5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    smaes

Macbook Pro 2018 Scherm Scharnier

Beste OMT’ers,

Na een maandje gebruik van mijn nieuwe MBP 2018 15” merk ik dat het scherm een stuk losser (c.q. vrijer) beweegt dan het model uit 2015/2016 (non usb C). Is dit normaal? Hebben jullie dit ook gemerkt?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Groeten,

Serge

Bijdrager
    Shmoo

Denk het wel …. zolang die niet wiebelt (speling heeft) als je de MacBook optilt of vanzelf dichtklapt werk ie nog zoals het hoort. De bedoeling is dat je ‘m met één hand/vinger open kunt maken zonder het onderstel vast te hoeven houden. Dat is het doel van de klep, wat overigens knap lastig is wanneer andere collega’s als taakomschrijving hebben om de producten steeds dunner en lichter te maken.

Bijdrager
    McMeller

Het is mij ook al vaak opgevallen en gevoelsmatig vind ik een wat stroever scherm ook prettiger. De beredenering van Shmoo kan ik wel goed volgen.

Echter, jij spreekt van een verandering na een maand. En daar heb ik dan wel weer mijn twijfels bij.

Bijdrager
    smaes

Bedankt voor jullie berichten.

Ik kan me inderdaad ook goed aansluiten op de redenering van Shmoo. Dit is ook de situatie.

Wellicht heb ik het verkeerd verwoord, maar er is geen sprake van een verandering na een maand. Ik wilde enkel aangeven dat ik de mac nu een maand gebruik en dit een ding is wat mij opvalt.

Het voelt voor mij gewoon fragieler aan, zeker als je van een unibody afkomt, naar een retina gaat en dan nu een usb C type….

Bijdrager
    McMeller

Dat onderschrijf ik volledig, en hoe logisch Apple’s beredenering hierbij misschien ook is, zou ik liever een stroever scharnier hebben waarbij ik eventueel de onderkant moet tegenhouden. Smaken verschillen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.