11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Yarosi

Macbook Pro aansluiten op LCD-scherm, welk product nodig?

Hallo,

Ik wil graag mijn Macbook Pro aansluiting op mijn LCD-televisie. Ik zag dit artikel staan. Echter vroeg ik mij af wat ik aan DVI-female en een Displayport uitgang heb. Iemand idee├źn? Anders ga ik gewoon voor de HDMI –> Mini DVI.

3-in-1 Mini DisplayPort

Bijdrager
    eeg

Ik weet niet wat je precies wil doen op je scherm maar Apple TV is natuurlijk de beste oplossing

Bijdrager
    TheBigZ
    eeg op 15 januari 2012

Ik weet niet wat je precies wil doen op je scherm maar Apple TV is natuurlijk de beste oplossing

Natuurlijk. Veel beter dan een goedkope kabel. :sealed:

@Yarosi: Welke MacBook Pro heb je? Dat bepaalt namelijk welke adapter/kabel je nodig hebt.

Bijdrager
    Maurits

Ik heb die 3-in-1 adapter van Deal Extreme.
    De hdmi aansluiting gaat prima naar mij flatscreen TV, en de DVI aansluiting heb ik een keer gebruikt met een 22″ scherm. De derde nog niet gebruikt.
    Een mini-displayport -> HDMI (ik heb deze naar tevredenheid ook gebruikt) is iets goedkoper (en kleiner en fraaier, maar niet multifunctioneel)
    Ik vind de 3-in-1 handig om bij me te hebben omdat ik dan op veel typen schermen (DVI display, DVI beamer of TV) kan presenteren (naast de VGA adapter die ik ook mee heb)

De Apple TV kan handig zijn, maar is meer gedoe om op te zetten (Wifi netwerk) en is ook niet zo portable.

Je spreekt van HDMI – mini DVI.
    Dat zal wel een typfoutje zijn,(mini displayport bedoel je toch?) de meeste recente MacBook Pro’s hebben (mini) displayport (of Thunderbolt, maar dat is backwards compatible met mini-displayport), en de adapter in de link is ook mini-displayport.

Bijdrager
    Yarosi

Mijn Macbook is van februari 2011. Ik wil uitzendinggemist bijv. kijken via mijn televisie. Heb ik dan een DVI-kabel naar HDMI nodig of een Mini Displayport naar HDMI?

Bijdrager
    Yarosi

Apple TV wordt weer iets te duur voor mij!

Bijdrager
    TheBigZ

Dat is een MacBook Pro met een Thunderbolt uitgang.
    Dan heb je een Mini-DisplayPort adapter + kabel nodig.

Bijdrager
    iHam

Mini display port naar hdmi. Ik heb bij kabeltje.com een goeie gevonden. Er zijn goedkopere. Maar van deze weet ik zeker dat die niet stuk gaat na een paar keer gebruik.

Bijdrager
    Yarosi

Oke, dan is dat duidelijk! En in het voorbeeld dat ik in de OP heb gegeven, de DVI-female en de Displayport, waarvoor kun je die aansluitingen gebruiken?

Bijdrager
    TheBigZ

Dat kastje is op zich goed icm jouw MacBook Pro.

De andere uitgangen kun je gebruiken als je een monitor hebt met de betreffende (DVI of DisplayPort) ingangen.

Bijdrager
    Yarosi

Ok, super dank je!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.