12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMaccie

Macbook pro 2017 start niet meer op na afmelden iCloud

Hoi, ik zit met het volgende probleem, ik ga mijn 15” MacBook Pro verkopen, en had deze MacBook afgemeld bij iCloud, ik kwam er achter dat ik een fotomapje was vergeten naar m’n nas ┬áte kopi├źren, en dacht, ik start de MacBook even op, en meld ze ff niet aan, zodat ik zo bij mijn bureaublad kon komen, maar dat is helaas niet het geval.

Als ik m opstart verschijnt er een dik hangslot op mijn bureaublad, en m’n wachtwoord werkt niet meer.

Heb geprobeerd op te starten met de toetscombinatie Command & R, maar dat mag ook niet baten.

En de ventilatoren blazen op volle toeren als ik m opstart.

Kan het ook zijn dat de MacBook nog bezig is met afmelden, of heb ik het een ander probleem te maken?

Bijdrager
    McPim

Dat klinkt alsof je je Mac juist gelocked hebt via iCloud. Dan zou je dus ook de code moeten weten?

https://www.cnet.com/news/apples-icloud-lock-for-macs-is-not-very-secure/

Bijdrager
    MacMaccie

<p class=”cite”>McPim op 4 januari 2020 om 16:16</p>
    Dat klinkt alsof je je Mac juist gelocked hebt via iCloud. Dan zou je dus ook de code moeten weten?

https://www.cnet.com/news/apples-icloud-lock-for-macs-is-not-very-secure/

Dank je wel, is dit zelf op te lossen?

Bijdrager
    McPim

Heb je een pincode geprobeerd die je normaal zou gebruiken, niet je AppleID ww dus? Staat de MacBook nog in de lijst als je inlogt in iCloud?

Bijdrager
    MacMaccie

<p class=”cite”>McPim op 4 januari 2020 om 16:30</p>
    Heb je een pincode geprobeerd die je normaal zou gebruiken, niet je AppleID ww dus? Staat de MacBook nog in de lijst als je inlogt in iCloud?

Die zal ik niet weten, en helaas heb ik deze MacBook al uit de iCloud lijst gehaald:-(

Bijdrager
    McPim

Dat is wel bijzonder, want je moet het zelf ingesteld hebben.. Een andere mogelijkheid is dat er een firmware ww is ingesteld, zie onderstaande link. Ook dan heb je dat (ooit?) zelf gedaan neem ik aan.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204455#turnoff

Bijdrager
    MacMaccie

<p class=”cite”>McPim op 4 januari 2020 om 17:46</p>
    Dat is wel bijzonder, want je moet het zelf ingesteld hebben.. Een andere mogelijkheid is dat er een firmware ww is ingesteld, zie onderstaande link. Ook dan heb je dat (ooit?) zelf gedaan neem ik aan.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204455#turnoff

Dank je, oooh, dat wachtwoord, die heb ik trouwens ook geprobeerd, maar niks helpt, en de mbp blijft maar blazen met z’n ventilatoren:-(

Bijdrager
    McPim

Voortschrijdend inzicht: ik denk dat het om een firmware password gaat. Een iCloud lock ziet er zo uit:

..en een firmware password zo:

Omdat je ‘hangslot’ zei zal dat het probleem zijn (je ziet dit scherm neem ik aan). Een firmware wachtwoord hoef je tijdens gebruik nooit in te voeren tenzij je je Mac opstart vanaf een andere medium of de Recovery Mode. Misschien heb je dat nog nooit gedaan en is dit de eerste keer dat je het weer ziet. Het firmware wachtwoord zal je zelf een aantal jaren geleden hebben ingevoerd (als je de eerste eigenaar bent), toch iets dieper in je geheugen graven ­čśë. Anders ben je namelijk de sigaar vrees ik, of je moet met je aankoopbonnetje langs de Apple Store.

“Years ago firmware passwords could be easily subverted by simply removing memory (forcing the computer’s Extensible Firmware Interface, or EFI, to reset itself). Most new Mac laptops have RAM soldered to the motherboard – but even for those that have removable RAM, that loophole is closed. Apple fixed it starting with 2010 Mac models.

These days your Mac’s firmware password isn’t easily reset. If you forget it, you’re in for a long haul. In fact, Apple only recognizes one official way to reset a firmware password: Bring your Mac in to an authorized Apple Service Provider or an Apple retail store and have them do it there.” (bron)

Bijdrager
    MacMaccie

Ik zie idd t scherm met t slotje, en die firmware wachtwoord weet ik niet meer… Dat wordt dan helaas een bezoekje aan de appelstore:-( Dank je wel voor je reacties McPim;-)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Night. Reden: Overbodige quotes verwijderd
    Bijdrager
    McPim

Succes!

(Forum Tip 1: Niet nodig een hele post te quoten inclusief plaatjes, laat staan twee keer)

(Forum Tip 2: Je kunt je eigen bericht achteraf bewerken met het linkje onder je post)

Bijdrager
    MacMaccie

Hoihoi. zojuist met m’n MacBook langs amai geweest, zij hadden er een externe hd aangesloten met tussen een usb naar usb-c , maar niks hielp.

Ze rade me aan om naar een Appelstore te gaan, maar er zijn nog maar weinig tijden beschikbaar, en ook precies een tijdstip dat ik ook moet werken.

Maar zelf heb ik een usb-c externe hd, als ik daar nou n’s Mac OS op installeer, zou me deze weg lukken om Mac OS opnieuw ge├»nstalleerd te krijgen?

Bijdrager
    McPim

MacMaccie op 11 januari 2020 om 11:17
    … zou me deze weg lukken om Mac OS opnieuw ge├»nstalleerd te krijgen?

Nee. Lees nog eens even wat ik eerder schreef Ôś║´ŞĆ. Dat firmware password is juist bedoeld om te voorkomen dat er een nieuw macOS op je Mac wordt ge├»nstalleerd. Anders zou het een beetje een onzinnnige optie zijn, vind je ook niet? Dat bezoekje aan ‘amai’ had je je kunnen besparen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.