8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Free2be

MacBook Pro 2020 M1 chip statisch elektrisch gevoel bij laden.

Beste Forumleden,

wat ik bij mijn nieuwe MBP M1 2020 opmerk is dat als de lader aangesloten zit, ik een statisch elektrisch gevoel gewaar wordt aan de metalen delen van de laptop. Ik merk dat de meegeleverde lader niet meer is voorzien van een stopcontact kabel dewelke vroeger geaard was. Of het hieraan zou kunnen liggen laat ik nog even in het midden. Ik heb een kabel met aarding besteld om te testen of dit hiermee opgelost is.

Heeft er nog iemand hier last van?

Bijdrager
    Matador

Had ik vroeger ook altijd bij de MacBook Pro 2015. Is niks nieuw. En bij de Korg Wavestation had ik het ook:-)

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Matador.
    Bijdrager
    Free2be

Tja, als je er niet gevoelig voor bent..Maar mijn oude MBP had dit euvel niet..Hopelijk brengt het geen schade toe aan het interne!

Bijdrager
    Saaihead

<p class=”cite”>Free2be op 19 januari 2021 om 18:32</p>
    Tja, als je er niet gevoelig voor bent..Maar mijn oude MBP had dit euvel niet..Hopelijk brengt het geen schade toe aan het interne!

Ik heb het ook eens gehad met een Dell Laptop. Dit probleem trad alleen maar op bij het laden via een ongeaard stopcontact. Dus ja, goeie kans dat het euvel met een geaarde kabel is verholpen.

Bijdrager
    GoeieDag

Om de adapter te aarden, heb je deze kabel nodig. Ik weet echter niet of de USB-C oplaadkabel ook een aardegeleiding heeft.

Bijdrager
    Jorik

Ik merk het bij mijn 2017 MBP ook en met die kabel die GoeiDag gepost heeft (die had ik in 2007 gekocht voor een in 2006 gekochte MBP uit de VS en gebruik ik als “thuis-verlengsnoer”), merk ik het “statische” gevoel niet. Dat lost “het probleem” dus wel op bij mij.

Het stoort mij verder niet, maar ik merk dus wel een verschil, maar eigenlijk alleen bij met alleen een vinger over de metalen behuizing bewegen, bijvoorbeeld tussen TouchBar en scherm of links of rechts van het trackpad. Het trackpad zelf en het toetsenbord is niet van metaal, dus daar merk ik het niet en ook met de polsen op de vlakken aan de zijkanten van het trackpad merk ik zelf niets. Sterker nog: als ik mijn linker pols op een vlak houd, merk ik het statische effect al niet meer als ik mijn m’n rechter wijsvinger over de behuizing beweeg. ?

Bijdrager
    Free2be

Ik heb de kabel intussen binnen gekregen, zal het proberen of dit het probleempje oplost. Maar als er in de adapter van de nieuwe MBP geen aarding zit die in verbinding met de laptop staat, zal het weinig gaan uitmaken. Vind het wel een slordigheidje dat dit niet bij Apple aangepakt werd. Besparen op een kabel, poorten, enz..

Bijdrager
    Free2be

Bij het gebruik van de kabel met aarding aan de adapter, is het probleem verdwenen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.