7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Betatester

MacBook pro 2015 blijft opstarten

Dag OMT’ers,
    Mijn zus heeft een MBP 2015 die blijft opstarten.
    Hij is nu vijf keer opgestart.
    Ze heeft de laptop met 4% ‘s nachts weg gezet toen ze ‘s ochtends weer er mee verder ging startte die niet meer op.
    Wat ze al gedaan heeft:
    Pram gereset [cmd+option+pr]
    In veilige modes opgestart [met shift opgestart tot het inlog venster verscheen.

Ze heeft 8 gb ram, een hdd waar 120 gb opvrij is.

Ze had Word-documenten open staan die ze namen had gegeven; toen ze er even in zat Zach ze dat ze nu allemaal document1 heten.

Wat is er aan de hand?
    En nog een belangrijkere vraag, wat kan ze daar aan doen?

Groet

Bijdrager
    pruus

Ook al geprobeerd met adapter? Ik herken het effect, en toen was mijn accu naar de filistijnen…

Bijdrager
    Betatester

Ja dit was op netstroom.

Moderator
    Night

Heb je het SMC al eens gereset? Wacht wel eerst tot de batterij voldoende is opgeladen of leg hem aan de adapter.

Bijdrager
    Shmoo

Denk dat je het beste de machine eens uit kunt zetten en 24 uur aan de stroom hangen zonder er aan te komen. Mogelijk is de adapter stuk waardoor er geen tot  te weinig stroom in de machine komt.

Moderator
    Night

Ik weet niet of het met de MBP’s uit 2015 ook zo is, maar bij eerdere modellen hielp het vaak door alleen maar om de bottom case open te schroeven en de batterij fysiek los te koppelen.

Bijdrager
    Rick

<p class=”cite”>Night op 11 mei 2019 om 19:18</p>
    Ik weet niet of het met de MBP’s uit 2015 ook zo is, maar bij eerdere modellen hielp het vaak door alleen maar om de bottom case open te schroeven en de batterij fysiek los te koppelen.

Dat is de wat meer ‘hardcore’ manier om een SMC-reset uit te voeren:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.