30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Industrial

MacBook Pro aanschaffen.

Hello iedereen,

‘k ben heel tevreden van m’n MacBook,
    maar bij de minste grafische toepassingen begint het ding al te blazen.

Nu heb ik dus m’n oog laten vallen op zo’n MacBook Pro,
    waar het normaal gezien stukken beter mee zou moeten gaan.
    ‘k Gebruik programma’s zoals Photoshop, Aperture, of soms is een game.

Nu is het zo dat er een nieuwe MacBook Pro uit is,
    en ik weet niet goed wat ik moet doen.
    ‘k Heb de volgende mogelijkheden:
    – Ik koop in de MediaMarkt te Oostakker een MacBook Pro voor 1723 euro, van de vorige reeks (C2D 2,33Ghz, 2GB RAM, X1600 met 256MB).
    – Ik koop een nieuwe MacBook Pro, van de “lichtste” reeks, want deze is dan ook wel duur genoeg voor mij.
    – Ik wacht op Leopard.
    – Iets anders?

Lijkt die deal van de MediaMarkt een beetje goed?
    Heeft er iemand ervaring met de MM (Oostakker) op het gebied van Mac / Apple?

Gewoonweg, help!

Groeten!

Bijdrager
    macses

wachten kan je altijd doen, als het niet dringend is, maar ja daarmee is je probleem van de blazende macbook niet opgelost.
    Verder zou ik hem niet bij de mediamarkt kopen, ik heb daar al 3 keer problemen ondervonden met de dienst na verkoop, ik zou hem eerder kopen bij bijvoorbeeld switchshops, waar ik zeer tevreden van ben, deze hebben trouwens nu de vorige reeks ook in aanbieding staan voor een mooie prijs!

Bijdrager
    Industrial

Diezelfde laptop kost in de MediaMarkt 1723 euro,
    en in de Switchshop 2199 euro.
    Dat doet me twijfelen.

Ga ik voor het goedkope, maar de (volgens jou) minder goede service,
    en voor het (veel) duurdere, maar de betere Apple-service?

‘k Weet het niet, ‘k twijfel nog een beetje.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Alsof de naverkoop van Apple beter is… (die is helemaal bagger-ik kan het weten want ik heb het helemaal meegemaakt met twee macs). Mediamarkt geeft wél TWEE jaar garantie ipv de onwettelijke termijn van Apple (één jaar).

Welke problemen met naverkoop heb je dan ondervonden?

Bijdrager
    Fata

de goodkoopste macbook pro’s van de laatste generatie zijn er al voor 1708 euro met studentenkorting. dus als iemand in je gezin student is zou ik dit overwegen.

Bijdrager
    swissonline

Yep , ik ben ook van Gent en nee Oostakker is niet goed in ’t stad ben je beter af
    http://www.itpro.be/gent.php?id=22
    Bij It pro nu switsch genoemd , maar tevreden niet helemaal .
    Daar heb je wel 2 jaar garantie + 2 jaar telefonisch helpdesk

Maak dat je voldoende geheugen hebt dan draait alles beter

Bekijk mijn site eens, allemaal soft gratis zo is je nieuwe mac uptodate :innocent:

Bijdrager
    macses
    ”MoNdO

Alsof de naverkoop van Apple beter is… (die is helemaal bagger-ik kan het weten want ik heb het helemaal meegemaakt met twee macs). Mediamarkt geeft wél TWEE jaar garantie ipv de onwettelijke termijn van Apple (één jaar).

Welke problemen met naverkoop heb je dan ondervonden?

switchshop geeft ook 2 jaar:? en mediamarkt stuurt je van het kastje naar de muur als je komt voor een reparatie. Bij mijn Palm Tungsten die ik kocht, bleek die kapot te zijn toen ik hem kocht (dead on arrival), ik ermee terug naar de winkel en het enige dat ik kreeg was een telefoonnummer van Palm waar ik naar moest bellen en daarna op eigen kosten opsturen naar GB (vraag me niet waarom). Bij switch hebben ze mijn kapotte trackpad meteen gerepareerd en iPod ingewisseld zonder discussie

Bijdrager
    Industrial

De meningen zijn verdeeld, precies.:)
    ‘k Wil onder de 1800 euro proberen blijven;
    en hoe langer garantie, hoe beter!

(Switch) MacBook Pro van de laatste nieuwe reeks (lichtste serie): 1708 euro met studentenkorting.
    (MM) MacBook Pro van de vorige generatie, met 2,33 Ghz, 2GB en X1600 – 256MB: 1723 euro.
    (Switch) MacBook Pro 2,16Ghz C2D, 1GB en X1600 – 128MB: 1699 euro, maar dat wordt +100 euro voor 2GB RAM.

Is die 8600M zoveel beter?

EDIT: Er is hier inderdaad iemand met een (nog niet-elektronische) studentenkaart.
    Wat moet er precies gebeuren om van die korting te kunnen genieten?

Bijdrager
    Vesper

http://www.switchshops.be/edu/conditions.php?id=6
    Puntje 12, kan je zien wie recht heeft. Op de site in het ‘edu’ gedeelte kan je de studentenprijzen raadplegen. Is inderdaad de moeite waard!

Bijdrager
    Jarco

Ik woon hier op een paar honderd meter van die media markt oostakker, en ik moet zeggen, op gebied van service denk ik niet dat ze zo goed zijn. Op gebied van je een mac aansmeren zeker wel, ik keek nog maar naar een mac en der kwam al iemand naar die van alles begon uit te leggen, je zou van minder het mac-hoekje voorbijgaan. Ook moet ik zeggen dat deze winkel enorm weinig op stok heeft, hoeveel keer dat ik het al niet gehad heb dat ze ene product niet hebben, op gebied van dvd’s zijn ze dan wel weer goed.

En als je een ergens een goedkoper model vind dan bij mediamarkt en je weet daarvan een offerte te krijgen, dan past MediaMarkt zijn prijs aan aan die prijs.

Maar ik denk dat switchshops op dat gebied toch beter zijn.

Bijdrager
    Industrial

Ondanks ’t feit dat ‘k normaal gezien die MacBook Pro in de MediaMarkt zou gekocht hebben,
    denk ik dat ik gewoon jullie advies ga volgen en eens naar de Switch ga morgen.

Bedankt allemaal.

Nu nog kiezen uit de volgende twee computers:
    – Apple MacBook Pro 15″ 2.16 GHz Intel Core 2 Duo (1GB): € 1.597,06- edu BTWi.
    – Apple MacBook Pro 15″ 2.2 GHz Core 2 Duo (2GB): € 1.785,06- edu BTWi.

Als ‘k dan uiteindelijk m’n RAM zou upgraden bij die eerste MacBook Pro,
    zou ik ook aan 1700 euro komen.
    Dan is het verschil met zo’n gloednieuw model niet erg veel meer.

Is die 8600M met 128MB een beetje de moeite waard?

‘k Denk dat het zo’n nieuw model zal worden dan.

Als er mensen zijn die me een hele goede reden zouden kunnen geven om te wachten op Leopard,
    dan is dit ook welkom. ’t Is wel bijna nog een half jaar wachten dan, dus ‘k denk niet dat ik het zolang vol kan houden.

Bijdrager
    Jarco

Ik zou toch nog effe de dingen lezen over problemen met die nieuwe macbook pro’s hun LED’s enzo kan geen kwaad, want sommigen hebben daar toch blijkbaar toch wat problemen mee.

Bijdrager
    Industrial
    ”Jarco”

Ik zou toch nog effe de dingen lezen over problemen met die nieuwe macbook pro’s hun LED’s enzo kan geen kwaad, want sommigen hebben daar toch blijkbaar toch wat problemen mee.

Heb je een link?
    ‘k Wist niet dat er al reviews online waren van de nieuwe MacBook Pro’s.

Anders wordt het één van de “oude” reeks, ’t is mee eender.

Bijdrager
    Jarco

Neem es een kijkje in het “hardware” subforum, daar zijn er al enkel die de vraag hebben gestelt over hoe ze da nieuwe macbook pro vonden daar stond ook een link naar een alle problemen. Zeker es gaan kijken (kan zijn dat het verspreidt is over verschillende topics, zijn al enkele over geopend)

Bijdrager
    Industrial

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen.
    Wachten of kopen; en indien kopen, het vorig model of het laatste nieuwe model?

Bijdrager
    Jarco

Misschien kan je es met de mannen van switch gaan praten, die zullen misschien wel beter raad weten en die zullen je wss ook antwoordt kunnen geven op al je vragen. Of stuur hen es een mailtje met vragen en met de vraag of er nog oude Macbook Pro’s verkrijgbaar zijn anders zit je je druk te maken in niets

Bijdrager
    Industrial

Ok, dat is misschien wel het beste.
    Maar verkopers vertellen de klanten vaak wat ze willen horen,
    dus wou ik eerst eens luisteren bij de klanten zelf.

Morgen zal ‘k dan eens een bezoekje brengen aan de Switch te Gent.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik zit met hetzelfde probleem (een nieuwe of een oude kopen-wegens de geruchten over schermtoestanden).

Maar ik denk dat ik toch voor de nieuwste ga.

Nu twijfel ik wél weer aan de mediamarkt. Ik wilde daar gaan omdat ze twee jaar garantie geven maar nu ik dit weer hoor…

Waarom geven ze verdorie bij Apple geen twee jaar garantie? Ik heb al naar de store gebeld maar die blijven halstarig zeggen dat ze maar één jaar geven. Wettelijk moeten ze er twee geven.

Is er iemand die mij eens kan uitleggen waarom een innovatief bedrijf als Apple zich zomaar buiten de wetgeving inzake garantie stelt? Zeer vervelend allemaal.

Bijdrager
    J.C.

Apple zit over de hele wereld, in Europa de wetgeving aangepast wordt, dat betekend het dus dat ze 2x
    zoveel reparaties aan hun broek krijgen, of wel meer. Zolang er niet op gecontroleerd zijn de bedrijven gek als ze al dat nieuwe personeel aannemen, terwijl ze geen geld er voor terug krijgen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Daar heb je een punt. Maar als je dure mac kapot gaat na een jaar kost je dat wel een pak geld.

Mijn mailtje naar de consumentenbond is onderweg. Benieuwd wat die erover weten te zeggen.

Trouwens: Apple is toch altijd het bedrijf dat alles legaal wil laten lopen, niet? Dat is zelfs hun stokpaardje.

Ik denk dat ik dan maar eens naar switch in A’pen rij. Naar het schijnt geven die de beste service.

Bijdrager
    Industrial
    ”MoNdO

Ik zit met hetzelfde probleem (een nieuwe of een oude kopen-wegens de geruchten over schermtoestanden).

Maar ik denk dat ik toch voor de nieuwste ga.

’k Ga morgen eens naar de Switch te Gent, en dan zie ik wel verder.
    Waarschijnlijk zal ik, eens ik in de winkel sta, niet meer kunnen weigeren door het prachtige design van het toestel, en kom ik morgen online met m’n nieuwe MacBook Pro.

Ik laat het jullie wel weten wat het geworden is.

Bijdrager
    Industrial

Na een (welliswaar korte) nachtrust, kwam ik ineens tot de conclusie dat de Switch te Gent gebruikelijk gesloten is op maandag.
    Nu kijk ik op de website, en ’t blijkt dat dit niet (meer) zo is.:x
    Op zo’n dagen word ik helemaal gek, als ik op ’t punt sta om zo’n beslissing te nemen.

Deze nacht heb ik ook nog eens gedacht aan een 20 inch iMac, die ik voor ongeveer dezelfde prijs zou kunnen hebben.
    Toen dacht ik: “Waarom een laptop, en geen vaste computer?”.
    Welk toestel het ook wordt, plaats heb ‘k in principe genoeg.
    ’t Is alleen leuk om te weten dat ‘k met een laptop ook mobiel ben,
    ondanks dat ik er meestal mee achter m’n bureau zal zitten.

Bijdrager
    puntKoen
    ”MoNdO

Daar heb je een punt. Maar als je dure mac kapot gaat na een jaar kost je dat wel een pak geld.

Mijn mailtje naar de consumentenbond is onderweg. Benieuwd wat die erover weten te zeggen.

Trouwens: Apple is toch altijd het bedrijf dat alles legaal wil laten lopen, niet? Dat is zelfs hun stokpaardje.

Ik denk dat ik dan maar eens naar switch in A’pen rij. Naar het schijnt geven die de beste service.

Ho ho: Wettelijk gezien geeft Apple zes maanden bovenop de zes maanden wettelijke garantie die ze (bij iPods en laptops) zelfs uitbreiden naar een wereldwijde service. De twee of drie jaar waarover in Europese richtlijnen wordt gesproken klopt, maar geldt enkel voor fouten aanwezig bij de aankoop. Het is als klant bijna onmogelijk te bewijzen dat een defect door een productiefout wordt veroorzaakt. De consumentenbond zal ongetwijfeld naar zo’n richtlijn verwijzen, maar jurisprudentie bestaat hierover niet. Conclusie: Apple doet niets illegaals (want garantie waar Apple het over heeft is veel uitgebreider dan de wettelijke garantie én bedrijven zijn niet verplicht alle wettelijke voorwaarden te noemen bij verkoop, anders had je er steeds een gratis kopie van het burgelijk wetboek bijgekregen)

Bijdrager
    Industrial

Just my luck.

Ik kom vandaag toe in de Switch,
    waar een jonge verkoper mij te woord staat.

De nieuwe MacBook Pro’s, zijn niet binnen…
    De vorige serie MacBook Pro’s, zijn niet binnen…
    Ondanks ’t feit dat het een “op = op”-actie is, zijn er toch nog op komst.
    Begrijpelijk? Logisch? Niet echt.

De reeks die me het best zou uitkomen, qua “kosten” t.o.v. prestaties,
    zou dan de nieuwe 2,2Ghz met een 8600M (128MB) zijn.

Toen dacht ik, ‘k rij nog maar eens richting MediaMarkt,
    waar de laatste MacBook Pro van die uitverkoop-actie net de deur uit was.

That’s just great!

In de Switch komt de volgende lading MacBook Pro’s pas weer binnen op het einde van de maand.
    In tussentijd kan ik alleen maar gezellig… wachten.

‘k Heb dus terwijl ook nog eens naar die 20 inch iMac gekeken,
    dat is toch werkelijk een prachtig toestel.
    Al bij al vind ‘k de alu-behuizing van de MacBook Pro toch mooier,
    waardoor ik dus voor een laptop zou kiezen.

Bijdrager
    Mr Evil

Ho ho: Wettelijk gezien geeft Apple zes maanden bovenop de zes maanden wettelijke garantie die ze (bij iPods en laptops) zelfs uitbreiden naar een wereldwijde service. De twee of drie jaar waarover in Europese richtlijnen wordt gesproken klopt, maar geldt enkel voor fouten aanwezig bij de aankoop. Het is als klant bijna onmogelijk te bewijzen dat een defect door een productiefout wordt veroorzaakt. De consumentenbond zal ongetwijfeld naar zo’n richtlijn verwijzen, maar jurisprudentie bestaat hierover niet. Conclusie: Apple doet niets illegaals (want garantie waar Apple het over heeft is veel uitgebreider dan de wettelijke garantie én bedrijven zijn niet verplicht alle wettelijke voorwaarden te noemen bij verkoop, anders had je er steeds een gratis kopie van het burgelijk wetboek bijgekregen)[/quote]

Je verhaal klopt niet. De wet op consumentenkoop is in nederland uitgebreider dan de europese norm. Lees even hier http://www.consumentenautoriteit.nl/ voordat je van alles hier schrijft.

Link over garantie http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1583
    Wat na 2 jaar http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2213

Apple doet wat niet mag, is mocht mijn mpb kapot gaan binnen 2 jaar of daarna en Apple houdt zich niet aan de wet dan regelt mijn advocaat de rest.

The Evil one

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Eén ding is duidelijk: wat Apple doet, levert een hele discussie op waarbij iedereen die nog niks aan de hand heeft gehad met zijn mac het allemaal ok vindt en de rest het tegenovergestelde denkt.

Conclusie: de garantiepolitiek van Apple stinkt.

Oplossing: koop hem bij Switch! Die hebben het tenminste begrepen.

Kijk hier maar eens. Mij zien ze in de standaard Applewinkel niet meer. Het kan me niet schelen of het legaal of illegaal is.

Bijdrager
    colin

Jullie klagen allemaal over Apple’s 1 jaar garantie politiek, maar dat is bij bijna alle andere computerfabrikanten precies hetzelfde (dell, hp, acer enz). Waar ik het wel mee eens ben is dat ze eerder moeten toegeven dat een probleem hun schuld is en niet eerst wachten tot er tienduizend klachten zijn….
    En trouwens die edustore van Switch is duurder dan die van Apple.nl zeker als je via surfspot inlogt dan krijg je nog meer extra korting als student.

Bijdrager
    jamm

mediamarkt doet totaal niet moeilijk als je binnen twee weken je spullen wil terugbrengen…service weet ik niet maar je kan toch bij elke andere apple dealer je laptop inleveren als je een probleem hebt dus maakt het niet uit waar je hem koopt. Heb je wel kans dat je lapotop maar ierland wordt opgestuurt voor reperatie.

Bijdrager
    jamm

mediamarkt doet totaal niet moeilijk als je binnen twee weken je spullen wil terugbrengen…service weet ik niet maar je kan toch bij elke andere apple dealer je laptop inleveren als je een probleem hebt dus maakt het niet uit waar je hem koopt. Heb je wel kans dat je lapotop maar ierland wordt opgestuurt voor reperatie.

Bijdrager
    CaDoc

Even een lekkermakertje: Heb net zo’n nieuwe MacBook Pro gekocht en typ er nu heerlijk dit berichtje op. ’t Is toch wel echt een heel erg lekker apparaat.

Aan het scherm merk ik niet zo heel veel anders in vergelijking met andere schermen, hij kan wel goed hoog worden opgedraaid; ik heb géén problemen met het lezen ook bij wat meer licht…

Heb overigens wel het 2.4 model “moeten” kopen want er zijn leveringsproblemen met de goedkopere 2.2; volgens de verkoper van het Apple Center in Deventer is deze zelfs door de Apple online store niet goed te leveren. Ben er erg blij mee 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.