6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SebastiaanZ

Macbook Pro (2017) – ontzettend traag internet

Zoals de titel het al zegt, ik heb een gloednieuwe Macbook Pro uit 2017 die al een paar rare kuren had waarna het logic board moest worden vervangen (en dat binnen een jaar, dus wel kosteloos, maar toch gloednieuw en binnen een jaar vreemde problemen).

Een van de problemen die ik voor de reparatie had was dat de Macbook op een gegeven moment geen connectie met het internet kon maken terwijl deze wel het netwerk kon vinden en het wachtwoord wel werkte. Andere apparaten met WiFi in huis hadden prima internet en stonden net zover van de router af. Mijn oude Macbook Pro uit 2011 had zelfs geen problemen!

Nu na de reparatie merk ik dat deze nieuwe Macbook af en toe om elk zuchtje moeite weer trager internet heeft of gewoon het internet er weer uit flikkert. En dit begint onderhand verrekte vervelend te worden. Als ik een nieuwe Macbook koop, wil ik toch gewoon fatsoenlijk er mee kunnen werken.

Heeft iemand hier ervaring mee, of ook meegemaakt, of kan iemand mij op weg helpen hoe dit mogelijk op te lossen?

Bijdrager
    nnsa

WiFi antenne defect of fragiele verbinding ?

Werkt bekabeld internet wel goed ?

Bijdrager
    Shmoo

Open eens je WiFi instellingen en dan kijk je of de vertrouwde verbindingen in de juiste volgorde staan. Dus het netwerk thuis (of waar je nu bent) bovenaan in het lijstje staat. Dat heeft met prioriteit te maken.  Updates van macOS gooit dit lijstje vaak door elkaar.

Probeer het maar eens, bij mij heeft dat geholpen om mijn WiFi meer stabiliteit te geven.

Bijdrager
    SebastiaanZ

Dank jullie wel, ik ga het proberen. Zal laten weten of het het verbeterd!

Bijdrager
    SebastiaanZ

@shmoo: jouw oplossing heeft helaas niks geholpen. Macbook blijft problemen geven met connectie maken met internet. Begin dit een beetje zat te worden. 😞 (de situatie dan he)

Bijdrager
    elisa9180

elisa9180 op 29 april 2019 om 10:33

1 ) u wifi eens vewijderen van u Mac en eens terug laten koppelen.

2)  u channel veranderen van u AP of WIFI router.

3)  Heef u Mac eens fixt IP (netwerk hierna aan of af zetten)

wat je ook kunt doen is eens op command line “route -n flush “

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.