3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iPhone no_Ob

MacBook Pro

Goedenavond mensen,

Na jarenlang een ‘game pc’ te hebben gehad stap ik over naar een MacBook Pro daar ik bijna nooit meer aan het gamen ben. Ik ben helemaal nieuw met mac OS X, hoewel ik wel sinds dag 1 een iphone heb!

Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het definitief beslissen van het type MacBook Pro. Ik zit te kiezen tussen de MacBook Pro (late 2013) basic (dus 2 ghz processor, intel iris pro, 256 gb ssd en 8 GB RAM) of een zwaardere versie (zoals meer RAM en de nvidia 750m gpu).

Ik wil mijn MacBook overal voor gebruiken (muziek, surfen, foto’s, werk, Microsoft Office, etc.) en hem aansluiten op mijn full hd tv voor het kijken van films. Nu is mijn vraag welke versie ik dan nodig ben.. Moet ik de zwaardere gpu (750M) of voldoet de intel iris pro ook prima voor de manier hoe ik hem ga gebruiken? Eventueel een x gamen is uiteraard nooit weg maar voor het groffe game werk heb ik mijn nieuwe playstation 4!;) Het gaat mij er voornamelijk om dat de eerder genoemde activiteiten vloeiend werken en de MacBook ‘rete’ snel aanvoelt bij gebruik. Is de basis uitvoering 15 inch hiervoor voldoende of heb ik een snellere CPU, GPU en meer RAM nodig?

Ik hoop van jullie als Mac experts te horen.

mvg,

Bijdrager
    Niels

Voor de toepassingen die je beschrijft heb je de dedicated graphics niet nodig, deze komt alleen van pas voor zware grafische programmas zoals video-editing en gaming.

Voor jouw gebruik is gunstig in volgorde van meest naar minst belangrijk: RAM – CPU- GPU.

Overigens ben je met een MacBook Pro retina 13″ en zelfs een MacBook Air ook meer dan voldoende equiped voor wat je beschrijft, scheelt wel een hoop geld en bovendien ben je mobieler dan met een 15″ MBPr.

Bijdrager
    BoniMacX

maar is effe doornemen:

Keuze rMBP 15" basis of 15" topmodel

met de zoekmachine zijn zo nog topics te vinden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.