3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Toshii

Macbook Pro + 24" LCD of Imac + Remote desktop op windows laptop

Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier, speciaal aangemeld voor deze vraag.

Ik ben namelijk dringend op zoek naar een nieuwe werkstation voor mijn werkzaamheden. Ik hou mij vooral bezig met grafisch ontwerpen (Photoshop, Indesign), Fotografie (lightroom), Autocad, Sketchup en in de toekomst misschien ook 3Ds Max en Final Cut pro.

Ik werk gewoon vanuit huis, maar ben ook vaak onderweg voor andere zaken. Het kan nog wel eens voorkomen dat ik heel snel iets voor een client moet veranderen, terwijl ik in een andere stad/land zit.

Ik heb sowieso besloten om voor een Mac te gaan. Ik zit nu alleen te twijfelen tussen de low end Macbook Pro (de nieuwe die deze week is uitgekomen met 512mb Vram) die ik thuis zou aansluiten op een 24″ LG scherm. En tussen de Low end 27″ Imac die ik eventueel zou kunnen benaderen met remote desktop op een Sony vaio laptop (2007) als ik niet thuis ben.

Kunnen jullie enig advies geven zodat ik makkelijker mijn keuze kan maken? Is remote desktop bijvoorbeeld wel zo handig als ik met photoshop ofzo moet werken?

Alvast bedankt

Bijdrager
    AlexLeon

Zeker weten een MacBook Pro,

Want, als ik al eraan moet denken dat ik met een windows mijn Mac moet besturen word ik al Panisch dus ik zou de MBP pakken die kan je overal mee naartoe nemen en is erg handig in gebruik ook voor ’s avonds

Bijdrager
    iHam

Voor de MacBook pro gaan is eigenlijk het beste idee. Anders ben je afhankelijk van een internetverbinding en je iMac moet altijd aanstaan, en dat is niet erg professioneel. Een iMac is dan wel kragtiger, maar met een laptop van Apple kom je heel erg ver. Je moet je wel goed laten adviseren over welke je moet nemen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.