14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Barca52

Macbook Pro lader

Hi allen,

De lader van mijn MacBook Pro (mid 2012) is min of meer kapot, het kabeltje dat uit de adapter komt is helemaal gerafeld en het vereist nogal een wikken en wegen om hem weer aan het opladen te krijgen. Ik vrees dus dat het einde verhaal is.

Nu zie ik dat de Apple original oplader vrij duur is. Ik heb echter wel gelezen/gehoord dat het wenselijk is om Apple eigen producten te gebruiken, maar zo’n ding is redelijk aan de prijs. dus de vraag is: moet ik dit doen, kan ik een ander product kopen of is de huidige lader nog voor een schappelijke prijs op te lappen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Barca52.

Bijdrager
    GoeieDag

Maak eens een foto van het ding en zet het hier neer.

Moderator
    Mac Daddy

Een andere adapter zal ik in dit geval weinig helpen, want het is de kabel die het begeeft. En dat weet Apple zelf ook. Nu weet ik even niet hoe ver dat vervanginsprogramma gaat van Apple. Maar je kan ook proberen om hem te laten vervangen door Apple. Woon je in de buurt van een Apple Store? Maak dan een afspraak bij een Genius Bar.
    Zo niet, dan vraag je het online aan.
    https://www.apple.com/nl/support/exchange_repair/

En ik weet dat de laders duur zijn, maar mijn advies is om er nog eentje bij aan te schaffen. Heb ik ooit ook gedaan en dat is handig voor thuis en op reis, maar ook in situaties als deze.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb zelf ook al eens een adapter laten omruilen. (Ik geloof dat dat nog bij een reseller was, dus kan je ook proberen)
    Apple weet zelf dat ze slechte kabels maken. Ook voor de iPhone en dergelijke. Het zou fijner zijn als ze daar eens echt wat aan doen, maar helaas.

Bijdrager
    Tomac5

Inderdaad, die kabels zijn slecht. De Apple Store verkoopt bijvoorbeeld kabels van Belkin, die zijn stukken beter dan hun eigen rommel

Bijdrager
    GoeieDag

Apple maakt slechte kabels?
    Nou zal ik hier best bekend staan als fanboy, want dat is een vloek op deze site, maar ‘op reis gaan’ is mijn middle name, en dientengevolge worden hier heel wat kabeltjes gerold en gevouwen, en nog nooit één verspeelt.
    Maar ik zal wel gek zijn…

Bijdrager
    GoeieDag

Vraag: waar is de kabel beschadigd? Want misschien dat je met een beetje oplappen makkelijk verder kunt.

Moderator
    Mac Daddy

Dat is mooi dat jij die ervaring hebt. En ik heb dus 1 MBP adapter gehad waarbij ook de kabel kapot ging. Maar daarnaast ook een 30pin kabel en een lightning kabel die het bij de uiteinden begaven.

Maar daar gaat dit topic niet over. Dat gaat over de adapter van Barca52. En als Apple er een omruilprogramm voor heeft. Dan lijkt mij dat een prima oplossing.

Bijdrager
    GoeieDag

Als het topic daar niet over gaat, begin er dan zelf niet over.:roll:

Omruil-programma? Hier staat ie iig niet tussen: http://www.apple.com/nl/support/exchange_repair/
    Je kunt het altijd proberen, wie weet. Maar het ding is 4 jaar oud, dus ik geef je weinig kans.

Moderator
    Mac Daddy

Oeps… Had verwacht dat op die pagina alles verzameld stond.
    https://www.apple.com/nl/support/ac-wallplug-adapter/

Bijdrager
    Fester

Hier in huis al 2 MacBook Pro macsafeadapterkabels en 1 Iphonekabel in de loop van de tijd gesneuveld, inderdaad door de zeer slechte kwaliteit van de kabel zelf. De binnenommanteling van de kabel wordt ook gebruikt om stroom door te voeren, dat is de boosdoener.
    En ik ga altijd voorzichtig om met de kabels.
    Bij Bizzix een nieuwe 60 W adapter besteld voor 35 Euro, doet het weer naar volle tevredenheid.
    ( het 230 V kabelgedeelte zit er niet bij )

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik gebruik al jarenlang diverse goedkope opladers en snoeren, die doen het allemaal perfect. Ook Magsafe, gewoon bij Aliexpress! Er was maar 1 oplader ooit, jaren geleden, waar rook uitkwam. Die heb ik weggegooid. In het algemeen kan je stellen dat Apple snoeren erg fragiel zijn, maar dat de opladers van Apple wel uitstekend zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  aartjan.nl/blog.

Bijdrager
    Accountkiller
    GoeieDag op 21 november 2016

Apple maakt slechte kabels?
    Nou zal ik hier best bekend staan als fanboy, want dat is een vloek op deze site, maar ‘op reis gaan’ is mijn middle name, en dientengevolge worden hier heel wat kabeltjes gerold en gevouwen, en nog nooit één verspeelt.
    Maar ik zal wel gek zijn…

Kabeltje uit het apparaat trekken via het snoertje en niet via het stekkertje, zo krijg je ook verhalen dat Apple slechte snoertjes maakt.

Hier ook nog nooit eentje verspeeld.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Accountkiller.

Bijdrager
    Barca52

Wat betreft de bekabeling moet ik hand in eigen boezem steken hoor jongens, denk dat ik ‘m te vaak heb omgewikkeld. Maar ik zal even kijken of ik een fotootje kan plaatsen als ik thuis ben.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.