10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomac5

MacBook Pro aansluiten aan Apple Cinema Display 20 inch (2003/2004)

Beste lieden,

Ik overweeg de aankoop van een MBP (geen retina).
    Nu heb ik nog een oude Apple Cinema Display 20 inch staan, met de oude ADC aansluiting.
    Deze zou ik als externe monitor willen gebruiken. Nu is die ADC aansluiting inmiddels prehistorisch,
    maar ik vond deze thread op het Apple forum.
    Is dit wat ik moet hebben? Dus een ADC naar DVI adapter, en een DVI naar Mini Displayport adapter.

Zie ook https://discussions.apple.com/thread/4085294?start=0&tstart=0

Bijdrager
    TheBigZ

Ja klopt helemaal.
    Single-link DVI is ruim voldoende voor dat 1680×1050 scherm.

Bijdrager
    Tomac5

Thanks. Wat wil dat trouwens zeggen, Single / dual link DVI ?

Bijdrager
    Matanza
    Bijdrager
    Tomac5

Like

Bijdrager
    Tomac5

En stel dat het toch een MBP retina wordt, kan ik dan overweg met dezelfde adapter?
    Ik weet dat ik een deel van de resolutie mis, maar het gaat erom dat ik een tweede scherm wil gebruiken

Bijdrager
    TheBigZ

Ja maakt geen bal uit. Voor het externe scherm gebruik je immers de resolutie van dat scherm zelf, en niet de resolutie van je notebook.

Bijdrager
    RonaldE

Volgens mij zijn die ADC-VGA adapters ongelofelijk prijzig. Ik heb zelf ook een Cinema Display bij mijn G4 gehad, en overwoog die te houden voor mijn toenmalige Macbook, maar die adapter was net zo duur als een goedkope nieuwe monitor met vergelijkbare of zelfs betere specs.

Nevertheless, ik hoop dat het gaat lukken! Laat anders even weten wat het je gekost heeft.

Bijdrager
    luc306

Weet niet welke adapter je gaat kopen, maar als je overweegt om twee verschillende adapters te koppelen houdt er dan rekening mee dat het misschien niet gaat werken. In het draadje dat jezelf opgeeft van Apple Support staat bij de eerste reaktie al wat het gevaar namelijk is. Soms zijn niet alle pennen bedraad.

Of het dan gaat werken op een rMBP is nog maar de vraag. Daar zit alleen Thunderbolt op waar je wel een adapter voor kunt krijgen. Zelf heb ik een Thunderbolt/Mindisplay naar DVI adapter gekocht om mijn 20″ Alu display te koppen met mijn MBP. Toen ik dacht even een beamer aan te sluiten op mijn nieuwe MBP met mijn nieuwe adapter in combinatie met mijn DVI naar VGA adapter werkte dat dus mooi niet. Dus weer adapter erbij gekocht.

Ja ja Apple laptops worden steeds dunner, minder poorten. Echter je moet wel een grote tas met adapter en kabeltjes meenemen om het ding ergens op aan te kunnen sluiten lang leven de standaard ..:nerd:

Bijdrager
    TheBigZ
    luc306 op 27 juli 2013

Toen ik dacht even een beamer aan te sluiten op mijn nieuwe MBP met mijn nieuwe adapter in combinatie met mijn DVI naar VGA adapter werkte dat dus mooi niet.

Dat had je kunnen weten. Er komt alleen een digitaal videosignaal uit de mini-DP-naar-DVI adapter. Daar kun je geen analoog VGA signaal uit halen.

Als je VGA op je rMBP wilt, moet je de mini-DP-naar-VGA adapter gebruiken.

Meer info: http://support.apple.com/kb/HT3382?viewlocale=nl_NL

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.