8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Paulkwee

Macbook pro aanschaffen

Hoi!

Ik ben van plan om een Macbook Pro aan te schaffen, ik zal veel animatie video werk er op doen, dus ik wil een sterke machine.

Nu kan je op de Apple website kiezen tussen de onderstaande twee processoren:

• 2,9‑GHz quad‑core Intel Core i7-processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 3,9 GHz
    • 3,1‑GHz quad‑core Intel Core i7-processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 4,1 GHz

De tweede optie is direct 220 euro meer en ik vroeg mij af of die upgrade merkbaar is. Een verhogen van 0,2 GHz lijkt mij namelijk niet zo heel veel en dan besteed ik het liever aan de upgrade naar 1TB SSD.

Alvast bedankt voor jullie tips

Bijdrager
    Shmoo

Een i7 processor is vaak al speciaal gemaakt voor videobewerking en de zwaardere dingen. Geen idee of animatie veel power vereist maar voor mijn gevoel zou een i5 al voldoende zijn dus een i7 meer dan prima.

I

Bijdrager
    plhsnt

Paul, je hebt gelijk. Je kunt die 220 euro het beste uitgeven aan andere upgrades.

Bijdrager
    Furbz

Ik zou ook die ssd rocken!

of een scratch disk kopen

Moderator
    Night

Kort door de bocht: Het verschil tussen die twee processoren ga je in dagelijks gebruik absoluut niet merken.

Bijdrager
    /dev/enschede

Tip van een oude rot; bepaal voor jezelf je minimum eisen en laat je niet gek maken door spiegeltjes en kraaltjes die verkopers je graag willen aansmeren voor een klein extra meerprijsje.

Bijdrager
    tomc

ik zal veel animatie video werk er op doen,

Of je gaat voor een pc. Dan heb je dubbele prestaties t.o.v. een MacBook Pro voor de helft van de prijs.

Onlangs omwille van studie (3D en animatie) verplicht moeten overstappen. Geloof me, de pellen (of de bankbiljetten) vallen van je ogen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

laat je niet gek maken door spiegeltjes en kraaltjes die verkopers je graag willen aansmeren voor een klein extra meerprijsje

Valt wel mee.  De kloksnelheid van de 3,1 versie is 6,9% sneller dan de 2,9 versie, terwijl hij 6,6% meer kost. Je krijgt dus gewoon waar je voor betaalt.

Wat niet wil zeggen dat 3500 voor een uitgeklede laptop belachelijk veel geld is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.