6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Camilla

Hoe gebruik ik op een MacBook Pro de linkermuisknop?

Hei,
    ik heb een probleempje met mijn MacBook de Pro heeft geen linkermuisknop waardoor ik niet kan kopiëren weet er iemand hoe ik dit wel moet doen?
    Alvast bedankt!
    XXX

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    Link

selecteer wat je wilt kopiëren en druk met twee vingers op het touchpad, dan kan je kopiëren.

wat ook kan cmd+c en plakken cmd+v

Bijdrager
    NielsDam

Zet bij systeemvoorkeuren > trackpad > aanwijzen en klikken > secundair klikken ‘aan’ kies bij de opties eronder ‘klikken in rechterbenedenhoek’

Moderator
    Night

Maar ik neem aan dat je een ‘rechter‘ muisknop bedoelde?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt zoals gezegd met twee vingers drukken als secundaire klik.¹ Om te kopiëren druk je met twee vingers (eventueel eerst met eentje en dan met de andere) en houd je ze op de trackpad zodat je met de geselecteerde bestanden kunt slepen. Een andere manier is de Ctrl-toets in te drukken (en ingedrukt te houden) en dan met één vinger te klikken; dit werkt ook met een muis: Ctrl+(„linker”)klik = secundaire klik.

¹ De algemene term voor een „rechtsklik” omdat wat daar meestal mee bedoeld wordt, voor veel linkshandigen en trackpad-gebruikers geen rechtsklikken is.

Bijdrager
    Camilla

Heel erg bedankt voor jullie reactie ik ben heel blij dat het mij eindelijk is gelukt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.