6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MusicDiana

Macbook pro 2012 traag met trandbal en vastlopen met updates.

Hallo,

Sinds vorig jaar kreeg ik in eerste instantie het probleem dat de SATA kabel defect was en dat uitte zich door dat het beeld niet meer aanging zoals het hoort ik kreeg een mapje met een vraagteken erin. Toen bleek ik mijn opstartschrijf niet te kunnen vinden. Nouja de reparateurs hadden dat gerepareerd en toen leek het opgelost. Ongeveer 2 maanden later ging het weer mis. Mijn laptop werd heel langzaam, elke keer als ik een app of internet open krijg ik het strandballetje. Uiteindelijk leek het me tijd om een update te doen…. vervolgens kwam het dus niet meer uit de update -_-“. Het bleef hangen op 24 min. Heel de dag gewacht en helaas geen minuut opgeschoten. De reparateurs hebben opnieuw geinstalleerd en dus uit de update gehaald. Zij hadden de schrijf uitgesloten als probleem…. zei zeiden dat het mogelijk de moederbord was, maar ik vond dat te duur. Inmiddels heb ik ook een andere laptop, maar ik vraag me toch af of het wel de moederbord was. De reparateurs hebben dat dus niet kunnen testen en zij waren er ook niet helemaal zeker van wat er aan de hand was.

Als ik internet open merk ik dat mijn laptop enorm last heeft om het te laten. Het lijkt alsof het erg veel moeite heeft met laden en dat proces. Ik heb ook geprobeerd een andere schrijf in te zetten, maar hij wil de schrijf niet formatteren, dus naast de updates gaat dat dus ook niet en blijft die daarin dus ook hangen.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? komt dit vaker voor? herkent iemand dit probleem?

Bijdrager
    Brombeer

De enige reden dat jij niet wilt horen dat het misschien wel het moederbord is, is dat dat het einde van de machine is, want te duur. Maar bij een laptop zit zo ongeveer alles op dat moederbord, de reparateurs die het ding in handen hebben gehad hebben de andere dingen uitgesloten en nu mogen wij op grond van een toch wel wat warrig verhaal gaan prijsschieten?

Die machine is nu een jaar of vijf oud en hoe slecht het je ook zal uitkomen; probeer toch maar te accepteren dat het (iets op) dat moederbord is.

Het sata-kabeltje is al vervangen, maar het kan ook de sata-controller zijn (dat is simpel gezegd het onderdeel dat de communicatie over die kabel met de harddisk regelt: dus de stekker en een paar van die hagelslagjes op die print).

Probeer eens vanaf een externe (usb) harddisk/stick op te starten, desnoods zet je de interne harde schijf in een extern doosje. Als dan alles wel goed loopt, kun je zo nog een tijdje vooruit.

Bijdrager
    MusicDiana

Het is niet dat ik het niet accepteer. Ik had na 2 jaar al de eerste problemen met dat ding. Toen was het de harde schrijf en een vriend van mij had exact hetzelfde probleem. Daarna was het de kabel en nu de moederbord. Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met een laptop dus heb daarna ook geen mac meer genomen. Deze laptop heeft deze problemen helemaal niet. Ik snap dat na 5 jaar er problemen ontstaan alleen niemand schijnt te weten wat voor problemen een moederbord kan geven. Niet alle onderdelen zijn uitgesloten. Zelf vermoed ik wel de moederbord, maar het is dus niet getest.

Bijdrager
    tarmac58

Het is nooit leuk als dure dingen het niet meer doen. – ik leef met je mee.

Als ik jouw post lees begrijp ik echter niet wat je bedoeld, wat je precies wil weten, over hoeveel laptops het nu gaat en wat dat dan voor dingen zijn.

Bijdrager
    MusicDiana

<p class=”cite”>tarmac58 op 28 maart 2018 om 00:23</p>
    Het is nooit leuk als dure dingen het niet meer doen. – ik leef met je mee.

Als ik jouw post lees begrijp ik echter niet wat je bedoeld, wat je precies wil weten, over hoeveel laptops het nu gaat en wat dat dan voor dingen zijn.

Het gaat om een Macbook pro 2012. En de laptop die ik nu heb is de HP Probook. Macbook was absoluut een mooi ding en heb de Macbook hier nog liggen. Alleen wat ik me eerder afvroeg was zijn er typerende klachten of symptomen aan een laptop dat wijst op een moederbord probleem. Ik weet het wel van de harde schrijf en de kabel, maar niet van het moederbord.

Bijdrager
    GJS

Erg vervelend Diana!
    Hoogstwaarschijnlijk toch weer je HDD flex cable (Kabel van je hd naar het moederbord) Ik heb beroepshalve al diverse (lees: tientallen) vervangen
    Je kan het controleren door wat Brombeer zegt, probeer eens op te starten vanaf een usb schijf

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.