18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    queenfan

MacBook Pro 2,53GHz heet

Heb het een en ander proberen op te zoeken maar nog geen geluk mijn MacBook Pro 2,53GHz die ik gekocht heb in december 2009 wordt de laatste tijd extreme heet, soms is de cpu activiteit ruim 100% waardoor de temperatuur stijgt naar soms 90 graden.

Het komt overal voor zelf foto’s op mijn iPad zetten waarbij de CPU activiteit 100% en meer is, komt dus niet alleen voor bij zware programma’s maar ook bij gebruik van Safari waar ik flash al blokkeer.

Dit was al zo onder Snow Leopard en na een clean install van Lion was het in den beginne goed maar ook nu stijgt de temperatuur.

Ik heb ook een SMART test gedaan daarin werd aangegeven dat er 3 sectoren ware die niet helemaal goed zijn. Heb de ventilator al schoongeblazen, via schijfhulpprogramma het een en ander gedaanmaar tot op heden wordt alles nog steeds extreem heet.

Wat kan er mis zijn, een nieuwe harde schijf is niet erg dat is niet duur maar wordt het een nieuwe logicboard dan hoop ik dat Apple het repareerd onder garantie (net 1,5 jaar oud).

Moderator
    unSOUND

Als de processor steeds naar 100% gaat, moet je eerst eens kijken welk programma zoveel van de processor vraagt.

Bijdrager
    thiby

en misschien proberen om smcfancontrol te installeren om de temperatuur onder controle te houden. of toch te proberen

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, tegen een 100% CPU-load helpt geen fancontrol programma. Daar dus liever nog even vanaf blijven!

Open eens Activiteitenweergave in Hulpprogramma’s. Die map staat in Programma’s, maar op je Lauchpad moet hij ook snel te vinden zijn.

Klik dan bovenaan eens een paar keer op ”%CPU”, zodat in de kolom eronder de hoogste getallen bovenaan komen te staan.

Wat meer rechtsbovenaan staat een keuzelijstje, kies daar uit: ”Alle processen”.

Wat staat er nu vooral bovenaan?

Bijdrager
    Maverick9898

Ik wou net zeggen, die fancontrol lijkt me niet de beste oplossing. Kijk eerst naar de processen.

Moderator
    unSOUND

Fancontrol is nooit een oplossing. Dat is met een kokende motor door blijven rijden terwijl je water over je motorkap sproeit…

Bijdrager
    queenfan

Safari, iTunes die komen wel eens boven de 100%, vooral als ik foto’s op mijn iPad wil zetten, maar ook calbre (CBR naar EPub) en videobewerkingsprogramma’s hebben regelmatig 100% nodig.

Als ik S.M.A.R.T. Utillity draaien krijg ik onderstaande te zien…

Bijdrager
    queenfan

Hopelijk werkt dit wel.

Bijdrager
    queenfan

Nee dus dan maar via een andere manier, hier de link..

http://img215.imageshack.us/img215/6820/schermafbeelding2011080.png

Moderator
    unSOUND

Deeplinken vanaf imageshack mag niet, dus wij zien die foto niet… Gebruik gewoon de IMG knop van het forum, dan kun je de foto gewoon naar het forum uploaden.

Bijdrager
    Mich

Ik heb dit ook voorgehad, exact dezelfde macbook pro. Harde schijf bleek stuk te zijn en in garantie (AppleCare) vervangen.

Bijdrager
    queenfan

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Naar aanleiding van dit topic heb ik diezelfde S.M.A.R.T utility scan of iets dergelijks geprobeert en ik krijg hetzelfde als wat queenfans afbeelding laat zien. Welliswaar heeft osx standaard al een S.M.A.R.T ‘check’ (kwam ik op internet tegen)…. Dit kun je vinden bij programma’s>hulpprogramma>schijfhulpprogramma… vervolgens kies je (in mijn geval) hitatchi en als je dan de info opvraagt staat daar ook een regel met s.m.a.r.t en die geeft niks aan. Schijfhulpprogramma zegt ook dat mijn HDD in orde is…. Wat kan ik nu het beste doen?? Die S.M.A.R.T utility welke zegt dat mijn HDD faalt geloven en morgen nog naar de winkel gaan. Of schijfhulpprogramma geloven en niets doen…. Ik heb overigens GEEN problemen met mijn HDD…

Bijdrager
    queenfan

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Je kunt gewoon die link (http://img215.imageshack.us/img215/6820/schermafbeelding2011080.png) naar je adresbalk kopiƫren en tadaa!!

Bijdrager
    queenfan

@S1t1e1f1a1n1 die link had ik al gepost maar dacht dat deze niet werkte.

Moderator
    unSOUND

Deeplinken werkt niet. Je kunt dus niet een plaatje op imageshack gooien, en dan hier laten laden. Maar uploaden hoort gewoon te werken… Ik heb jouw vorige post bewerkt en het plaatje geupload naar de OMT server.

Bijdrager
    queenfan

@unSOUND, thanx dan wordt het een en ander een stuk duidelijker, kan je posten waar het mis ging misschien verwijderen?? zodat het overzichtelijker wordt bij voorbaat dank.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.