5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    FcBeunHaas

Macbook pro 2016 usbc trekt accu leeg

Heb een raar probleem met mijn macbook pro 2016.
    Macbook aan de lader (100%)

Plug de usbc naar usb hub in (aftermarket merk). En daar in ps4 controller voor een simpele game.

Echter toen ik een uur later afsloot stond mijn accu percentage op 28%. Terwijl hij dus aan de lader stond.

Heb dit probleem al eens eerder gehad toen hij al 100% was. En usbc naar usb hub adapter aangesloten met kaartlezer. Ook toen trok mijn accu leeg ipv dat hij opgeladen bleef.

Opladen verder gaat vlot en snel. Ding heeft nog geen 5 oplaadcycly (nieuw accu etc).

Ook gaat de accu goed lang mee als ik hem oplaad. Kabel er af. En dan niks in usbc aansluiting inplug.

Puur als ik dus mijn usbc naar usb hub inplug trekt hij keihard mijn accu leeg..

Kan dit komen omdat het een aftermarket ding is? En ik een van apple zelf moet halen of zit er ergens een fout??

Thanx alvast

Moderator
    Night

Je zou inderdaad een ander merk kunnen proberen. Want dat je dit probleem al met een kaartlezer hebt (die vrij passief is) dan lijkt met inderdaad dat het probleem zich in de hub bevindt.

Bijdrager
    iep

Zo’n hub heeft ook stroom nodig en die krijgt hij kennelijk van de laptop. De apparaten die op de hub aangesloten zijn hebben ook weer stroom nodig en ook dat wordt weer bij de laptop gehaald. Het maximale wat geleverd kan worden door zo’n Thunderbolt 3 poort is echter 15W. Als je de poweradapter hebt aangesloten zou je niet moeten zien dat je accu leeg getrokken wordt.

Weet je zeker dat er niet een programma of proces in de achtergrond draait die een hoog cpu gebruik heeft? Hoe is het met de gezondheid van je accu (option-click op het accu icoontje in de menubar geeft dat aan)?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Het lijkt mij dat de PS4 controller gewoon veel stroom trekt. Via de hub. Dus van de MacBook. O nee: een kaartlezer trekt nauwelijks stroom. Dus de hub lekt stroom. Ik zou die hub niet meer gebruiken.

Bijdrager
    FcBeunHaas

Vandaag nog even weer geprobeerd, nu eerst usbc hub etc aangesloten. En toen pas aan de lading gedaan (vanaf 28%).

Nu wel goed opgeladen tijdens een game spelen. Ook even fotos bewerkt via kaarlezer. Echter ook hiermee bleef hij gewoon goed opladen en dus niet ontladen.

Probleem is dus alleen bij 100% lading dan eerst de lader aansluiten, hierna usbc hub. Blijkbaar.

Momenteel aan het werk leg hem na mijn dienst eens weer aan de lader. En sluit de boel hierna weer eens aan. Evt opnieuw de lader er in bij 99% als hij toch zakt. En kijken wat hij dan doet.

Accu is pas 5 cyclussen oud, net bij apple vervangen. Dus daar ligt het probleem niet.

Opgeladen gaat hij ook gewoon goed lang mee, als een nieuwe.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.