18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Dommel

SSD geplaatst in Macbook pro 2012. Nu langzaam en uitvallers.

Hee mensen,

Mijn eerste post hier op het forum! Dit is voornamelijk omdat ik altijd wel oplossingen kon vinden in de rest van de posts.
    Nu heb ik echter mijn eerste echte probleem met een macbook.

Ik heb vandaag een macbook pro 2012 gekocht bij de MediaMarkt. Dit heb ik gedaan aangezien ik nog een SSD had liggen van in mijn vorige macbook. Nu heb ik alles opnieuw geinstalleerd op mijn SSD (Crucial MX100 256GB SATA6). Dit duurde even maar het is gelukt, het probleem is nu alleen dat ik een write snelheid van 150 MB haal. Dit was in mijn vorige laptop (Macbook Pro 2011) 350MB ongeveer. Ook valt de computer soms uit zichzelf uit. Deze laptop heb ik vandaag opgehaald bij de MediaMarkt.

Iemand enig idee waardoor dit komt?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Gebeurt het ook bij de originele schijf? Test dat eerst uit.

Verder neem ik aan dat je garantie hebt. Plotseling uitvallen lijkt vooral een voedingsprobleem (batterij/MagSafe). Niet zozeer de schijf of SSD.

Bijdrager
    Dommel

Originele HDD er direct uit gehaald. Vind ik te sloom.
    SSD is nou een maand of 2 oud volgens mij. En deed het tot vandaag hartstikke goed in de andere laptop.
    Is er niet een manier om een SSD weer als nieuw te maken?

Uitvallen is het niet zozeer. Ik krijg de melding:
    Uw computer is vanwege problemen opnieuw opgestart.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik bedoel dat het mogelijk niet in de SSD zit, maar in de Mac.

Daar kom je alleen achter door het origineel zoals je het gekocht hebt te testen.
    Tuurlijk is een HD langzaam, maar gaat erom of het probleem dan nog opduikt.:wink:

Heb je garantie?

Bijdrager
    Dommel

Vandaag gekocht bij de MediaMarkt dus sowieso garantie!
    Ik ga de HDD er wel inzetten.

Ligt het dan waarschijnlijk ook aan de computer dat de SSD de helft minder aan snelheid heeft in deze computer?

Bijdrager
    SunKeeper

Dat kan zomaar zijn. Ik ben benieuwd hoe ver je komt.

Bijdrager
    makasa

Eind deze maand de btw actie bij Mediamarkt. Misschien terugbrengen en met BTE actie kopen

Bijdrager
    Dommel

Hdd valt ook weg..
    Yosemite kan niet geïnstalleerd worden.

Ik heb ook nieuw ram geheugen erin, kan het daaraan liggen?

Bijdrager
    SunKeeper

Wederom, probeer met het origineel.

Werkt dat niet, dan terug ermee. Werkt het wel, dan ligt het aan de spullen die je er zelf in hebt gestopt.

Bijdrager
    sanderman

Inderdaad wat Sunkeeper (waarom maakt autocorrect daar Suikerpot van??:p ) zegt. Kijk eerst eens of hij fabrieks-af werkt. Gewoon, zoals je m kocht.
    1.) ja? Ligt aan jouw wijzigingen.
    2.) nee? Garantie:)

Bijdrager
    Dommel

Heb de originele RAM staafjes erin en mijn SSD.

Snelheid van write tussen de 290/330 mb p/s
    Snelheid van read tussen de 500/510 mb p/s

Dit zijn de snelheden die ik gewend ben. Ook geen vastlopers/herstarters meer gehad sinds de oude RAM erin zit.
    Bij de MediaMarkt geweest, kon ik ze niet ruilen (andere vestiging) wel meegekregen van de man die daar stond dat dit RAM geheugen nooit bij deze laptop verkocht had mogen worden. Iemand enig idee of dit schade heeft kunnen opleveren voor de computer?

Bijdrager
    SMTR
    TimmermanJ op 27 januari 2015

wel meegekregen van de man die daar stond dat dit RAM geheugen nooit bij deze laptop verkocht had mogen worden. Iemand enig idee of dit schade heeft kunnen opleveren voor de computer?

Beetje vreemd, Macs hebben een zeer goede manier om je te laten weten dat je onjuist geheugen hebt geplaatst, namelijk een paar piepjes en weigeren op te starten.

Welke geheugen hebben ze je verkocht?

Schade aan MacBook lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Bijdrager
    Naej

Het lijkt me onzin dat ze ‘niet verkocht hadden mogen worden’. Het kan uiteraard wél zijn dat je gewoon pech hebt en een reepje corrupt is. Komt voor. Vervelend dat Mediamarkt het per filiaal afhandelt ipv dat je bij elk filiaal kan ruilen.

Bijdrager
    Dommel

PNY geheugen: 1 van 1333mhz en 1 van 1600mhz.

Ook heeft volgens de desbetreffende verkoper in Groningen PNY speciaal Apple geheugen. Dit was dus niet het Apple geheugen van PNY.

SMTR: Laptop starte wel op, Yosemite kon niet geinstalleerd worden en ik kreeg ongeveer om de 10 minuten een automatische herstart. SSD haalde maar de helft van de snelheid.

Nu heb ik de standaard RAM erin: 4GB 1600MHZ meegeleverd bij de laptop. Geen herstart meer gehad in +- 6 uur tijd. SSD doet t weer op volle toeren.

Nu onderweg naar Zwolle om mijn geld terug te vragen voor de 16GB RAM geheugen. Er zijn vast wel winkels die er meer verstand van hebben!

Bijdrager
    SunKeeper

Volg het niet helemaal, maar als dat nieuwe RAM ook van de Mediamarkt komt, heb je een dozenschuiver getroffen die de ballen snapt van RAM in Macs.

Maar ja, niet vreemd daar. Goed dat het is opgelost. (bijna):)

Bijdrager
    Dommel

Volg het niet helemaal, maar als dat nieuwe RAM ook van de Mediamarkt komt, heb je een dozenschuiver getroffen die de ballen snapt van RAM in Macs.

Geheugen komt idd van de mediamarkt. Dacht dan ben ik in 1 keer klaar!
    Heeft er waarschijnlijk weinig verstand van ja!

Bedankt allemaal!

Zou zelf ook proberen een beetje op dit forum rond te kijken of ik mensen ook zou kunnen helpen!

Bijdrager
    SMTR

het is met name erg vreemd dat ze je 2 verschillende modules verkocht hebben. als ik jou was vroeg ik mijn geld terug en kocht ik deze:

http://tweakers.net/pricewatch/321638/corsair-mac-memory-cmsa16gx3m2a1600c11.html

Bijdrager
    Dommel

SMTR

Ik ben bij de iCentre geweest en daar hadden ze alleen nog maar 2X 4GB liggen!
    Werkt nu prima en 8GB is voor de taken die ik uitvoer meer dan voldoende!

Iedereen bedankt!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.