17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    kaygosselink

Macbook Pro; 4 of 8gb werkgeheugen?

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een MacBook Pro te kopen.

Nu ben ik van plan om een 15″ te kopen met een 2.2GHz Quad Core processor en de videokaart met 1gb geheugen.

Alleen ik zit nog te twijfelen of ik nou 4 of 8 gb werkgeheugen zou nemen.

Nu is mijn vraag; is die geheugenupgrade z’n €200 waard; ga je dit merken?

Alvast bedankt;

KayGosselink

Bijdrager
    Maverick9898

Als je het gaat doen, zou ik het niet bij Apple kopen. Overal kan je het goedkoper krijgen en het is zelf best makkelijk te installeren.
    Of je er wat van gaat merken ligt eraan. Dat hangt af van wat je ermee doet;).

Bijdrager
    Koning Bolo

Geheugen upgrade niet via Apple kopen = te duur, afhankelijk van de toepassing ga je dit zeker merken als je 8Gb hebt.

Bijdrager
    SunKeeper

Tip: Wat opvalt is dat los geheugen bij Apple 2 keer zo duur is dan het erin laten zetten vlak voor aankoop.

Dus als je per se Apple-geheugen wilt, laat het er dan in zetten, veel goedkoper dan het later los bestellen.

Bijdrager
    Soulshaker

Alleen bij de macbook air zou ik het geheugen laten upgraden door apple . Gaat ook niet anders…

Voor 80 euro heb je al een zeer goed setje ram van Kingston , met levenslange garantie;)

Bijdrager
    kaygosselink

Bedankt voor jullie reacties!!!

Als ik het er later erin zet; vervalt dan de garantie?
    Heb al een bedrijf gevonden waarbij het ipv €200; €138 kost.

Bijdrager
    ParadoX

Ik kocht het mijne bij Informatique kosten hier voor jouw type macbook pro 74,- (verzenden is €2,50)

Bijdrager
    Soulshaker

Nee , de garantie vervalt niet , de procedure staat zelfs uitgelegd in de handleiding
    Echt niet moeilijk om te vervangen

Bijdrager
    ququlequ

Hey Kay,

Ik heb sinds kort ook een nieuwe macbook en wilde meer geheugen.
    Ze hebben mij hier toen ook geholpen, misschien heb je er wat aan:

Upgrade RAM Macbook Pro 2011

Ik heb toen twee reepjes van deze gehaald:

http://tweakers.net/pricewatch/266911/kingston-kta-mb1333-4g.html

Bijdrager
    maconly

waar heb je 8 gig voor nodig ?

Bijdrager
    kaygosselink

Ideaal, dat Apple het in de handleiding zet.

Denk dat ik eerst gewoon voor de 4gb ga, en als ik het later het te weinig vind of het is niet snel genoeg. En dan opzoek naar een setje van 8gb of meer.

Bedankt voir de hulp!!!

Bijdrager
    ququlequ

waar heb je 8 gig voor nodig ?

Dat dacht ik ook over mijn aller eerste harde schijf van 160Gb. Hoe ga ik dat ding in godsnaam vol krijgen? 4Gb ram is tegenwoordig standaard, werk je met zware programma’s zoals After Effects of Cinema 4D waar je veel moet renderen, dan ik die extra 4gb toch echt wel prettig.

Bijdrager
    rdesign

Ik heb er nu 4 inzitten. Ben nogal een multitasker, en ik denk toch wel dat ik beter voor de 8 had moeten gaan. Ik draai standaard: Finder, iTunes, Last.fm, Firefox, Safari, Photoshop, InDesign, Illustrator, Smultron, Coda, Teksteditor en MAMP. Niet de zwaarste programma’s, maar als je deze een beetje fatsoenlijk wilt gebruiken is 8Gb toch wel lekker. Gewoon doen dus.:wink:

Bijdrager

Je kunt er voor 80 euro gewoon zelf werkgeheugen inzetten, ook achteraf. @Rdesign

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ik werk ook gewoon met 4GB in mijn MacBook Pro. Dat is altijd ruim voldoende (ben gemiddelde gebruiker).

Pas als ik met virtuele machines ga werken (en die dan 2GB per machine geef), merk ik dat ik wat extra RAM kan gebruiken. 4GB is voor de rest echt wel voldoende.

Bijdrager
    Remcovanderveer

Ik ben een wat zwaardere gebruiker, gebruik Photoshop, FCE, Dreamweaver, Illustrator etc. en heb met mijn 2,4ghz c2d 4gb nergens last van, behalve als ik alles tegelijkertijd open heb. Maar dat is vaak niet het geval.
    Dus 4GB is meestal ruim voldoende voor een gemiddelde gebruiker.

Bijdrager
    Soulshaker
    Mr op 09 juni 2011

Ik werk ook gewoon met 4GB in mijn MacBook Pro. Dat is altijd ruim voldoende (ben gemiddelde gebruiker).

Pas als ik met virtuele machines ga werken (en die dan 2GB per machine geef), merk ik dat ik wat extra RAM kan gebruiken. 4GB is voor de rest echt wel voldoende.

Daarom dat ik de macbook pro op 6GB heb en de iMac op 8GB , werkt perfect zo:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.