13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    macha

macbook pro 2013 problemen

Er is een serieus probleem met de laaste macbook pro modellen van nov 2013.
    Er is nog steeds geen officieee reactie gekomen van Apple hier op.
    WIFI werkt heel erg langzaam of helemaal niet op 2,4 ghz.
    Talloze gebruikers van de nieuwe macbooks maken er melding van maar het wordt vooralsnog niet opgepikt door redacties van blogs.

zie hier een van de draadjes:
    https://discussions.apple.com/message/24367946?ac_cid=tw123456#24367946

Ik zou de redactie willen vragen om hier aandacht aan te geven in een editorial.
    After all zijn apple en tech blogs er voor de belangen van de gebruikers en niet voor de grote bedrijven.

Als zakelijk gebruiker van een laptop van 3300 euro ben ik erg verbaasd dat ik niet normaal kan internetten.
    de genius bar kan mij vrees ik niet verder helpen …vervangende exemplaren blijken nl hetzelfde probleem te hebben.
    Of het een hardware of sofware issue is is nog altijd onduidelijk.
    Ik raad iedereen voorlopig dan ook af om de late 2013 macbook pro te kopen.

redactie kunt u hier een sandacht aan schenken om Apple bewust te maken dat er een serieus probleem me is?

Bijdrager
    RogierQusax

Hier ook dikke problemen.
    Sinds vanmiddag de melding “staat: vervang nu” bij mn batterij
    En zonder adapter, dus op de battery werkt de computer helemaal niet meer.

diep triest dat zo een kostbaar apparaat nu al weer problemen geeft!

Bijdrager
    macha

werk al vele jaren met Apple. Mijn hele huis staat vol met apple equipment. 10.000-en euros aan uitgegeven in de loop der jaren.
    Als Apple dit in de doofpot probeert te houden ben ik klaar met het merk Apple.
    De afdeling kwaliteitscontrole laat het gewoon afweten. Begin toch ernstige bedenkeingen te krijgen over de productielijn in China.

Bijdrager
    RogierQusax
    Bijdrager
    hokkie

Wat is de reactie van Apple als je garantie claimt? Lijkt mij een duidelijke zaak…

Bijdrager
    Triumph

Mijn MacBook Pro 15″ retina is van dec jl en die doet het prima op WiFi (WiFi op een Apple Airport Extreme, vorige generatie dus niet ‘ac’ maar g)

Update:
    Ik ben er ingedoken en heb ook een probleem met pingen, zeer variable ms,
    Zelfs in WiFi probleem oplossing.hulp programma’s en dan Prestaties zie ik af en toe een volledige drop (blauw, storing)

Maar ik moet zeggen ik had het met normaal gebruik nog niet ontdekt, gewoon surfen bestanden downloaden nee nergens iets van gemerkt
    Tot jouw opmerking, toen ben ik gaan kijken en kwam dingen tegen zoals andere dit ook heb.

Nogmaals in de praktijk heb ik geen probleem

Bijdrager
    macha

Goed om te horen dat er ook een late 2013 mbpro gebruiker is zonder wifi problemen.
    Geef me iig hoop dat een vervangend exemplaar niet per se hetzelfde euvel zal hebben.

Kwa garantie zou ik toch ook denken dat je recht hebt op een goed functionerende computer en dat een vervangend exemplaar dus een optie is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je hebt uiteraard recht op een deugdelijk product volgens het conformiteit beginsel, maar daar valt software altijd buiten. Als dus blijkt dat de oorzaak de software is, heb je geen recht op een andere Mac en dat zou dan ook niets uitmaken.

Bijdrager
    RogierQusax

Dit was vooral het probleem… (naast de trage wifi)
    De battery melding, als ik de lader eraf haalde was gelijk de volledige computer uitgeschakeld
    Alle pram resets e.d. ten spijt

Daarna terug naar de Media Markt, ik verwachte een pittige discussie
    Maar ik kreeg direct mn geld terug.

Daarna direct door naar Amsterdam naar de apple store en daar een nieuwe gekocht.

Ik kon bij de Media Markt ook een nieuwe krijgen maar wilde het niet gokken dat het dezelfde batch is/was

Inmiddels weer up and running

Bijdrager
    macha

@Rogier Qusax

Heb je nu wel een goede WIFI ontvangst op 2.4 ghz?

Bijdrager
    RogierQusax

@ macha

ja ook wifi werkt!

ik heb alleen de update 10.9.1 nog niet gedaan, ik wacht even tot de volgende;-)

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Slap topic, je gaat alleen maar uit van bevindingen van anderen maar hebt Apple zelf nog niet eens de gelegenheid geboden je probleem op te lossen. Ik ben de laatste die Apple heilig zal verklaren maar je mag een fabrikant best de kans gunnen het probleem voor je op te lossen in plaats van af te geven op een forum uitgaande van meningen en bevindingen van anderen.

Late reactie maar moest het kwijt:x

Bijdrager
    snipper

Ik bedoel het niet bot, maar inderdaad nogal een vreemde logica, je laat het niet zien aan de Genius Bar omdat je DENKT dat ze het niet op zullen lossen.. Intussen geef je ze niet eens de kans.

Ik heb zelf een MBP 15′ gekocht in december (via de online Apple Store) en vaak duurt het een paar seconden voor WiFi werkt. Ik ervaar dat niet als een groot probleem. Het is wel gewoon heel snel daarna, ik merk geen verschil met een bekabelde aansluiting op een andere machine.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.