20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    NextSelection

Macbook Pro

Ik ben van plan om over te gaan stappen naar Mac OS.
    En nu ben ik al wat maandjes aan het rondkijken en zoeken naar
    wat voor mij de beste oplossing is en keus voor de juiste computer.

Ik wil graag mobiel zijn maar ook gewoon als thuiscomputer kunnen gebruiken,
    ik ga de computer gebruiken voor;

– Internet ;
    – Photoshop ;
    – Illustrator ;
    – Flash ;
    – Dreamweaver ;
    – 3D Animatie

Ik doe de opleiding multimedia vormgever en ben dus echt met met designen bezig
    dus wil graag meerdere programma’s tegelijk kunnen draaien met snelheid..

Ik zit te denken aan de Macbook Pro 2,0 ghz, hij is dan wel wat duur maar het is een
    investering voor nu en natuurlijk de toekomst.

Want ik heb op die forum gelezen dat programma’s als Photoshop nog draaien onder
    Rosetta omdat het nog niet ‘Universal’ is maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan want
    dat kom later wel. Ik ben niet van plan nu bijvoorbeeld een powerbook laptop te kopen en
    dan wanneer alles ready is dan een macbook pro te gaan kopen.

Ik wil dus ‘nu’ een Macbook Pro gaan kopen met oog op de toekomst,
    maar nu wil ik van jullie graag weten of ik de juiste keus maak of misschien beter een andere computer kan aanschaffen..

Graag suggesties en tips, met goede argumenten.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    ralphclaes1

als je mobiel wilt zijn is de macbook pro een goede keuze en hij is ook snel.
    is zeker genoeg voor de software die jij opnoemde.

maar als je echt alles uit je programma’s wilt halen zou ik
    nog wachten tot de powermac intel uitkomt.

Bijdrager
    Ddg

Welkom Miliano!!

Ik heb de Macbookpro 1.8 met 1 gig werkgeheugen en gebruik de zelfde programma’s. Als jij wilt gebruiken. En het werkt prima. Het is natuuulijk te overwegen geen laptop te kopen maar aan jou verhaaltje te lezen wil je dat wel aangezien je destops niet in overweging neemt! Ook zou je inderdaad als je niet iets langer wilt wachten met het opstarten van sommige programma’s een powerbook kunnen kopen. Maar als dat wachten je niks uit maakt…Gewoon lekker kopen die macbook pro!! Top machine!!!

EDIT: ralphclaes1 was me voor een deel voor:lol:

Bijdrager
    CMD-Z

En vooral als geld je niets uitmaakt.

Hij is net uit, dus nog vrij duur.

Bijdrager
    klaus
    ”OscarRoberto”

….
    Hij is net uit, dus nog vrij duur.

Zal niets uitmaken, aangezien een bestaand product quasi nooit in prijs zakt bij Apple, tenzij er een update komt, maar dan is het weer een nieuw product.

Bijdrager
    Nisei

Je wilt overstappen naar Mac en mobiel en op de toekomst voorbereid zijn.
    Wat bedoel je dan met je vraag of je misschien beter een andere computer kan aanschaffen?
    Volgens mij heb je dan geen keus, tenzij je nog niet zeker weet of je wilt switchen…

Bijdrager
    Deskman

Vrijwel geen van de programma’s die je noemt zijn ‘universal’ dus draaien onder Rosetta(emulatie) op de MacBook. Adobe komt pas volgend jaar met de Universal versies uit. Tegen die tijd is de MacBook ook alweer verder ontwikkeld. (dit is immers nog maar de eerste versie…)

In die zin is het géén goede investering: tegen de tijd dat je er klaar voor bent is de machine niet meer zo snel als je zou willen, terwijl je er nu de hoofdprijs voor betaalt.

Even ter vergelijking: mijn G4-dual450 kocht ik toen hij nét uit was. OSX was er nog niet, maar was wel aangekondigd. De tweede processor zou vooral bij OSX veel voordeel hebben; in OS9 kon die niet worden aangesproken. Maar toen er eenmaal een stabiele OSX uitkwam was de G4-800 single al een stuk sneller dan mijn dual 450. Dus had ik een dure machine gekocht met features waar ik eigenlijk nooit voordeel van gehad heb. Dat verhaal gaat voor jouw keuze ook op.

Of je dan nu moet kiezen voor een PowerBook (als je die kunt vinden) durf ik je niet te zeggen. Maar het scheelt wel erg veel geld…

Bijdrager
    Nisei

Daar heb je gelijk in Desk, maar als je je aankoop over 3 jaar weer wilt verkopen denk ik dat je dat verschil wel weer terugkrijgt. Ik denk niet dar er dan ook nog maar iemand is die een G4 wil kopen.

Bijdrager
    Yorrr

Ik zit met precies dezelfde kwestie als de topic poster

Ik wacht sowieso met een intel mac tot 2007… ik ga niet nu 2000 pleuro uitgeven aan een machine die niet volluit kan draaien en vervolgens in 2007 wel , maar dus alweer oud is

zou zeggen :

Ga voor een g4 of g5 voor de rest van 2006

Bijdrager
    NextSelection

Dankjewel voor alle tips en reacties, ik denk dat ik toch maar ga luisteren naar deskman,
    die heeft me overtuigd.

Ik wacht tot de Macbook Pro voluit al mijn applicaties kan draaien en dan de meest recente en geupdate Macbook Pro halen.

Wie weet wat ze er in de tussen tijd van maken qua ‘prijs’ en specs.

bedankt in ieder geval!

Bijdrager
    Slecht
    ”Deskman”

Vrijwel geen van de programma’s die je noemt zijn ‘universal’ dus draaien onder Rosetta(emulatie) op de MacBook. Adobe komt pas volgend jaar met de Universal versies uit. Tegen die tijd is de MacBook ook alweer verder ontwikkeld. (dit is immers nog maar de eerste versie…)

In die zin is het géén goede investering: tegen de tijd dat je er klaar voor bent is de machine niet meer zo snel als je zou willen, terwijl je er nu de hoofdprijs voor betaalt.

Even ter vergelijking: mijn G4-dual450 kocht ik toen hij nét uit was. OSX was er nog niet, maar was wel aangekondigd. De tweede processor zou vooral bij OSX veel voordeel hebben; in OS9 kon die niet worden aangesproken. Maar toen er eenmaal een stabiele OSX uitkwam was de G4-800 single al een stuk sneller dan mijn dual 450. Dus had ik een dure machine gekocht met features waar ik eigenlijk nooit voordeel van gehad heb. Dat verhaal gaat voor jouw keuze ook op.

Of je dan nu moet kiezen voor een PowerBook (als je die kunt vinden) durf ik je niet te zeggen. Maar het scheelt wel erg veel geld…

Je bent een slechte verkoopman!

Koop gewoon die macbookpro! 8)

En als je vind dat photoshop niet snel genoeg draait onder rosetta installeer er dan even windows op totdat Adobe CS3 uit is. Kan je op windows in elk geval wel op full speed photoshop gebruiken als je dat nodig mocht hebben.

Bijdrager
    MacBeer

Deskman is geen verkoper maar wél een DTP-er die dag-in-dag-uit met die software werkt. Je commentaar ‘dan maar even werken onder windows’ geeft aan dat je werkelijk de ballen verstand hebt van dit soort zaken.

Bijdrager
    Nisei

Waar slaat die opmerking nou weer op?
    Miliano geeft aan een machine te willen kopen die future proof is en dat is een PowerBook G4 dus echt niet. Ikzelf zou ook kiezen voor een MacBook Pro maar daar valt natuurlijk wel het 1 en ander tegenin te brengen. Maar om dan gelijk te gaan roepen dat iemand er de ballen verstand van heeft slaat helemaal nergens op.

Bijdrager
    Deskman

Dus dan koop je gewoon Windows XP-pro en CS2 voor windows erbij…

Nee, dát is de tip waar we op zaten te wachten. :evil:

Hoewel ik over het algemeen niet zoveel te melden heb op draadjes met ’zal ik wel, zal ik niet' meen ik toch dat je juist voor de grafische applicaties nu de hoofdprijs betaalt voor een systeem dat niet geoptimaliseerd is voor datgene waar je juist zoveel geld uitgeeft.

Je koopt nu iets dat niet snel is, maar je betaalt er veel voor. Tegen de tijd dat alles wel voor je machine geoptimaliseerd is, is het niet de snelste machine meer en krijg je voor hetzelfde geld weer 10-20 misschien wel 30% snelheidswinst.

De G4 is echter ook geen aantrekkelijk alternatief. Misschien nog gewoon even geduld hebben.

Verder ben ik een uitstekende verkoper. Ik heb 15 jaar retail achter de kiezen in een bedrijfstak waar vrijwel de hele dag aan de klanten uitgelegd moest worden dat er aan mooi spul nou eenmaal een mooie prijs vast zit.

Ik speel hier niet voor verkoper. Praatjes kun je in de winkel wel krijgen…

Bijdrager
    MacBeer

Ik zou ook absoluut voor de Macbook gaan. Echter… realiseer je dat de Adobe CS3 zeker niet voor het begin van het 1e kwartaal van 2007 uitkomt. Dat is gewoon nog erg lang. Je moet gewoon op dit moment een afweging maken: Is het voor jou heel belangrijk dat Photoshop ed. op volle snelheid draaien ga dan voor de Powerbook. Wil jij een machine die langer meegaat ga dan voor de MacBook.

Kies je de MacBook dan zal je tot aan het verschijnen van de Adobe CS3 op je tanden moeten bijten. Is even gewennen maar je hebt geen keus.
    Switchen naar Windows zal je wél een Adobe CS geven die tig-maal sneller draait dan op de Mac maar dan zit je weer met zaken als kleurbeheer dat onder Windows lang niet zo fraai geregeld is dan onder OSX… en het feit dat het gewoon Windows is natuurlijk.

Bijdrager
    Slecht
    ”Deskman”

Dus dan koop je gewoon Windows XP-pro en CS2 voor windows erbij…

Nee, dát is de tip waar we op zaten te wachten. :evil:

Hoewel ik over het algemeen niet zoveel te melden heb op draadjes met ’zal ik wel, zal ik niet' meen ik toch dat je juist voor de grafische applicaties nu de hoofdprijs betaalt voor een systeem dat niet geoptimaliseerd is voor datgene waar je juist zoveel geld uitgeeft.
    Ik speel hier niet voor verkoper. Praatjes kun je in de winkel wel krijgen…

Misschien heeft ie nog een copie van windows&CS2 thuis liggen (anders download je ze :evil: ).
    Dus dan kan ie gewoon op de oude voet doorgaan zoals ie nu bezig is op zijn pc op een lekkere snelle mooie sexy macbook met windows erop totdat cs3 voor OSX uit is.

8)

Bijdrager
    Deskman

Jij bent echt Slecht… 8) 8)

Bijdrager
    Slecht

:innocent:

Bijdrager
    Zaphod_B

Je kunt ook CS2 draaien op Win XP in Parallels in MacOS X. Heb dit zelf nog niet getest maar ziet er veel belovend uit, die virtualisatie. http://www.parallels.com

Bijdrager
    bonzidrine

Hello hello

Toch maar eens geregistreerd:)

Ik lees nu vaak dat veel software dus nog niet lekker werkt op de Intel Macs (zoals Adobe software). Maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Moet je vaak tot ergernis lang wachten, of duurt het berekenen van bijvoorbeeld een filter net even iets langer? Of is het gewoon echt niet te doen?

Net als de topic-poster wil ik graag overstappen op Apple, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het is om te werken op een MacBook Pro.

Ik doe veel met Photoshop, Illustrator, Flash en video editen en ben gewend om op ‘denk-snelheid’ te werken, dus zonder te veel wachten snel switchen van programma’s, door al m’n drives en bestanden heen te bladeren, etc.. je kent het vast wel.

Daarnaast ook nog de twijfel tussen een MacBook Pro, en een Power Mac. Mobiliteit is voor mij op dit moment geen vereiste – heb nog nooit een laptop gehad. Het gaat mij er meer om dat ik lekker op de machine kan werken, meerdere programma’s tegelijk open kan hebben, etc.

Heb wat zitten rondlezen maar kon helaas niet echt een goed antwoord vinden. Dus als ik er overheen heb gekeken, sorry;)

Laterr

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.