kan ik doen ik heb geen ervaring in zoiets ! wie kan mij verder helpen !
    Mijn mac is telkens een braadpan !! Help Apple !

Bijdrager
    M_020

Ik heb hier ook last van met mijn MBP 16” Intel9, wat een drama!

Heb er ook last van met MacOS 10.15.6 dus ligt niet perse aan .7! Ik heb het idee dat het misschien ligt aan de app ‘watched’, meer mensen toevallig deze app in combi met het probleem?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.