12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mittens

Macbook pro

Hoi,
    Ik zit al een tijd met een moeilijk vraag en ik hoop hier meer zicht in de zaak te krijgen.
    Ik ben momenteel 5de jaars student in informatica en wil hier verder in gaan (hogeschool) en ben van plan om hier voor een nieuwe laptop aan te schaffen en dacht hierbij aan de macbook pro. Om een paar redenen
    1. Best of 2 worlds: ik wil zowel programmas die enkel voor osx werken als windows(bootcamp)
    2 batterij: op plaatsen waar geen stopcontact is wil ik even kunnen doorgaan
    3 bouwkwaliteit
    Maar ik vraag me af of de 13 inch met de dual core genoeg is ook het 256gb ssd geheugen maak ik me zorgen om dat het niet genoeg is, 8gb ram daarentegen lijkt me meer als genoeg om te programmeren.
    Alvast bedankt !

Bijdrager
    SunKeeper

Is budget belangrijk, zoja, tot hoever kun je en wil je?

Bijdrager
    Mittens

Sunkeeper, niet super belangrijk maar zou toch liefst onder de 2000 blijven waarmee de 15 inch zo goed als uitgesloten is, zowel voor prijs als de deze lastiger mee te nemen is

Bijdrager
    SunKeeper

Dan zou je de versie van € 1999,- kunnen overwegen.

OF iets in de richting van geheugenuitbreiding in het SD-kaartslot. Dan kun je daar iets van foto’s/muziek/films op kwijt. Qua snelheid maakt dat geen verschil en dan heb je meer vrij op je interne geheugen.

Qua algemene snelheid, batterij en bootcamp is allemaal geen probleem. Je kunt ook overwegen om Windows virtueel te draaien. Voor programmeren lijkt me dat best te doen.

Gewicht is niet zo’n probleem, de 15-inch is maar 460 gram zwaarder. (al is dit nu geen optie) Test dit eventueel eens uit in een Apple Store of APR.

Bekijk ook goed of je recht hebt op onderwijskorting!

Bijdrager
    Maurice

Ik heb hier een MacBook Pro van mid 2012, met helemaal tot de max (voor mij dan) uitgebreide specificaties (meeste zelf gedaan):
    – 500GB Samung 840 EVO
    – 16GB RAM