21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    durkenjoke

Macbook pro aansluiten op HD TV gelukt, maar geen beeld

Ik heb mijn nieuwe Macbookpro aangesloten op mijn nieuwe Sony HD TV met de juiste kabels mini display to HDMI adapter en HDMI to HDMI Cable (gekocht in de apple store). Ik krijg een bureaublad van mijn apple op de TV te zien. Verder gebeurt er niets. Wat moet ik verder doen om mijn gedownloade film op TV te kunnen bekijken?

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet dan Synchrone weergave uitschakelen dacht ik.

Bijdrager
    dehaan

U moet nu op de TV bron/source opzoeken en daar selecteren
    waar de HD kabel op is aangesloten.

A.C. De Haan

Bijdrager
    dehaan

Excuus, dit moet zijn de HDMI kabel

A.C. de Haan

Bijdrager
    Brambo1978

Wat is je probleem precies, zie je wel je dock of is het een extended bereaublad, anders even bij systeemintellingen en beeldscherm kijken.

Bijdrager
    detlefpeel

Ik heb dit vandaag ook nog uitgetest en inderdaad bij systeemvoorkeuren op detecteer beeldschermen klikken en daar synchroniseer.

Ik kreeg beeld maar geen geluid.
    Ik bestelde volgende kabel (met audio) maar kreeg geen audio.
    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110627435057&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_4392wt_1141

dan nog een vraag is het mogelijk om mijn laptop dicht te klappen en toch verder te kijken op mijn televisie?

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, want dan doet je MBP toch niets?

Bijdrager
    Brambo1978

Bij geluid, systeemvoorkeuren, moet je wel hdmi kiezen van je beeldscherm

Bijdrager
    dehaan

Mijn Bose Tuner staat gekoppeld aan mijn TV. waardoor het geluid van mijn TV door de boxen komt
    In mijn Tuner heb ik twee pluggen Rood en Wit in de aux aangesloten en het andere eind op
    koptelefoon ingang van de Macbook Pro en heb daardoor prachtig geluid.
    A.C. de Haam

Bijdrager
    detlefpeel

Nee, want dan doet je MBP toch niets?

Als je hem aansluit op een extern scherm kan dit toch wel?

Bijdrager
    dehaan

Mijn Bose Tuner staat gekoppeld aan mijn TV. waardoor het geluid van mijn TV door de boxen komt
    In mijn Tuner heb ik twee pluggen Rood en Wit in de aux aangesloten en het andere eind op
    koptelefoon ingang van de Macbook Pro en heb daardoor prachtig geluid.
    A.C. de Haam

Bijdrager
    durkenjoke

Ik wil mijn probleem zoals eerder beschreven (helemaal bovenaan) wat verduidelijken:
    Heb de Macbookpro aangesloten op de HDTV met de HDMI kabels die geadviseerd zijn in de apple store.
    Ik krijg op de TV een heelal te zien (apple stijl) maar geen menubalk. Vervolgens klik ik op de systeemvoorkeuren en klik op ‘beeldschermen’ Wel zie ik een menuutje wat hetzelfde is als wat ik op de computer zie (systeemvoorkeuren-beeldschermen) Bij detecteren gebeurt er niets. Via de ‘vraagtekenknop’ staat er dat ik via de optie ‘overscan’ het menu kan oproepen. Deze optie is niet te vinden.

Bijdrager
    durkenjoke

zie dus geen dock

Bijdrager
    Oldekamp

Hoe nieuw is de Macbook Pro, heb je deze echt nieuw gekocht of is hij voor jou nieuw en heb je hem tweedehands gekocht? De Macbooks van vóór 2010 ondersteunen geen geluid over de Mini-Displayport, welke kabel je ook koopt. Je zult in dat geval een aparte kabel moeten gebruiken.

Dan moet je ‘synchrone weergave’ inschakelen. Dan word het beeld van de iMac precies op de TV geprojecteerd. Wil je 2 aparte beeldschermen dan kun je dat ook kiezen door ‘synchrone weergave’ uitgeschakeld te houden.

Ga naar systeemvoorkeuren en dan naar ‘Beeldschermen’.
    Dit heb je als je synchrone weergave hebt ingeschakeld:

Als je synchrone weergave uit vinkt, dan krijg je het volgende (de grootte van de blauwe vlakken kan verschillen, of welke waar staat dit kun je namelijk zelf kiezen en slepen):

Hier heb ik het televisie scherm naar rechts gesleept:

Het beeld waar je de dock wilt zien is die met de witte balk erop. Je kunt de witte balk ook naar het andere scherm slepen, waardoor dat je ‘hoofd scherm’ word.
    Zie hier:

Als je het hoofdscherm ziet, kun je zelf kiezen waar het andere scherm gepositioneerd zit. Als je dus het tv-scherm aan de rechterkant van je hoofdscherm hebt gesleept, dan moet je een venster dus naar rechts slepen tot je het op je TV ziet, en vice versa!

Hoop dat je het zo een beetje snapt.;)

Bijdrager
    durkenjoke

Heel erg bedankt. Tot zover is het nu gelukt.
    Maar nu het geluid nog.
    Mijn Macbookpro is gekocht in december 2010, het was toen het allernieuwste model.
    Via de knop ‘geluid’ (systeemvoorkeuren) lees ik het volgende:
    Er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaaar voor het geselecteerde apparaat (HDMI TV).
    Is dat niet vreemd? Wat nu?

Bijdrager
    durkenjoke

Wat voor kabel er nu bij kopen?

Bijdrager
    detlefpeel

heb het zelfde als durkenjoke.
    Wie kan ons helpen.
    Mijn macbookpro 13 is splinternieuw!

Ik kocht volgende kabel.
    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110627435057&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_4392wt_1141

Maar geen geluid op tv.

Bijdrager
    064harry

dan nog een vraag is het mogelijk om mijn laptop dicht te klappen en toch verder te kijken op mijn televisie?

Jawel.

InsomniaX doet het bij mij prima.

Klik hiero

Moderator
    Strifer

Ik heb een nieuwe MacBook Pro gekocht in januari (dus de late 2010 modellen) en daarbij heb ik een MiniDisplayPort > HDMI converter zodat ik de MBP op mijn televisie kan aansluiten. Beeld en geluid zijn perfect. Als ik mijn Home Cinema Set dan nog inschakel krijg ik het geluid over mijn Home Cinema Set ipv de televisie.

Zoals hierboven met de screenshots staat beschreven is het perfect. Het feit dat je dat heelal ziet is gewoon een uitbreiding van je bureaublad… sleep je film of foto’s er gewoon naartoe (van je scherm van je MBP af; meestal naar rechts) en voila het verschijnt op de televisie. Dit is een uitgebreid bureaublad. Zelf vind ik dat het prettigst omdat ik dan nog van alles kan doen op het scherm van mijn MBP als ik tussendoor ff snel iets moet doen. Synchrone weergave kan ook natuurlijk, maar dan zie je dus op beide schermen hetzelfde.

Wat betreft het geluid via de MiniDisplayPort naar je televisie/homecinema. Dat is tricky en alleen de nieuwere Mac’s ondersteunen het. Tot zover niet echt het probleem, maar je converter is het probleem!! Die moet namelijk audio overdracht ondersteunen (en niet dat gelazer met een extra usb aansluiting en kabels voor audio… dat is voor als je mac ouder is en geen audio via minidisplayport ondersteunt). Ik heb de zwarte van Dr. Bot, nummer 2 (nummer 1 is wit en ondersteunt geen audio overdracht). Voor zover ik kan zien is het deze: http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY

Ik ben even de winkel binnengelopen en heb uitgelegd dat ik een recente mac had en de minidisplayport naar hdmi moest hebben met ingebouwde audio ondersteuning. toen had ik de goede te pakken.

Bijdrager
    Oldekamp

Ik heb alvorens ik mijn adapter aanschafte gekeken op internet naar reviews. Blijkt dat niet alle kabels die zogenaamd audio ondersteunen ook daadwerkelijk werken.

Ik heb deze besteld ongeveer een half jaar geleden en hij werkt nog steeds perfect, mét geluid! Kost nog geen 8 euro (in tegenstelling tot de belachelijke prijzen in de Apple Stores/Premium Resellers) en geen verzendkosten, duurde wel een maand voor ik hem had maar voor die prijs..

Bijdrager
    Hansi2124

@064harry:
    Ik had geen idee dat dit bestond. Bedankt voor de info :thumbsup:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.