13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    peter_dool

Macbook pro aansluiten op Philips tv

Ik heb het volgende probleem met aansluiten van me macbook pro op mijn tv.

Ik sluit de tv aan doormiddel van een hmi naar vga converter. Mijn macbook herkent de tv en stelt het signaal in op 1080p, maar de tv geeft de melding geen signaal. Als ik een oude laptop met een vga uitgang aansluit op de tv krijg ik gewoon beeld.

Maar als ik mijn macbook op een andere tv aansluit met de zelfde spullen werkt alles prefect.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Bijdrager
    iLudo

Ik vraag me af of VGA wel digitaal kan doorzenden. Volgens mij moet je een DVI naar HDMI hebben.

Bijdrager
    peter_dool

Sorry mijn fout, het is inderdaad een DVI naar VGA.

Bijdrager
    iLudo

Lijkt mij het zelfde probleem opleveren. VGA is een analoge aansluiting en die kan niet digitaal signaal (1080) doorzenden. Zoek op ebay naar DVI to HDMI en je hebt voor een paar euro een prima converter om de MBP via HDMI aan te sluiten. Of vanuit je MBP een directe converter naar HDMI.

Bijdrager
    peter_dool

Naja apple maakt zelf de kabels:

http://wsnet.colostate.edu/cwis13/product_images/M8754GA.jpg

Maar hoezo werkt het dan wel op mijn andere tv? dat vind ik juist zo raar dat het daar gewoon werkt?

Bijdrager
    iLudo

Zelfde kabel en MBP? Wat voor tv’s en je hebt het ook over een oude laptop. Er loopt altijd een communicatie stroom tussen de hardware, dus als de Philips tv een signaal doorstuurt “geef mij maar 1080 door” en de MBP stelt dat in, moet je wel beseffen dat VGA niet digitaal is en DVI wel. De kabel die jij hebt is meer geschikt voor een monitor/beamer met alleen een VGA-aansluiting.

Ik denk dat dit meer voor je is:

DVI to HDMI

Bijdrager
    iLudo

Of als je goedkoop uit wil zijn, deze:
    DVI to HDM

Bijdrager
    peter_dool

Zelfde kabels en MBP, alle bij philips tv’s alleen de gene waar het wel op werkt is een HD ready en waar het niet op werk een full HD.

Heb op de full HD tv een oude laptop aangesloten met een vga uitgang en deze aan de tv gehang om te kijken of ik dan wel beeld krijg, maar dit werkt gewoon.

Bijdrager
    iLudo

Tja, ik denk dat je voor de 7,50 een poging kan wagen. Ik heb ook net een Philips tv gekocht en ik begrijp niet zo goed waarom er nog een VGA-poort op zit, DVI is dan tegenwoordig gebruikelijker en niet te vergeten digitaal signaal.

Bijdrager
    MacSjon

misschien handig als je verteld welke MBP je hebt zodat we weten welke aansluitingen je hebt. Daarnaas is het model TV ook wel handig, maar aangezien je al meld dat deze full HD is ga ik er van uit dat er sowieso een HDMI ingang op zit.

Alle nieuwe MBP hebben een displaypoort/thunderbolt aansluiting welke je met de juiste kabel direct kunt verbinden met de HDMI poort op je TV. Heb je ook geen converter meer nodig.

Voorbeeldje op de site van Apple zelf: http://store.apple.com/us/product/H1824ZM/A/Moshi_Mini_DisplayPort_to_HDMI_Adapter?n=video_cable&fnode=MTY1NDA3Ng&s=topSellers

Bijdrager
    Bart01
    MacSjon op 05 januari 2012

misschien handig als je verteld welke MBP je hebt zodat we weten welke aansluitingen je hebt. Daarnaas is het model TV ook wel handig, maar aangezien je al meld dat deze full HD is ga ik er van uit dat er sowieso een HDMI ingang op zit.

Alle nieuwe MBP hebben een displaypoort/thunderbolt aansluiting welke je met de juiste kabel direct kunt verbinden met de HDMI poort op je TV. Heb je ook geen converter meer nodig.

Voorbeeldje op de site van Apple zelf: http://store.apple.com/us/product/H1824ZM/A/Moshi_Mini_DisplayPort_to_HDMI_Adapter?n=video_cable&fnode=MTY1NDA3Ng&s=topSellers

God wat een ramp die dingen, heb er al twee gehad maar ze gaan telkens kapot. Beeld valt vaak uit of de kleuren worden helemaal raar. Na lang friemelen aan het kabeltje werkt het wel weer even, maargoed..

Bijdrager

Sinds Lion zijn er problemen tussen MacBooks en Philips tv’s. Ik denk dat Apple hier binnenkort wel een oplossing voor gaat bieden. Je bent in ieder geval niet de enige:)

Bijdrager
    BMF

VGA heeft een maximale resolutie van 800p x 600p.
    Dat is waarschijnlijk ook wat je tv op die poort maximaal ondersteund.
    Daarbij geeft VGA geen geluid door naar je televisie.

Je stuurt nu een signaal uit van 1080p.
    Ik zou dan kiezen voor een DVI naar HDMI kabel.
    Je hebt voor de Mac een DVI-D single link kabel nodig.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.