9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Domenico

macbook pro a1278 zwart scherm+strandbal

Wanneer ik de Macbook Pro wil opstarten krijg ik eerst een grijs scherm met een balkje te zien, die verdwijnt en krijg ik vervolgens een zwart scherm met de pijltjescursor. De cursor verandert in de draaiende strandbal die constant blijft draaien met een zwart scherm.

Wat te doen ?

Model is een Macbook Pro a1278

Bijdrager
    Neesie

Ik heb eenzelfde Macbook Pro die laatst hetzelfde probleem gaf. Mijn SSD schijf bleek beschadigd te zijn. De nieuwe SSD schijf werd niet meteen herkend, maar met een nieuwe kabel was dit ook opgelost

.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Neesie.

Moderator
    Night

Wat zie je als je je MBP aanzet (hij moet eerst uit staan) en direct de ⌘ en de V toets tegelijk ingedrukt houdt?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat gebeurt er als je opstart in de veilige modus? (shift ingedrukt houden)

In de veilige modus wordt de opstartdrive gecontroleerd en wordt er een poging gedaan deze te herstellen.

Bijdrager
    Domenico

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 19 juli 2019 om 01:55</p>
    Wat gebeurt er als je opstart in de veilige modus? (shift ingedrukt houden)

In de veilige modus wordt de opstartdrive gecontroleerd en wordt er een poging gedaan deze te herstellen.

Zelfde probleem.

Bijdrager
    Domenico

<p class=”cite”>Night op 18 juli 2019 om 15:39</p>
    Wat zie je als je je MBP aanzet (hij moet eerst uit staan) en direct de ⌘ en de V toets tegelijk ingedrukt houdt?

Ik kreeg eerst een zwart scherm met een heleboel tekst die aan het lopen is.

Daarna terug grijs scherm met Apple logo en balkje eronder.

Daarna terug zwart met cursorpijltje dat na enige tijd verandert naar strandbal

Bijdrager
    Jeddes

Ik zou het probleem laten onderzoeken. Zou van alles kunnen zijn….

Bijdrager
    GoeieDag

Ga deze opties eens af, te beginnen bij Shift-Option-Command-R (om op te starten met macOS Recovery via het internet):

https://support.apple.com/nl-nl/HT201255

Moderator
    Night

Als je Mac de verbose mode goed doorloopt en daarna het Apple logo laat zien, lijkt erop te duiden dat je mac in orde is, maar het gaat mis op het moment dat macOS geladen moet worden. Mijn eerste suggestie: Opstarten in Recovery Mode en dan macOS opnieuw installeren over de oude versie heen. Zo blijven al je data en instellingen intact en wordt slechts macOS “ververst”.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.