9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    NoPlasticPhones

MacBook Pro 2016 met slordig display?

Hoi allemaal,

Misschien ben ik een technisch hypochonder, maar ik vrees dat ik met een kleine productiefout in m’n MacBook Pro met Touchbar zit.

Het lijkt erop dat het rubberen randje dat rondom de rand van het scherm loopt, niet perfect recht zit. Op sommige plaatsen is het gebogen. Dat verklaart waarschijnlijk waarom de MacBook een vreemd “plakkerig” geluidje lijkt te maken bij het openen. Ik heb soms echt het gevoel dat het scherm “vastkleeft” als ik ‘m opendoe na enkele uren. Bovendien kruipt er afzichtelijk veel stof tussen de bovenste bezel en het rubberen stripje.

Wat me het meeste stoort, zijn de lijmsporen bovenaan het display. Wanneer er rechtstreeks licht vanuit een bepaalde hoek op de MacBook valt (redelijk vaak), kan ik op regelmatige afstand op de bovenste zwarte rand van het scherm witte vlekken zien. Het lijkt op de lijm waarmee het scherm aan de behuizing is vastgelijmd. Oogt enorm lelijk.

Zouden andere bezitters van de nieuwe MacBook Pro dit even kunnen controleren? Gaat het hier om een algemene slordigheid van Apple, of een foutje in mijn model?

De 2015 MacBook Pro van m’n collega’s heeft er alleszins geen last van. Geen vreemd geluid, geen vlekjes, geen losse rubber.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Mee teruggaan en voorleggen.

Mochten ze zeggen dat het normaal is, laat ze dan bij het showmodel de gebreken maar aantonen. (die daar niet op zitten)

Ik vindt dat je voor een dermate duur product ook iets moet krijgen wat in orde is.

Bijdrager
    Niels

Hoort niet en ook eigenlijk onbegrijpelijk dat zoiets door de quality control komt. Maar ja, het is Cooks Apple waar we het anno 2016 over hebben…

Bijdrager
    NoPlasticPhones
    NielsDam op 01 januari 2017

Eigenlijk onbegrijpelijk dat zoiets door de quality control komt.

Ik geef je 100% gelijk, ga komende week spoedig met Apple Care bellen. Ik begrijp wel dat het eerst niet opvalt in de controle. Je ziet pas dat het randje niet perfect evenwijdig loopt met de schermrand (we spreken hier wel over een millimetertje, maar toch) als je op al het stof let dat ertussen is gekropen. Dat gebeurt links en rechts niet. Ook de vermoedelijke lijmsporen zijn enkel zichtbaar bij zonlicht.

Het “plakkerige” openen viel me wel vanaf de eerste seconde op. Vreemd dat zoiets de fabriek mag verlaten…

Bijdrager
    Carrion

Het is niet alsof ze elke macbook die de fabriek verlaat apart gaan controleren he:)

Bijdrager
    bjorngra

Krijg je een nieuwe voor. Heb het ooit gehad met een Macbook Air. Het moet dan wel binnen de eerste 14 dagen gemeld worden dacht ik.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat Chinezen ook gewoon mensen zijn en dat er vast wel eens eentje tussenzit die ook wel eens de P in z’n werkdag zal hebben. Jammer dat jij nu net die computer hebt gekregen. Ik zou hem opzoeken en hem een tikkie tegen z’n strottenhoofd geven.

Bijdrager
    gsmaster

Gewoon terug brengen… Voor absurde prijzen slechte afwerking kan niet!

Bijdrager
    GvNL

Recentelijk twee keer het beeldscherm van mijn MacBook Pro 15″ medio 2015 laten vervangen. Ik heb aan de bovenkant dat de rubberen rand inderdaad een beetje scheef zit en ongeveer een millimeter te laag zit. Volgens een manager van de Apple Store valt dit binnen de tolerantie en kunnen ze nooit garanderen dat een product perfect zal zijn. Het kwam erop neer dat Apple niets voor mij kan betekenen.

Zojuist ook ontdekt dat de rubberen rand aan de linkerkant van het scherm slordig is afgewerkt/gesneden. Tja, quality control is nergens perfect. Wellicht vervangt Apple je beeldscherm uit coulance en heb je geluk dat je een perfect scherm krijgt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.