10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    BloodyPsycho

Macbook pro 2012 sluit af tijdens het inloggen

Beste mensen

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht!
    Mijn laptop was nogal traag en vanwege het frequent downloaden van illegaal matteriaal dacht ik aan een virus dus installeerde ik bitdefender virusscanner en deed een ‘deep scan’; er waren meerdere bestanden besmet dus heb ik de mappen waar ze in zaten in de prullenmand gegooid maar toen ik ze wou legen verscheen er een venstertje dat zei dat het bestand in gebruik was en toen ik nog eens probeerde te legen blokkeerde prullenmand, eigenlijk heel Finder en verdwenen de bestanden die op mijn bureaublad stonden opgeslagen verdwenen. Later blokkeerde bitdefender ook. Niets werkte nog, als ik een procramma wou openen bleef het maar op en neer springen. Dus heb ik mijn macbook afgesloten door de power button ingedrukt te houden. Toen ik hem weer opstartte en in logde sloot hij na enkele seconden weer af. Ik heb al safe boot geprobeerd maar daar geraak ik niet in, gastgebruiker lukt dan weer wel maar daar ben ik niets mee, of wel?
    HELP ME AUB!

Bijdrager
    hobbyist

Internet recovery.. Booten met command+r zou ik zeggen. Sluit eventueel een ethernetkabel aan.

Bijdrager
    BloodyPsycho

Zou je enkele stappen kunnen uitleggen?

Bijdrager
    hobbyist

LMGTFY stappen A-Z https://support.apple.com/nl-nl/HT201314 gaat goedkomen zo.

Bijdrager
    BloodyPsycho

DANK U!!! Ga ik m’n bestanden nog hebben of ga ik alles kwijt zijn?

Bijdrager
    BloodyPsycho

Moet ik OS X ook opnieuw installeren of niet?

Bijdrager
    hobbyist

Als deze methode

1. Start or restart your Mac.
    2. Immediately after you hear the startup sound, press and hold the Shift key.
    3. Release the Shift key when you see the Apple logo appear on the screen.
    After the Apple logo appears, it might take longer than usual to reach the login screen or your desktop. This is because your Mac performs a directory check of your startup disk as part of safe mode.

niet werkt kan je nog overwegen bij support van een Apple reseller aan te kloppen anders opnieuw installeren en je data als verloren beschouwen. Backup?

Bijdrager
    JoelCoster

anders opnieuw installeren en je data als verloren beschouwen.

Dat is nou ook weer niet meteen nodig. Opstarten vanaf de recovery partition van OS X door op te starten met de alt toets ingedrukt. Hiermee word de installer van Mac OS als het goed is geopend. Bovenin het menu moet nu de mogelijkheid zijn het schijfhulpprogramma te openen. Kies in dit programma de harde schijf van de macbook en ga naar het tabblad “partitioneren”. Nu kun je als het goed is een nieuwe partitie toevoegen door op het plusje te drukken. Het deel van de schijf waarop de foute OS X installatie staat word dan enkel ingekrompen. Wanneer je hiernaa voor toepassen klikt, wacht tot het partitioneren gelukt is, en dan het schijfhulpprogramma afsluit, krijg je die installer weer te zien. Installeer nu Mac OS X op de nieuwe, lege partitie, zodra dit gedaan is kun je weer opstarten en kun je je bestanden nog van het andere deel van de harde schijf halen, zo verlies je dus niks dat je niet zelf verwijdert hebt. Na het redden van de verloren bestanden is het eventueel mogelijk om de oude partitie te wissen en de twee weer samen te voegen met behulp van hetzelfde programma, dat ook in de map hulpprogrammas in de applicatiemap op je Mac staat.

Bijdrager
    BloodyPsycho

Dat zal ik zeker eens proberen! Dank u!

Bijdrager
    BloodyPsycho

Ik heb hem met een kennis meegegeven, het heeft hem 3 uur gekost om het probleem op te lossen. Op één of andere manier was filevault geactiveert en was daardoor alles gecodeerd en dat heeft ervoor gezorgd dat ik er niet meer in raakte. Nu is hij helemaal up to date en bezig met het ‘decrypten’ van mijn bestanden, nog 6 uurtjes wachten.
    Toch bedankt voor al jullie tijd en kennis!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.